AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Jeg har sådd poteter i år, for første gang. Men jeg synes potetrisene har blitt så lange, de som ikke er kraftig nok legger seg liksom ned. Bør jeg støtte de opp? Er det på grunn av lite sol? Skal de kuttes? Andre ting jeg må tenke på? Anonymkode: 18d33...2ea
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Du har sådd poteter? Jeg trodde man satte poteter, jeg. 🤷♀️ Anonymkode: 43221...f39 4
smurfebuss Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Du har satt poteter. Og nå må du hyppe dem. Dvs at du skal fylle på jord oppover stammen på potetriset. Dette skal du gjøre flere ganger mens de gror. Dette fordi det danner seg nye poteter over den satte poteten - ikke nedenfor den. Hvis du ikke hypper vil de nye potetene bli utsatt for sollys om gjør de grønne og giftige. Så hvis du vil spise potene til slutt må du fylle på med jord. Og da står nok riset rettere og. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Det gjør ingenting om potetriset legger seg, har ingen innvirkning på det som er under jorda. En annen ting er at de ikke skal vannes før etter at de har blomstret. Anonymkode: 6e290...266
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå