Gå til innhold

Jeg er helt på felgen når det kommer til mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette grei mengde på en dag?

To tynne skiver med smør og leverpostei til frokost. En liten Smash-sjokoladebar til lunsj. Fem små trekanter med røstipotet, to grillfileter av svin og en spiseskje coleslaw. En blåbærmuffins til dessert.

Vet godt at det er mye som ikke er sunt her, det får bare være. Men er dette en grei mengde mat i løpet av en dag? Vet at det ikke er kjempemye, men det er vel ikke for lite? Jeg fullammer og har ikke hatt den bestr matlysten etter fødselen.

Anonymkode: 980e1...462

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres alt for lite ut. Nå vet ikke jeg kalorimengden på dette, men det der er jo ikke mye å leve på en dag! 

Anonymkode: 1531a...1ab

Skrevet

Problemet er at mye av det du spiser, ikke er ordentlig mat.

Jeg ville aldri i livet klart å holde meg opplagt og energisk med et sånt kosthold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt ok ut for en person på 80 centimeter

Anonymkode: 8c0e8...d3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser selv 4-5 Knekkebrød med litt forskjellig pålegg på om morgenen, hvis jeg spiser lunsj så blir det noe enkelt som litt frukt og en yoghurt. Middag varierer fra hvor sulten jeg er, i dag ble det tikka masala, med ris og nanbrød. Til kvelds ble det 3 Knekkebrød med brunost 🙂

Anonymkode: 1531a...1ab

AnonymBruker
Skrevet
Lafamiglia skrev (Akkurat nå):

Problemet er at mye av det du spiser, ikke er ordentlig mat.

Jeg ville aldri i livet klart å holde meg opplagt og energisk med et sånt kosthold.

Synes jeg kommer meg ganske greit igjennom dagen, egentlig. Tenker ikke at jeg mangler energi eller noe sånt, men det er jo helt sant at mye av det ikke er skikkelig mat. Har ikke hatt problemer med å spise sunt tidligere, og jeg liker egentlig sunn mat, men med baby på tre måneder blir det så hektisk at matlaging kommer litt i andre rekke. Og jeg føler jeg har glemt litt hvordan en normal dag med spising ser ut, og hva som er vanlig mengde.

AnonymBruker
Skrevet

Bør spise en bedre lunsj og noe til kvelds også. Yoghurt med müsli? Banan? Liten porsjon frokostblanding? 

Siden du ammer bør du jo få i deg mer siden mye av det du spiser forsvinner mtp kroppen lager melk til ett lite menneske. 

Anonymkode: 0dbba...de0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes jeg kommer meg ganske greit igjennom dagen, egentlig. Tenker ikke at jeg mangler energi eller noe sånt, men det er jo helt sant at mye av det ikke er skikkelig mat. Har ikke hatt problemer med å spise sunt tidligere, og jeg liker egentlig sunn mat, men med baby på tre måneder blir det så hektisk at matlaging kommer litt i andre rekke. Og jeg føler jeg har glemt litt hvordan en normal dag med spising ser ut, og hva som er vanlig mengde.

Det er jo ganske mye skikkelig mat som er enkelt å tilberede: egg, grønnsaker, biff, fiskefilet, (kjøpt) surdeigsbrød, osv.

Jeg er alene hjemme i dag, og middagen ble en salat av norske usprøytede tomater, økologisk mozzarella og mengder av olivenolje, basilikum, og italienske ansjoser. Godt, mettende, og bra for kroppen (y) 

AnonymBruker
Skrevet

Tydelig at du vil skryte av hvor lite du spiser. Den evige trangen til å måtte pressisere at alt er så "liten, tynn og små". Du fullammer og bør ha i deg nok næring for to. Så absolutt må du spise mer, og det vet du selv også. 

Anonymkode: 9e8bc...df1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tydelig at du vil skryte av hvor lite du spiser. Den evige trangen til å måtte pressisere at alt er så "liten, tynn og små". Du fullammer og bør ha i deg nok næring for to. Så absolutt må du spise mer, og det vet du selv også. 

Anonymkode: 9e8bc...df1

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har mer enn nok å ta av 😂 Så det der kan du bare legge fra deg med en gang. Elsker mat, kan bøtte nedpå med en halv hjemmelaget pizza, en sjokoladeplate og en pose potetgull på en lørdagskveld uten problemer. Men det prøver jeg å unngå så mye som mulig, men når det sprekker, så sprekker det skikkelig. Er det jeg mener med overskriften, har en tendens til å enten spise alt for mye eller litt lite. Men men, på seg selv kjenner man andre? 🤔 

Lafamiglia skrev (8 minutter siden):

Det er jo ganske mye skikkelig mat som er enkelt å tilberede: egg, grønnsaker, biff, fiskefilet, (kjøpt) surdeigsbrød, osv.

Jeg er alene hjemme i dag, og middagen ble en salat av norske usprøytede tomater, økologisk mozzarella og mengder av olivenolje, basilikum, og italienske ansjoser. Godt, mettende, og bra for kroppen (y) 

Nam! Takk for tips.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...