AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Jeg har følt meg deppa i en flere måneder nå og det har begynt å gå utover hverdagen min 😕 Anonymkode: db728...f71
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har følt meg deppa i en flere måneder nå og det har begynt å gå utover hverdagen min 😕 Anonymkode: db728...f71 Du kan kanskje gå til fastlegen og få utskrevet noe. Hva er det som plager deg som gjør deg deppa? Anonymkode: 3ef9c...8fd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Lykke kommer innenfra som en følelse, ikke via medisin. Er du ikke lykkelig er det fordi du ikke lever livet ditt på den måten du skal. Lytt til kroppen Er du lykkelig der du bor? Jobber? med familien? Vær helt ærlig med deg selv. Anonymkode: d0e37...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan kanskje gå til fastlegen og få utskrevet noe. Hva er det som plager deg som gjør deg deppa? Anonymkode: 3ef9c...8fd Livssituasjon som ikke kan endres. Jeg vil bare ha noe som kan få meg til å føle meg bedre, selv om det er "falskt". Anonymkode: db728...f71
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Selv er jeg født med veldig få neurotransmittere for å frakte serotonin til hjernen, så har hatt mye depresjon og angst pga dette i mange år før jeg fant det ut. Dessverre klarer ikke kroppen min å ta opp medisin for å tilføre kroppen serotonin, så det vil bare hope seg opp i kroppen og gi masse bivirkninger. Anonymkode: 3ef9c...8fd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Livssituasjon som ikke kan endres. Jeg vil bare ha noe som kan få meg til å føle meg bedre, selv om det er "falskt". Anonymkode: db728...f71 Jeg bruker aktiviteter og mosjon. Å gå en tur i skogen eller på fjellet, eller kose med hunden eller katten, kose meg med noe godt, gjøre noe hyggelig. Anonymkode: 3ef9c...8fd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Lykke kommer innenfra som en følelse, ikke via medisin. Er du ikke lykkelig er det fordi du ikke lever livet ditt på den måten du skal. Lytt til kroppen Er du lykkelig der du bor? Jobber? med familien? Vær helt ærlig med deg selv. Anonymkode: d0e37...6fa Sånn er det kanskje for noen, men ikke alle. Anonymkode: d98ca...caa 1
Blod Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 Det er flere ting man kan forsøke å gjøre for å optimalisere serotoninproduksjonen. 5% av tryptofanet som inntas vil normalt omgjøres til serotonin. Derfor spekuleres det i om økt inntak av tryptofan kan lindre symptomer på depresjon. Tryptofan er altså en aminosyre. Spiser du bra? Trening er også bra for å øke serotonin. Trening øker også produksjonen av BDNF - det fornyer, forsterker og beskytter nevroner. Er det ellers noe som kan være årsaken til at du har følt deg nedfor i det siste?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Du har fått noen gode tips om riktig og variert mat og trening. Sollys kan også hjelpe. Prøv å få en halvtime hver dag (uten solbriller på). Noen får det bedre av å gjøre noe helt annet enn det de pleier å gjøre. Det behøver ikke være fallskjermhopping eller isbading (uansett feil årstid nå), men bare en eller annen aktivitet som du ikke har gjort før. Anonymkode: 08203...5a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå