AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Må bare få ut litt frustrasjon når det gjelder dette tema. En blir enige om en date. Hun har tilogmed valgt tidspunkt selv. En kommer til dagen og en får beskjed i siste stund om en ikke kan. Selvfølgelig, det kan skje. Men samtidig virker det som mange jenter tar veldig lett på dette. Ikke noe beklager. Ikke noe konkret forslag til et senere tidspunkt. Typ "Det ble sent på jobb idag. Tror vi må utsette😅". Det er litt dårlig stil når den andre har holdt av kvelden. Mitt forslag. Ikke bli enige om en date om du vet med deg selv at det er 50/50 for at du dukker opp. Og si gjerne ifra en dag, eller tidligere om mulig dersom du ikke kan slik at den andre har mulighet til å avtale noe annet. Selv tar jeg litt stolthet i å aldri avlyse med mindre noe alvorlig skulle skje. Typ plutselig sykdom, dødsfall i familien. Ikke fordi jeg ble litt sliten samme dag. Da er en ikke interessert nok i utgangspunktet. Nå har det blitt slik at jeg forventer at en ikke dukker opp og sender melding samme dag for å bekrefte/avkrefte date. Det er litt synd og burde strengt tatt vært unødvendig. Det gjelder sikkert andre veien også. Men synes det skjer ofte med tinderjentene. Hvordan er du når det gjelder dating? Dukker du opp, eller får kalde føtter samme dag? Anonymkode: 3e2b3...2ec 2
visp Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Det der ville jeg aldri gjort uansett dersom det ikke hadde vært noe veldig viktig som hadde dukket opp (og da hadde jeg forklart grunnen til utsettelse). Det er vel en haug av feige folk der ute som har fått sydet og kokt i en del år hvor det meste av viktig kommunikasjon foregår gjennom tastaturet, og man derfor slipper å forholde seg face to face med andre mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 visp skrev (1 minutt siden): Det der ville jeg aldri gjort uansett dersom det ikke hadde vært noe veldig viktig som hadde dukket opp (og da hadde jeg forklart grunnen til utsettelse). Det er vel en haug av feige folk der ute som har fått sydet og kokt i en del år hvor det meste av viktig kommunikasjon foregår gjennom tastaturet, og man derfor slipper å forholde seg face to face med andre mennesker. Synes hagearbeid med mor ble litt tamt🙈 Det var utgangspunktet for tråden. Du har nok rett i at det rett og slett er for lett med bare kjapp, skriftlig kommunikasjon og et digitalt ansikt. Anonymkode: 3e2b3...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Har droppet en del venner som holder på sånn. Enkelte er bare upålitelige, så kanskje like greit å luke dem ut tidlig. Anonymkode: 4f729...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har droppet en del venner som holder på sånn. Enkelte er bare upålitelige, så kanskje like greit å luke dem ut tidlig. Anonymkode: 4f729...8d3 Ja, kjenner det begynner å bli for useriøst. Jeg er en voksen mann og tar litt stolthet i å faktisk gjennomføre det jeg sier og lover. Det er faktisk noe med respekten for den andre sin tid. I dette tilfellet var det tilogmed hun som ut av det blå kom med forslag til dagen. Anonymkode: 3e2b3...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er "flaky"? Anonymkode: ac942...fc1 Mangel på gjennomføringskraft. Du er uforutsigbar og ustabil. Du sier noe og lover noe uten å faktisk gjøre det. Ikke til å stole på kunne vært en oversettelse. Det er med andre ord en mindre god egenskap. Anonymkode: 3e2b3...2ec
lillevill Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Må bare få ut litt frustrasjon når det gjelder dette tema. En blir enige om en date. Hun har tilogmed valgt tidspunkt selv. En kommer til dagen og en får beskjed i siste stund om en ikke kan. Selvfølgelig, det kan skje. Men samtidig virker det som mange jenter tar veldig lett på dette. Ikke noe beklager. Ikke noe konkret forslag til et senere tidspunkt. Typ "Det ble sent på jobb idag. Tror vi må utsette😅". Det er litt dårlig stil når den andre har holdt av kvelden. Mitt forslag. Ikke bli enige om en date om du vet med deg selv at det er 50/50 for at du dukker opp. Og si gjerne ifra en dag, eller tidligere om mulig dersom du ikke kan slik at den andre har mulighet til å avtale noe annet. Selv tar jeg litt stolthet i å aldri avlyse med mindre noe alvorlig skulle skje. Typ plutselig sykdom, dødsfall i familien. Ikke fordi jeg ble litt sliten samme dag. Da er en ikke interessert nok i utgangspunktet. Nå har det blitt slik at jeg forventer at en ikke dukker opp og sender melding samme dag for å bekrefte/avkrefte date. Det er litt synd og burde strengt tatt vært unødvendig. Det gjelder sikkert andre veien også. Men synes det skjer ofte med tinderjentene. Hvordan er du når det gjelder dating? Dukker du opp, eller får kalde føtter samme dag? Anonymkode: 3e2b3...2ec Synes du virker som en trasig kranglefant? Alle opplever jo dette. Noen få er sure fordi de mener at de har rett på tiden til andre. Dama du snakker om måtte jobbe, det handler ikke om kalde føtter, men du tolker det jo slik du vil. Det kan være hun merker din rigiditet, og innså at du ikke helt var den type positive og easy going fyren hun trodde du var. Det er ikke alle damer som takler trassige og emosjonelle mannfolk. Og ingen orker å drasse rundt på en gretten og sur person.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 lillevill skrev (1 minutt siden): Synes du virker som en trasig kranglefant? Alle opplever jo dette. Noen få er sure fordi de mener at de har rett på tiden til andre. Dama du snakker om måtte jobbe, det handler ikke om kalde føtter, men du tolker det jo slik du vil. Det kan være hun merker din rigiditet, og innså at du ikke helt var den type positive og easy going fyren hun trodde du var. Det er ikke alle damer som takler trassige og emosjonelle mannfolk. Og ingen orker å drasse rundt på en gretten og sur person. Den lille samtalen vi hadde før avtalen var utelukkende positiv. Det var også hun som ut av det blå kom med forslag til tidspunkt for møtet. Da hun da skrev i samme timen da vi egentlig skulle møtes at hun ikke fikk det til ble jeg litt skuffa. Du ser den? Om hun visste hun skulle jobbe denne dagen kunne hun unngått å sette en spesifikk date. Anonymkode: 3e2b3...2ec
lillevill Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den lille samtalen vi hadde før avtalen var utelukkende positiv. Det var også hun som ut av det blå kom med forslag til tidspunkt for møtet. Da hun da skrev i samme timen da vi egentlig skulle møtes at hun ikke fikk det til ble jeg litt skuffa. Du ser den? Om hun visste hun skulle jobbe denne dagen kunne hun unngått å sette en spesifikk date. Anonymkode: 3e2b3...2ec Vel enten merket hun at du ikke helt var typen hun så etter, og turte ikke si noe. Eller så måtte hun jobbe. Uansett så er det helt lov å avlyse et møte med en fremmed person, spesielt om man føler at noe er feil ved at man skal treffes. Også om man må jobbe.mener du at kvinner ikke har lov å avlyse møter med fremmede?
visp Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 lillevill skrev (7 minutter siden): Vel enten merket hun at du ikke helt var typen hun så etter, og turte ikke si noe. Eller så måtte hun jobbe. Uansett så er det helt lov å avlyse et møte med en fremmed person, spesielt om man føler at noe er feil ved at man skal treffes. Også om man må jobbe.mener du at kvinner ikke har lov å avlyse møter med fremmede? Du er jo faktisk et godt eksempel på megmegmeg-mentaliteten som rår. Veldig uhøflig og respektløst! 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 lillevill skrev (Akkurat nå): Vel enten merket hun at du ikke helt var typen hun så etter, og turte ikke si noe. Eller så måtte hun jobbe. Uansett så er det helt lov å avlyse et møte med en fremmed person, spesielt om man føler at noe er feil ved at man skal treffes. Også om man må jobbe.mener du at kvinner ikke har lov å avlyse møter med fremmede? En ting er å avlyse i god tid med en ordentlig grunn. En annen ting er å avlyse i siste sekund med mindre god grunn. Dersom det er rigid å forvente at noen holder en avtale er jeg svært rigid. Om en føler noe blir feil, eller ikke vil treffes så avtaler en ikke en date i utgangspunktet. Iallefall ikke på eget initiativ. Tenk om alle skulle fly rundt slik. En hadde til slutt ikke kunne stole på noen. Anonymkode: 3e2b3...2ec 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 Trodde Tinder var for useriøse folk i utgangspunktet. Har aldri lastet den ned, og kunne ikke tenkt meg å date en fremmed mann gjennom den. Synes du virker litt red flag når du ikke ser kvinners perspektiv i forhold til alle de useriøse og skrullete mennene som finnes på nettet. Selvfølgelig frustrerende med folk som avlyser i siste liten, men det gir deg muligheten til å luke de ut. Forøvrig er menn generelt veldig masete på kvinner, fordi menn har mindre å risikere. Betyr ikke at du er det, men vi blir utsatt for en endeløs rekke slik menn også, og det påvirker oss generelt. Betyr at jeg ikke orker å engasjere meg så mye, fordi jeg har 50 nye masekopper på meg like raskt som jeg er kvitt en. Yngre kvinner kan ha lyst til å ha mer håp innimellom, som endrer seg til usikkerhet i neste øyeblikk, og jeg synes ikke det er rart på en beryktet puleapp som Tinder. Anonymkode: 80b56...f56
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde Tinder var for useriøse folk i utgangspunktet. Har aldri lastet den ned, og kunne ikke tenkt meg å date en fremmed mann gjennom den. Synes du virker litt red flag når du ikke ser kvinners perspektiv i forhold til alle de useriøse og skrullete mennene som finnes på nettet. Selvfølgelig frustrerende med folk som avlyser i siste liten, men det gir deg muligheten til å luke de ut. Forøvrig er menn generelt veldig masete på kvinner, fordi menn har mindre å risikere. Betyr ikke at du er det, men vi blir utsatt for en endeløs rekke slik menn også, og det påvirker oss generelt. Betyr at jeg ikke orker å engasjere meg så mye, fordi jeg har 50 nye masekopper på meg like raskt som jeg er kvitt en. Yngre kvinner kan ha lyst til å ha mer håp innimellom, som endrer seg til usikkerhet i neste øyeblikk, og jeg synes ikke det er rart på en beryktet puleapp som Tinder. Anonymkode: 80b56...f56 Om jeg hadde vært så useriøs og skrullete hvorfor tok hun da kontakt med meg for å avtale date? Skulle jo da tro hun hadde holdt seg langt unna. Det var jo kanskje nettopp fordi jeg ikke maste. Som mann kan jeg også informere deg om at det er plenty med useriøse og skrullete jenter på nettet også. Nå handlet denne tråden om hvorfor så mange jenter ikke klarer å holde avtaler, ikke av alt det rare som finnes på nettet, eller hva du kunne tenke deg, eller ikke tenke deg å gjøre. Folk oppretter profiler på tvers av kjønn uavhengig av at det finnes mange raringer der ute. Når det er sagt har jeg truffet en haug med hyggelige jenter på tinder. Det at tinder har et dårlig rykte betyr ikke at du automatisk ikke skal holde avtaler av den grunn. Anonymkode: 3e2b3...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 Da tar du det som en avvisning og går videre til neste. Slik gjør jeg Anonymkode: 06e91...8f3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da tar du det som en avvisning og går videre til neste. Slik gjør jeg Anonymkode: 06e91...8f3 Det gjør vanligvis jeg også. Det bygget seg bare opp og fikk behovet for å få ut litt guff. Det er bedre nå. Jeg fant tilogmed storheten i meg til å gi henne en ny sjanse da hun bor i nærheten. Tenker jeg får ha det som en regel om en ellers er hyggelig og gir en forklaring dersom det ikke passer. Anonymkode: 3e2b3...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå