Gå til innhold

Rømmegrøt...

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ja, som tittelen tilsier: Kan rømmegrøten lages dagen i forveien? Hvordan oppbevare den i mellomtida i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet, men hvis du spør fordi du vet du kommer til å få dårlig tid, så går det an å kjøpe poser med rømmegrøt-pulver som lages på ganske kort tid. (Men det blir jo ikke helt det samme).

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Den skal serveres som lunsj etter vielsen vår (som er kl 11). Aldri i verden om jeg har tid til å lage mat da :)

Skrevet

Ville jo tro at den kunne det, mulig den blir tykkere så du må spe den ut litt? Men, kan du ikke bare lage en prøve, en liten klatt, la den stå til dagen etter og se?

Jeg ville tro den måtte stå i kjøleskapet..

Men, etter som jeg skjønner er Arkana god på mat, så det går jo an å sende henne en pm :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet veldig lyst til å lage rømmegrøten selv, men jeg tror det blir Fjordland som må lage den for meg. Takk for hjelpen!

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke hvor mye du trenger, men jeg vet at diverse lag her har fått kjøpt større bøtter fra meieriet med ferdiggrøt. Disse oppbevares kaldt, er muligens billigere enn fjordland hvis du trenger mye.

Skrevet

Du kan fint lage rømmegrøten dagen i forveien eller to dager før for den del.

Pass på at den er skikklig kald før den settes på kjøl.

Når den varmes opp dagen etterpå, må du sikkert tilsette litt melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...