Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så slitsomt. Hater hvordan jeg ser ut og hater hvordan jeg føler meg. Men likevel klarer jeg ikke å gå ned i vekt. Føles helt håpløst ut :(

Anonymkode: 21292...f0e

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å loggføre hva du spiser, fks My Fitness Pal? 

Det kan hjelpe deg litt med bevisstgjøring på mengder,næringsinnhold og småspising.

Anonymkode: de247...469

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så slitsomt. Hater hvordan jeg ser ut og hater hvordan jeg føler meg. Men likevel klarer jeg ikke å gå ned i vekt. Føles helt håpløst ut :(

Føler med deg. Det er noe dritt. Jeg er overvektig selv. Ikke sånn sinnsykt mye, men kunne fint ha gått ned 15 kg uten at det hadde gjort noe. Men syns det er så vanskelig😩

Anonymkode: e0a3c...464

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke håpløst! Det er helt feilslått at du tenker du er "dømt til å være tjukk". I motsetning til høyden så er vekten noe du kan påvirke selv. Hvor ligger problemene dine med mat? Vanskelig å gi råd når du er så uspesifikk. 

Anonymkode: e5d21...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av å være tynn og burde lagt på meg litt, men det går ikke. Har prøvd det flere ganger. Tror begge deler er like vanskelig.

Anonymkode: d9858...7aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt fastlegen om å melde deg på livsstil endringskurs

Anonymkode: c9af2...354

Gjest StellaNova
Skrevet

Å hate seg selv er ikke motivasjon! Du trenger en plan og ekte motivasjon. Du trenger også å være ærlig med deg selv om hvorfor du spiser mye, er det trøstespising, kan du lite om kosthold, er det sykdom osv. 

Du klarer dette! Det er jeg sikker på! 😊 Men alle trenger litt hjelp iblant. Kanskje du kan snakke med fastlegen?

AnonymBruker
Skrevet

Tenk det hver gang du spiser noe usunt. Hver eneste bit

Anonymkode: aaf3f...5e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen! Jeg blir så oppgitt hver gang jeg hører en eller annen ekspert si at det er lett å gå ned i vekt - det er å forbli der som virkelig er vanskelig. Det er ikke lett å gå ned i vekt! På papiret og i teorien, ja. Ikke i praksis. Jeg føler meg sulten nærmest hele tiden, og går på en smell gang på gang. Orker ikke den sultfølelsen i lengden. Trøsteklem til deg, ts.  

Anonymkode: 0f9e5...719

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke for alle å slanke seg. Det krever noen kvaliteter ikke alle har.

Anonymkode: 357ab...465

• Liker 2
Skrevet (endret)

Start med å kutte kraftig i karbohydratene, dvs snacks, brød, pasta, ris og poteter. Gi et noen måneder, så går du ned i vekt. Ikke glem å veie deg ukentlig.

Endret av Anonym11223344
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tydeligvis. Har det vel ikke i meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis. Har det vel ikke i meg. 

Det er bare å fokusere på andre ting enn det å bli slank, så går det bedre.

Jeg hadde det ikke i meg å fullføre en lengre utdannelse, det er heller ikke for alle.

Vær glad for de kvalitetene du har.

AnonymBruker
Skrevet

Eller gå til legen og få slankemedisin, det bruker jeg og går ned i vekt.

Anonymkode: 235c0...038

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket merke bruker du? Kan du dele noen erfaringer?

Anonymkode: 0f9e5...719

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ingen plagsomme bivirkninger? Hva er planen når du må slutte på de, man kan vel ikke gå på dem for alltid?

• Liker 1
Skrevet

Første steg på veien er å anerkjenne at du må gå ned i vekt. Deretter må du lage en liten plan til hvordan du skal gå frem. Nøkkelen er mindre kalorier inn, og mere ut. Også finnes det mange måter å kombinere dette på.

Men vil anbefale deg å begynne smått, gjøre små forandringer. Gjør du mindre justeringer om gangen er sjansen mindre for å sprekke.

Begynn med å gå et par gode turer i uka - så venner du deg til å komme deg ut av sofaen. Da blir det enklere å øke aktiviteten etterhvert når du først har funnet ut hvor turskoene er og hvilke turveier du har i nærheten.

Trapp ned noe av småspisingen, velg sunnere alternativer. 

Spise gradvis litt mindre porsjoner. Spis ei brødskive mindre, ta en potet eller kjøttkake mindre til middag. 

Etterhvert som du gjør disse microendringene vil du sakte men sikkert komme i kaloriunderskudd og begynne å miste noen kg. 

Jeg har slitt med det samme selv, det var først når jeg begynte å innføre disse microendringene over tid at jeg fikk det til å løsne. 🙂

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor spiser du for mye mat?

Spiser du usunn mat?

Hvis du har 80% grønnsaker på tallerken så kan du spise så mye du vil. Man kan ikke prøve å slanke, men man må gjøre. Husk at alt du kjøper i butikken ender opp i magen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og hvilke "kvaliteter" er det?

Det er hormonstyrt helle skitet. Skal man ned i vekt er det hormoner (sult, metthet, stress, lykke osv) man må fokusere på å påvirke. 

Jobber man mot kroppen på rå viljestyrke så vil man alltid feile. Selv verdens beste langdistanseløper må slutte å løpe til slutt. 

Anonymkode: 66e69...42e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei.  Gå til legen å spør om å få Ozempic.  Det er en diabetesmedisin som også gjør at du blir fortere mett og glemmer rett å slett å spise!  Jeg har gått ned over 10 kg på 2 mnd. uten å anstrenge meg noe særlig!  Jeg har ikke diabetes.  Jeg tror du må ha BMI over 30 men er ikke sikker!  Du får den ikke på blå resept så den koster ca 1200 kr.  Det sparer du fort inn igjen når du spiser mindre og ikke har lyst på noe godis!  På facebook er det en gruppe som heter Ozempic - For vektreduksjon.  Gå inn der for der finner du mange nyttige tips.

Anonymkode: ab60b...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...