AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Hvordan gjør dere dette? Vi har et bad hvor eneste måte å ha stellebordet på, er så man må snu seg rundt for å nå vasken. For å fukte kluter f.eks. er det mulig å holde barnets ben mens man gjør dette med én hånd. Men liker ikke å snu meg bort likevel. Hvordan organiser dere dette. Kanskje jeg kunne hatt en boks med ferdigfuktede kluter, eller lignende? Og hvordan får dere vasket deres egne hender etterpå? Da må man jo naturlig nok ta begge hendene bort fra barnet 🤔 Kanskje bare vaske hendene med våtservietter på stellebordet, og så gå og vaske ordentlig når man har lagt fra seg barnet? Anonymkode: 68b88...a24
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Vi har speil, så jeg så babyen hele tiden når jeg stod med ryggen vendt mot babyen. Snudde meg rundt og vasket hendene. vet det er en dødssynd - men ja 🤷🏼♀️ Anonymkode: ccf11...c0d 1
Hensatt Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Legge barnet ned på gulvet mens du vasker hendene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Vårt bad er også sånn anlagt. Fikk tips om å ha stellebord med hjul slik at vi kan ta med oss stellebordet nærmere vasken og sette det slik at vasken kan brukes når baby er på stellebordet. Synes det hørtes genialt ut, men kan ikke komme med tilbakemelding på hvordan det ble i praksis før etter fødsel 😅 Anonymkode: fbcc1...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Jeg bruker fukte kluter mens jeg holder babyen med en arm før jeg legger henne ned. Har også en bolle med vann stående på stellebordet (bytter daglig) sånn i tilfelle jeg trenger flere. Legger enten baby fra meg i vogna (bag) rett utenfor badet når jeg vasker hendene, eller legger stellematta på gulvet. Anonymkode: a2281...702
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 Skal rigge til stellebord selv snart, og kommer nok til å gjøre som min søster gjorde: Ha en blanding av vann og olje + engangsservietter i en boks med lokk. Eventuelt en boks med vann/olje som man kan dyppe klutene i. Anonymkode: 1f262...04e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 Vi har stellebordet på soverommet til barnet, og naturligvis ikke tilgang til vann der. Ved søl på hendene tørker vi av med våtserviett, legger barnet på lekematte i stua og vasker så hendene. Ved skikkelige rumperaketter legger vi stellematten på kjøkkenbenken ved siden av kjøkkenvasken og skifter der, for da må ungen mest sannsynlig vaskes bak uansett. 😂 Anonymkode: 9004f...31f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har speil, så jeg så babyen hele tiden når jeg stod med ryggen vendt mot babyen. Snudde meg rundt og vasket hendene. vet det er en dødssynd - men ja 🤷🏼♀️ Anonymkode: ccf11...c0d Herregud 😳 For guds skyld ikke gjør dette, ts. Vi kjøpte stellebord med hjul. Men det gikk helt fint å holde en hånd på baby mens vi fuktet klut. Håndvask gjorde vi etterpå, og la da baby på gulvet. Anonymkode: 2fcc9...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Bolle som du fyller med vann som kan stå på sida av stellebordet. Vi gjer det når vi er på besøk hos bestemor, funker fint Anonymkode: be255...f5a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 Gjorde klar klut til vasking før barnet kom opp på stellebordet, vasket over hendene med våtservietter, og tok barnet ned fra stellebordet for så å vaske hendene. Anonymkode: 8dcae...eb6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 Altså, TS spør hvordan hun får vasket SINE hender, ikke hvordan hun skal få vætet kluter - det skriver hun jo til og med at hun har løsningen på. Les HI, folkens. Anonymkode: 8c3d6...311 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 Jeg kjøpte sånn dingst til å ha i dusjen fra ikea, hylle med sugekopper. Klistret dem på flisene på veggen, min veltet den bollen med vann på stellematten så måtte finne en annen løsning. Ellers går det jo fint å bare snu seg så lenge du har en hånd på baby. Gjør meg alltid ferdig på stellebordet og legger henne på gulvet for å vaske egne hender. Går strålende! Anonymkode: b9926...d4c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Altså, TS spør hvordan hun får vasket SINE hender, ikke hvordan hun skal få vætet kluter - det skriver hun jo til og med at hun har løsningen på. Les HI, folkens. Anonymkode: 8c3d6...311 Tror du skal lese hi igjen, før du driter deg mer ut. Anonymkode: 2fcc9...9dc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, TS spør hvordan hun får vasket SINE hender, ikke hvordan hun skal få vætet kluter - det skriver hun jo til og med at hun har løsningen på. Les HI, folkens. Anonymkode: 8c3d6...311 Les hi sjøl 😂😂 Anonymkode: cedc2...b5a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg kjøpte sånn dingst til å ha i dusjen fra ikea, hylle med sugekopper. Klistret dem på flisene på veggen, min veltet den bollen med vann på stellematten så måtte finne en annen løsning. Ellers går det jo fint å bare snu seg så lenge du har en hånd på baby. Gjør meg alltid ferdig på stellebordet og legger henne på gulvet for å vaske egne hender. Går strålende! Anonymkode: b9926...d4c Jeg tror ts nøler med den åpenbare løsningen, fordi da må man jo ta på halve barnet med urene hender man nettopp har skiftet bæsjebleie med, for å få til å legge barnet ned på gulvet. Deretter løfte barnet opp igjen, omtrent med samme grep med nå rene hender, der man nettopp hadde sine urene hender klemt rundt barnet. Anonymkode: d5d6e...911
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud 😳 For guds skyld ikke gjør dette, ts. Vi kjøpte stellebord med hjul. Men det gikk helt fint å holde en hånd på baby mens vi fuktet klut. Håndvask gjorde vi etterpå, og la da baby på gulvet. Anonymkode: 2fcc9...9dc Jeg så jo babyen hele tiden, enten vis speilet eller ved å snu nakken. stod kanskje 30 cm unna der jeg skiftet på han. Dere mener ikke at man skal pusse opp hele badet fordi det kaaaaaaan hende babyen ruller av benken? Baby ligger på stellebord med kanter. Ingen baby klarer å hoppe av en kant såååå foooort at man kkke ser det når man står 30 cm unna. som sagt, jeg vet det er en dødssynd. Men alternativet var å føytte vasken nærmere, eller stå med en SKÅL MED VANN på stellebordet. Alle som har hatt baby vet hvor dårlig idé DET er… 🤣🤣 Anonymkode: ccf11...c0d
PurpleTuliip Skrevet 14. juli 2022 #17 Skrevet 14. juli 2022 Her er planen å legge baby på ett håndkle på gulvet mens jeg vasker hender. Får jeg gris på hendene på noe vis må det skylles ved å holde en hånd på baby og en hånd i vasken. Har også mulighet til å dra med meg stellebordet ved behov, men badet er så lite at det ser jeg for meg blir mer styrete enn hjelpsomt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #18 Skrevet 14. juli 2022 Vi hadde stellebord med hjul. Anonymkode: 5fc69...e60
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg så jo babyen hele tiden, enten vis speilet eller ved å snu nakken. stod kanskje 30 cm unna der jeg skiftet på han. Dere mener ikke at man skal pusse opp hele badet fordi det kaaaaaaan hende babyen ruller av benken? Baby ligger på stellebord med kanter. Ingen baby klarer å hoppe av en kant såååå foooort at man kkke ser det når man står 30 cm unna. som sagt, jeg vet det er en dødssynd. Men alternativet var å føytte vasken nærmere, eller stå med en SKÅL MED VANN på stellebordet. Alle som har hatt baby vet hvor dårlig idé DET er… 🤣🤣 Anonymkode: ccf11...c0d Du skal være sjeleglad for at det gikk fint. For jo, det skjer faktisk sååå fort. Helt ærlig, skam deg. Anonymkode: 2fcc9...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #20 Skrevet 14. juli 2022 Vi har stellematta på gulvet. Det er slitsomt helt i starten når man må skifte 500 bleier per dag, men synes likevel det er verdt det for å kunne gå på do/vaske hender/pusse tenner osv mens barnet ligger på matta. Anonymkode: 4128d...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå