AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Del Skrevet 14. juli 2022 Når man er sykemeldt og skal ta ut lovbestemt ferie har man ikke rett til å beholde sykepengene, så da skal man krysse av for at man har hatt ferie i x dager når man søker om sykepenger etter at perioden er over. Mitt spørsmål er om jeg trenger å gi beskjed til NAV på forhånd? Anonymkode: a4250...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IramnnA Skrevet 14. juli 2022 #2 Del Skrevet 14. juli 2022 Nei du trenger ikke gi beskjed på forhånd, du fyller ut når du har hatt ferie når du søker om sykepengene i etterkant 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Del Skrevet 14. juli 2022 Hva skal du med ferie når du er syk? Ikke rart Norge sliter. Anonymkode: 67e38...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skal du med ferie når du er syk? Ikke rart Norge sliter. Anonymkode: 67e38...119 Jeg er gradert sykemeldt. Så jeg jobber litt hver dag. Da må jeg ta ut ferie for å få fri hele dagen i tre uker i strekk slik alle andre har. Det er lovbestemt med ferie. Anonymkode: a4250...054 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skal du med ferie når du er syk? Ikke rart Norge sliter. Anonymkode: 67e38...119 Jeg er langtidssykemeldt og NAV krever at jeg tar ut ferien jeg har krav på. Ellers kan det visst bli problemer for arbeidsgiver. Det er ikke alltid arbeidstaker som «bestemmer» at h*n skal ta ut ferie underveis i sykemeldingen. Teit kommentar Anonymkode: 8b17d...411 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva skal du med ferie når du er syk? Ikke rart Norge sliter. Anonymkode: 67e38...119 Sykepengene stopper jo i ferien. Hvordan er det en belastning for Norge? Anonymkode: 70955...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Del Skrevet 15. juli 2022 Hvis du er langtidssykmeldt og får oppfølging av Nav, så bør du sende en melding til veilederen din. Så vet denne hvorfor du plutselig ikke svarer. Bortsett fra det så holder det å registrere det når du sender inn søknad om sykepenger. Anonymkode: d9856...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis du er langtidssykmeldt og får oppfølging av Nav, så bør du sende en melding til veilederen din. Så vet denne hvorfor du plutselig ikke svarer. Bortsett fra det så holder det å registrere det når du sender inn søknad om sykepenger. Anonymkode: d9856...568 Jeg er ikke ts, men jeg har vært delvis sykemeldt (nå 50%) siden oktober, det er vel langtids, men jeg har ingen egen veileder eller kontaktperson i nav. Ingen i nav det vil være naturlig å sende melding til for å se om ferie. Sender nav meg noe på mittnav så får jeg sms om det og logger meg inn. Så så lenge man har med mobil og dekning så får man jo beskjed og trenger ikke di ifra at man er på ferie på forhånd. Ferie meldes inn i ettertid. Anonymkode: b06ad...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke ts, men jeg har vært delvis sykemeldt (nå 50%) siden oktober, det er vel langtids, men jeg har ingen egen veileder eller kontaktperson i nav. Ingen i nav det vil være naturlig å sende melding til for å se om ferie. Sender nav meg noe på mittnav så får jeg sms om det og logger meg inn. Så så lenge man har med mobil og dekning så får man jo beskjed og trenger ikke di ifra at man er på ferie på forhånd. Ferie meldes inn i ettertid. Anonymkode: b06ad...e9a Hvis du ikke har fått en veileder så er jeg enig i at det ikke er noen å gi beskjed til. At du ikke blir fulgt opp etter så lang tid er ganske utrolig, selv om du er i 50% jobb. Men det er en annen ting. Anonymkode: d9856...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå