Melkebarten Skrevet 14. juli 2022 #1 Del Skrevet 14. juli 2022 Hvilken side er det folk *holder* med i denne konflikten? Jeg har enkelte bekjente, jeg velger og kalle de det som tydeligvis har blitt offer for en veldig ensidig påvirkning av media som følge av at de følger sider som: Politikeren og Steigan Selv er jeg inneforstått med at det første som går tapt i en krig er sannheten. Hver av partene ønsker jo og fremme sin agenda og frestille at det kanskje går bedre enn det det gjør, derfor leser jeg alltid nyheter fra flere uavhengige kilder slik at man ikke bare blir offer for ensidig propaganda. Hvilke nyhetssider er det dere bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 14. juli 2022 #2 Del Skrevet 14. juli 2022 Bruker alltid MSM (main stream media) som utgangspunkt. Disse er nyhetsformidlere, og gjør ikke forsøk på å påvirke opinionen. Det kan finnes kommentarartikler, ledere osv. som gir uttrykk for skribentens syn, men så lenge man er klar over det (og disse artiklene er godt merket) ser jeg ikke på det som et problem. Ellers så er MSM forpliktet til å følge "Vær varsom"-plakaten, i mange tilfeller "Redaktørplakaten" og eventuelle overtramp kan meldes til PFU (Pressens Faglige Utvalg) og evt. reaksjoner/dementier må formidles av det mediet som har gjort overtramp. Så jeg velger MSM hver gang jeg trenger å lese/se nyheter Når jeg trenger mer informasjon leser jeg, som deg, fra flere kilder og kan også lese nyheter fra mer ensidige medier så lenge man er klar over hvem som er avsender og ikke lar seg påvirke, men leser for å se hvilket perspektiv disse har på en del aktuelle nyhetssaker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 14. juli 2022 #3 Del Skrevet 14. juli 2022 NRK.no for norske nyheter. (Skyr TV2 og VG som pesten). BBC for internasjonalt. Breaking Points på YouTube og John Oliver for amerikansk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juli 2022 #4 Del Skrevet 15. juli 2022 Jeg er nok oftest på VG og Nrk, men har mest tillit til BBC. Kan svinse innom rt, southfront eller Steigan for å sjekke hvordan ting ser ut fra fiendens perspektiv. Alle medier er påvirket av sine eieres ønske om hvrdan verden skal framstilles, men jeg har en følelse av at ekte journalistikk/sannheten har høyere status i BBC enn i VG, og at de russiske mediene er veldig styrt av deres e-tjeneste eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 16. juli 2022 #5 Del Skrevet 16. juli 2022 Det er litt vanskelig ettersom mye av de som skrives bør tas med en stor klype salt. Vg, Dagbladet, Nettavisen, Nrk, TV2, Aftenposten osv er jo nøyaktig det samme og peker på samme vinkling. Det er mye de utelater og ikke skriver om. Veldig selektivt over store hendelser omkring i verden. Aviser og nyheter er ment for å overbevise og forme tanker i den retningen som noen anser som ønskelig. Alle har en egen agenda de fronter og ofte basert på den som betaler sitt synspunkt. Derfor man bør se på alternative medier i tillegg til de som er nevnt over. Da får man et litt mer reflektert syn på verden. Verden er en del anderledes enn det som vises på disse sidene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 16. juli 2022 #6 Del Skrevet 16. juli 2022 missbluebird skrev (8 timer siden): Aviser og nyheter er ment for å overbevise og forme tanker i den retningen som noen anser som ønskelig. Alle har en egen agenda de fronter og ofte basert på den som betaler sitt synspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 16. juli 2022 #7 Del Skrevet 16. juli 2022 Leser litt forskjellige sider, nrk, Nettavisen, tv2.danmark, startsiden.no, som henter fra mange steder, div.facebook. Prøver å styre unna ekstreme sider. Hører vel mest på nrk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 16. juli 2022 #8 Del Skrevet 16. juli 2022 Alle ser ut til å ha de store mediehusene men ingen av de alternative mediene. Så det eksisterer jo andre norske som reset, hemali, steigan, filternyheter, document, rights, kureren og nytid for å nevne noen. Men nå om dagen så kan man fint få ganske oppdaterte nyheter via tiktok, twitter, telegram og andre apper. Her vises det mer live video fra hendelser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. september 2022 #9 Del Skrevet 25. september 2022 Disse leser jeg daglig sammen med Tønsbergs Blad Reset Document Hemali Steigan Rights Filternyher Lykten Generelt sider som ikke mottar pressestøtte har bedre erfaring med disse også stor etterrettelighet de andre er betalt for å tilsløre sannheten Dette leser du ikke om i msm Norge SKAL fattiggjøres! | Lykten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 25. september 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 25. september 2022 1 hour ago, Maskinfører said: Disse leser jeg daglig sammen med Tønsbergs Blad Reset Document Hemali Steigan Rights Filternyher Lykten Generelt sider som ikke mottar pressestøtte har bedre erfaring med disse også stor etterrettelighet de andre er betalt for å tilsløre sannheten Dette leser du ikke om i msm Norge SKAL fattiggjøres! | Lykten Så det du velger og basere verdensbildet ditt på er altså 1. Steigan en avdanket blogg som forsøker og kapre lesere ved og opptre som en avis, med tvilsom journalistikk, med kun ett mål for øyet. 2. Reset, vi vet jo alle hva de står for: Ufo, konspirasjonsteorier, rasistiske ansatte, Iluminati + div 3. Document.no med en touch av det høyreekstreme. 4. Rights se over. Resten gadd jeg ikke og ta med, da jeg mener at det som står over illustrerer poenget mitt ganske godt, det er godt og høre til i ekko kammeret, der er det trygt, ingen kritiske røster, og man kan alle pumpe ut gørra si og være samstemte i at *Vi har rett, alle andre er en gjeng med hjernedøde sauer* Og måten man legger opp til det på, er og diskreditere msm (Vg,Db,Aftenposten) ved og skrive om saker som kun fenger en liten del av befolkningen, det er jo også ett lite + at iallefall 1 av de avisene ikke er medlem av redaktørforeningen, og dermed ikke følger redaktørplakaten, det i seg selv gir en litt *friere* tøyler ved at man da kan hevde at, SE staten har lagt føringer på hvordan en avis skal opptre (gjerne av det etiske slaget) men frykt ikke, det gjelder ikke oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 25. september 2022 #11 Del Skrevet 25. september 2022 Maskinfører skrev (13 timer siden): Filternyher Interessant at du leser Filter Nyheter i tillegg til alt det andre du ramser opp. Filter sier vel stort sett motsatt av de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 26. september 2022 #12 Del Skrevet 26. september 2022 Så lenge det ikke er Alex Jones konspirasjonsteorier, eller autokratisk propaganda ifra Trump fjols eller Russland trusselaktører. Så ser jeg stort sett på alt. Men hovedsaklig. BBC, VG og litt diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 26. september 2022 #13 Del Skrevet 26. september 2022 On 9/25/2022 at 3:55 AM, Melkebarten said: Så det du velger og basere verdensbildet ditt på er altså 1. Steigan en avdanket blogg som forsøker og kapre lesere ved og opptre som en avis, med tvilsom journalistikk, med kun ett mål for øyet. 2. Reset, vi vet jo alle hva de står for: Ufo, konspirasjonsteorier, rasistiske ansatte, Iluminati + div 3. Document.no med en touch av det høyreekstreme. 4. Rights se over. Resten gadd jeg ikke og ta med, da jeg mener at det som står over illustrerer poenget mitt ganske godt, det er godt og høre til i ekko kammeret, der er det trygt, ingen kritiske røster, og man kan alle pumpe ut gørra si og være samstemte i at *Vi har rett, alle andre er en gjeng med hjernedøde sauer* Og måten man legger opp til det på, er og diskreditere msm (Vg,Db,Aftenposten) ved og skrive om saker som kun fenger en liten del av befolkningen, det er jo også ett lite + at iallefall 1 av de avisene ikke er medlem av redaktørforeningen, og dermed ikke følger redaktørplakaten, det i seg selv gir en litt *friere* tøyler ved at man da kan hevde at, SE staten har lagt føringer på hvordan en avis skal opptre (gjerne av det etiske slaget) men frykt ikke, det gjelder ikke oss. Når man baserer sitt syn på steigan synes jeg bare synd på folk. Det samme gjelder mye av den listen. Det å bli kalt hjernevasket av noen som leser steigan er århundrets vits.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå