Typanonym Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Heisann! Nå har jeg slitt med smerter i livmora over relativt lang tid (over ett år siden jeg begynte å legge merke til det), og begynner å bli ganske lei. De minner om mensensmerter, men er ikke like skarpe, og det er alltid et press i livmora uavhengig av syklus/tid på døgnet, men det føles verre på morgenen (antakeligvis fordi blæra er full da). Jeg har litt korttidsminne, så jeg husker ikke hvordan det var før i fjor vår, men da satte jeg inn en hormonspiral. Hadde forferdelige smerter, gråt og gikk som en krok i 3mnd før jeg tok den ut, 5 min etter at den ble tatt ut føltes det så mye bedre. Men denne dumpe "begynner å få mensensmerter-lignende"-smerten ble altså værende. Jeg er blitt sjekka gynekologisk flere ganger + tatt UL av flere ganger, de finner ikke endometriose eller cyster. De har nevnt at det kanskje er adenomyose, og jeg har fått henvisning til kikhullsoperasjon for å se etter endometriose som ikke vises på UL, men jeg har ikke helt troa ettersom de ikke finner noe fra før. Er det noen av dere som har vært borti noe lignende? Nå har jeg aller mest lyst å bare fjerne livmora, men jeg er redd for at jeg skal få lyst på barn i framtida (har ikke det nå, er 30), så jeg hadde likt å finne en annen løsning. Det mest ironiske hadde vært å fjerne den uten at smertene forsvant 😂
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Endometriose finner de når de åpner, vanskelig å finne det på UL. Hvor får du oppfølging? Kan du be om å bli henvist til Oslo eller Tønsberg? Det er ikke alle steder meg høy kompetanse på denne problematikken. Anonymkode: 94a55...b87
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Samme her. Legen har ikke finne noe men har ikke operert får å se heller. Prøvde å bli gravid noen år får det ikke til. Får du også ekstreme smerter ved gynekologisk undersøkelse å dyp penetrering ? Anonymkode: 1a8f2...b03
Typanonym Skrevet 23. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 18.01): Endometriose finner de når de åpner, vanskelig å finne det på UL. Hvor får du oppfølging? Kan du be om å bli henvist til Oslo eller Tønsberg? Det er ikke alle steder meg høy kompetanse på denne problematikken. Anonymkode: 94a55...b87 Bor i nord, så det blir litt langt! Men håper da de som skal utføre operasjonen har kompetanse 😅 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 18.06): Samme her. Legen har ikke finne noe men har ikke operert får å se heller. Prøvde å bli gravid noen år får det ikke til. Får du også ekstreme smerter ved gynekologisk undersøkelse å dyp penetrering ? Anonymkode: 1a8f2...b03 Har ruggesmerter og ømhet ved undersøkelse, det varierer hvor vondt det er under samleie, men det kan være relativt smertefullt, ja 😅
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Jeg hadde dette.. ble henvist ril GU og fant ingenting. En venn av meg er osteopat, og jeg gikk til han. Det var ei sen som var stram over livmor/ blæra. Gikk til han en gang, og han fikk løst det opp. Slutt på smertene. prøv osteopat, de fikser det legene ikke finner ut av Anonymkode: 69047...b49
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 Jeg har slitt med dette etter covid-vaksinene. Kan det ha sammenheng med deg også? Eller hadde du det før vaksinering? Anonymkode: b854b...746
Typanonym Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg hadde dette.. ble henvist ril GU og fant ingenting. En venn av meg er osteopat, og jeg gikk til han. Det var ei sen som var stram over livmor/ blæra. Gikk til han en gang, og han fikk løst det opp. Slutt på smertene. prøv osteopat, de fikser det legene ikke finner ut av Anonymkode: 69047...b49 Det hadde vært fint om det bare var det og jeg slapp operasjon 😅 usikker på om jeg tror det er det, men verdt å undersøke før man blir kutta i, hvertfall! AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har slitt med dette etter covid-vaksinene. Kan det ha sammenheng med deg også? Eller hadde du det før vaksinering? Anonymkode: b854b...746 Jeg ble vel vaksinert etter at jeg fikk dette, ja, har alltid hatt noen smerter ifbm samleie og orgasme og sånn, men den konstante trykksmerten kom i fjor vår, tror jeg, jeg fikk vel første vaksinen i juli/august, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå