Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar og jeg er ikke sammen men han skal være med på fødsel. Han er glad i å farte rundt og gjerne ta seg noen øl på kveldene. 

Hvor lenge før termin er det rimelig av meg å ønske at han holder seg i nærheten og ikke drikker alkohol i tilfelle fødsel starter? 

Anonymkode: c02fe...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å si...noen fødsler kan starte 1mnd før termin...men om det går til dato..vil jeg si 1 uke før termin dato og 1 uke etter

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Hadde aldri tatt med en eks på fødsel. Du er jammen mye rausere enn meg.

Anonymkode: b96fc...2a9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

To uker før termin, var anbefaling fra jordmor her. Man regner det som normalt å føde mellom uke 38-42. 

Anonymkode: 9edab...c3d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke klart å hatt en eks med på føden, spes ikke en som farter rundt. 

Anonymkode: 87a6d...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Her skal ikke samboer drikke eller reise mer enn 1 time unna de siste to ukene før termin. 

Anonymkode: 0bd57...1ec

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke klart å hatt en eks med på føden, spes ikke en som farter rundt. 

Men så handler ikke tråden om hvem du ikke kunne tenke deg å ha med på fødsel heller 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er gode venner og har god kommunikasjon. Ingenting vondt rundt bruddet. I mine øyne er det ingen andre jeg kunne tenke meg/følt naturlig å ha med på fødselen 😊 

Han er glad i å reise, er det jeg mener med å «farte rundt». Det er ikke noe negativt i mine øyne. 

Fra uke 38-42 høres naturlig ut ja, takk til dere som svarer! 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jordmoren jeg gikk til sa også at mannen mest sannsynlig ville få blitt med på fødsel når han kom hjem fra jobb offshore ved inngangen av uke 38. Det gjelder jo ikke alle, og man vet ikke på forhånd hvem som vil føde tidligere, men hun sa også at det store flertallet føder mellom uke 38 og 42.

Anonymkode: 6dfe7...586

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker forholdt vi oss til. Jeg fødte 2,5 uke for tidlig. 

Anonymkode: 02600...b0a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

3 uker forholdt vi oss til. Jeg fødte 2,5 uke for tidlig. 

Var du førstegangsfødende da du fødte for tidlig? 

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Men så handler ikke tråden om hvem du ikke kunne tenke deg å ha med på fødsel heller 

Men tråden handler om «Når tid er det rimelig….» og leser du kommentaren min på nytt igjen så finner du fort ut at svaret er aldri. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men tråden handler om «Når tid er det rimelig….» og leser du kommentaren min på nytt igjen så finner du fort ut at svaret er aldri. :) 

Du kverulerer bare. Slutt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var du førstegangsfødende da du fødte for tidlig? 

Ja, førstegangs. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oi. Hadde aldri tatt med en eks på fødsel. Du er jammen mye rausere enn meg.

det er barnets far, klart han skal være med, eks eller ei. Det handler ikke om raushet men hva han som far har krav på og hva barnet har krav på. Dette er ikke hennes barn. Det er deres barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han ikke gjør som min far gjorde på 70- tallet, så går det nok bra. 

Dengang ventet fedre på gangen. Han var full,og ble kastet ut. 😳 

Sikkert ikke hyggelig for min mor. Lurer egentlig hvorfor dette ble fortalt som en " morsom" historie i min barndom,,? ,men ser min fars alkoholisme med andre øyne som voksen og mor selv. 

Anonymkode: 22cfa...0c9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (3 minutter siden):

det er barnets far, klart han skal være med, eks eller ei. Det handler ikke om raushet men hva han som far har krav på og hva barnet har krav på. Dette er ikke hennes barn. Det er deres barn.

For noe tull! Under fødsel bestemmer den fødende hvem hun vil ha med. Det er uendelig mye viktigere at hun føler seg bekvem med den som skal være med som støtteperson enn at barnefar er til stede det øyeblikket barnet blir født. 

I dette tilfellet mener den fødende at barnefar er rette person å ha med, så da er det ikke noe problem. Men dersom det var dårlig stemning mellom dem og hun ikke ønsket å ha han med så er det selvfølgelig det som gjelder. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For noe tull! Under fødsel bestemmer den fødende hvem hun vil ha med. Det er uendelig mye viktigere at hun føler seg bekvem med den som skal være med som støtteperson enn at barnefar er til stede det øyeblikket barnet blir født. 

I dette tilfellet mener den fødende at barnefar er rette person å ha med, så da er det ikke noe problem. Men dersom det var dårlig stemning mellom dem og hun ikke ønsket å ha han med så er det selvfølgelig det som gjelder. 

Nei. Har man laget ett barn så får man sette følelser til side for barnets del, og ikke straffe far for dette. Han har like mye rett å være med på fødsel. Noe annen påstand er rett og slett hårreisende. 

AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (19 minutter siden):

Nei. Har man laget ett barn så får man sette følelser til side for barnets del, og ikke straffe far for dette. Han har like mye rett å være med på fødsel. Noe annen påstand er rett og slett hårreisende. 

Det er ingen sykehus som kommer til å tillate far å bli med mot mors vilje :) Hun føder, hun bestemmer. Hva godt gjør det at far skal sitte der i hvem-vet-hvor-mange timer som en elendig støtte (som han mest sannsynlig er dersom det er konflikt mellom dem) og muligens kompliserer fødselsforløpet fordi mor ikke føler seg komfortabel? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Chlypa said:

Jeg ønsket ikke far med på fødselen, og far lagde ett helvete og tok blandt annet kontakt med fødeavdelingen og krevde å få være med. Han ble kontant avvist og fikk som svar at hvis jeg ikke ønsket han på fødestuen så ville han ikke få komme inn. De forholdt seg kun til meg og mine ønsker.

Anonymkode: f5d66...c3e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...