Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker litt på de skyhøye strømprisene. Bare nå, midt på sommeren, så ligger daglig snittpriser på mellom 1.7 - 2.7 kr/kWh (https://polarkraft.no/dagens-timepriser/

Med full energikrise i Europa, strupet tilførsel, og ekstrem hetebølge nå i sommer, så lover jo dette virkelig ikke godt.

Klarer du strømpriser på 5 kr/kWh? 10 kr?  

Anonymkode: 9c9b5...ad4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 1500 og 2000 kwt i måneden. Nei, jeg klarer ikke høyere strømpriser enn det vi har nå. Klarer så vidt de. Nå har vi heldigvis strømstøtten, selv om den burde vært mye bedre.

Anonymkode: cc724...755

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I vinter når det stod på det Værste betalte vi 2800 kroner for 1 mnd

Vi har da el bil vi lader ofte, varme pumpe, vaskemaskin, tørketrommel, ovn/ kjøkken, to varme ovner, tv,lys etc 

Anonymkode: 9bee5...14b

Skrevet

Bruker ca 6000 kwt på et år, mest om vinteren selvsagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Januar, februar og mars brukte vi mellom 1380 og 1710 kwt

I april, mai og juni har vi brukt mellom 1200 og 1320 kwt. Jeg kommer ikke til å klare ekstremt mye høyere priser nei. Har kuttet ned så mye jeg kan

Anonymkode: 17d1d...7a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De tre første månedene brukte vi i snitt 1000 kWh i måneden. Vi har fastpris, så tenker ikke så mye på strømprisene.

Anonymkode: 45541...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på rundt 3000-4000kwh i mnd 😳

Anonymkode: 009e7...8df

AnonymBruker
Skrevet

800-1000 kWt i måneden om vinteren. I underkant av 6000 kWt totalt i året.

Anonymkode: 97b26...60a

AnonymBruker
Skrevet

Ca 5500-6000 kwt pr mnd. 

Anonymkode: fa404...814

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ca 5500-6000 kwt pr mnd. 

Anonymkode: fa404...814

Kryptofarming lønner seg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kryptofarming lønner seg ikke.

Jo, hvis du bor i Finnmark så. Der er strømmen nesten gratis.

Anonymkode: 934a0...0f4

AnonymBruker
Skrevet

1800-2200kw i måneden i vinter månedene. Har hus på 2 etg med varmekabler i rommene i overetasjen.

Anonymkode: cc410...036

AnonymBruker
Skrevet

Det burde gå helt greit i akkurat denne boligen, selv om det er kjipe penger som helst skulle gått til annet. Det høyeste jeg har vært på er ca 350kwt i den kaldeste måneden. 

Anonymkode: 4f996...793

AnonymBruker
Skrevet

Brukte ca. 1700 i jan. Deretter har det gått gradvis ned til 790 i juni. Familie på 5.  Dusjer sjeldent, jeg dusjer kun på treningsstudio. Fyrer med ved. Har en elbil men lader mye gratis på jobben. Kutter der vi kan. 

Anonymkode: ad564...230

Gjest Smeltemann
Skrevet

5-6000 kWh på de kaldeste vintermånedene, typisk desember og januar.   Fyrer med ved i tillegg. 

Skrevet

Blir et stort problem. Vi bruker ca 35000 kwh i året og selvsagt mest på vinteren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde høyest strømforbruk i januar med ca 1500 kWh, da bodde vi i et gammelt og trekkfullt hus med kun elektrisk oppvarming. Vi har flyttet siden da, så jeg er spent på hvordan første vinter blir i ny leilighet som er litt bedre isolert og som har oppvarming inkludert i felleskostnadene. Tipper vi uansett kommer til å merke det om strømprisene fortsetter å stige, selv om vi har en del å gå på.

Anonymkode: da633...37f

AnonymBruker
Skrevet

1500 kwh er det meste vi har brukt på vinteren til nå (2 vintre). Hus på 250 kvm, syns vi gjør en god jobb for å holde forbruket nede. Kun varmekabler på ett bad, og ingen annen elektrisk oppvarming, bare ved. 

Håper på enda lavere i vinter, men vet ikke helt hvordan det skal gå.

Anonymkode: 0719e...424

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker 800-2000kwh, men har fastpris på 65 øre i 5år til så jeg tjener vel faktisk på å bruke strøm med støtteordningen

Anonymkode: 44fe0...872

AnonymBruker
Skrevet

Strømregningene nå på sommeren har vært like høye som regningene vi har fått på vinteren.. Så merker at prisen har gått opp ja. Da vi så hvilken vei det gikk med strømpriser og matpriser (var jo varslet en stund før) for noen mnd siden kuttet vi en det vi ser på som unødvendige utgifter. Skaffet oss elsykkel og lot bilen stå om vi kunne, kjøper for det meste brukt nå om det er noe vi trenger, har ikke kjøpt klær iår. Og av og til får vi lagt av litt forskuddspenger til vinterens strømregninger. Drikker nesten ikke alkohol. Øl er dyrt! Lager oftere mat fra bunnen. 

Det blir et asketisk år på oss. Men vi har greid oss i trange tider før. På en måte er det godt å få fokuset vekk fra det materialistiske. Mange trenger det. 

Anonymkode: 95ea5...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...