AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #61 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sammen med foreldrene. "Han drikker uansett" "Det er bedre han øver seg med oss i trygge omgivelser" Forklaringene er mange, og velkjente. Greit eller ikke? ( Jeg mener nei.) Anonymkode: c9b22...abe Selvfølgelig er ikke det greit?! Det er ulovlig å drikke før man er 18 år gammel, ingen under 18 år har noe med alkohol å gjøre. Ja, de fleste ungdommer har prøvd å drikke, men det er langt ifra alle. Og langt ifra noe foreldre burde tillate. Det er viktig at ungdommer får et sunt forhold til alkohol, mange drikker seg sørpe fulle, blir lagt inn med forgiftning - og har stygge drikkevaner. Viktig at foreldre lærer barna sine at man må drikke med måte, og man ikke skal drikke seg full. Det kan være potensielt farlig for personen som drikker, og de rundt. Alkohol er et legalt rusmiddel, men hadde alkohol kommet på markedet i dag - så hadde det over hver tvil, vært illegalt. Anonymkode: f1632...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #62 Del Skrevet 15. juli 2022 Amossa skrev (14 timer siden): Absolutt ikke greit, verken i syden eller her hjemme! Aldersgrensen er 18 år, og det er viktig å vise barna våre at vi respekterer lover og regler. Du kan jo ta med 18 åringen til feks usa da, og kreve servering til ungdommen og vise amerikanere hvor viktig det er og respektere norske lover og regler. Anonymkode: 7201a...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #63 Del Skrevet 15. juli 2022 For mine barn, nei. Jeg ønsker ikke å ruse meg sammen med barna mine. Men jeg snakker mye med dem om rus, spesielt alkohol og cannabis, som jeg har erfaring med. Vi har en åpen dialog og de vet hvor jeg står, og at jeg ikke dømmer. De vet også en god del om mitt bruk av rusmidlene, og min holdning generelt. Anonymkode: 65fcc...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #64 Del Skrevet 15. juli 2022 Jeg ble servert champagne (ikke alkoholfri) som elleveåring i syden med foreldrene mine. De gav F. Min unge får IKKE røre noe som helst alkohol før lovlig alder. Er selv avholds, syns alkohol er unødvendig til så unge mennesker hvor hjernen er i utvikling… Anonymkode: 5019b...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #65 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så du følger norske lover uansett hvor du er i verden? Anonymkode: 970e1...565 Er lov å bruke hodet sitt og tenke! Du er den voksne! Anonymkode: aa397...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 15. juli 2022 #66 Del Skrevet 15. juli 2022 er det lov i det landet i "syden" man oppholder seg så har ikke jeg noen betenkligheter med det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #67 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er lov å bruke hodet sitt og tenke! Du er den voksne! Anonymkode: aa397...8fc Fint innspill. Forøvrig umulig og vite hvilken side du er på i debatten, men og bruke hode sitt og tenke er fint. Og følge lovene i det landet en oppholder seg kan også være lurt. Anonymkode: 7201a...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #68 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fint innspill. Forøvrig umulig og vite hvilken side du er på i debatten, men og bruke hode sitt og tenke er fint. Og følge lovene i det landet en oppholder seg kan også være lurt. Anonymkode: 7201a...1c0 Når 18år er aldersgrensen for alkohol i Norge så holder du deg til den. Uansett hvilket land du oppholder deg i! Du er den voksne, du har ansvaret! Mange ungdommer hadde aldri drukket om ikke foreldrene hadde gitt de alkohol. For ikke alle ungdommer drikker rett og slett! Å lære de at det er ok å drikke før de er 18, er ulovlig. Kjøpe,gi eller la de få før de er 18år er ulovlig. Noen foreldre er så korka i hodet at det ikke er mulig! Anonymkode: aa397...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 15. juli 2022 #69 Del Skrevet 15. juli 2022 I utgangspunktet, nei. Men kunne vurdert å latt smake dersom vi var på en restaurant eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 15. juli 2022 #70 Del Skrevet 15. juli 2022 Hva er greia med at alt skal være greit i syden når det ikke er greit hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #71 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når 18år er aldersgrensen for alkohol i Norge så holder du deg til den. Uansett hvilket land du oppholder deg i! Du er den voksne, du har ansvaret! Mange ungdommer hadde aldri drukket om ikke foreldrene hadde gitt de alkohol. For ikke alle ungdommer drikker rett og slett! Å lære de at det er ok å drikke før de er 18, er ulovlig. Kjøpe,gi eller la de få før de er 18år er ulovlig. Noen foreldre er så korka i hodet at det ikke er mulig! Anonymkode: aa397...8fc 🤣🤣.. selvfølgelig forholder jeg meg til de lovene i landet jeg oppholder meg i. Anonymkode: 7201a...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #72 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De som lærer barna og drikke alkohol (selv om de mener det er ok for det er jo med foreldrene eller bare en eller to øl feks) det er IKKE ok! Det er ulovlig! Aldersgrensen er 18år! Og de som gjør dette og tror at det er greit, de oppfordrer barna til å bryte lover og regler, oppfordrer de til å drikke når det går ann å kose seg UTEN alkohol! Se blå kors sine sider og les! Anonymkode: aa397...8fc Eh i Noen land er det lov Anonymkode: 970e1...565 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #73 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er lov å bruke hodet sitt og tenke! Du er den voksne! Anonymkode: aa397...8fc Det var ikke svar Anonymkode: 970e1...565 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #74 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når 18år er aldersgrensen for alkohol i Norge så holder du deg til den. Uansett hvilket land du oppholder deg i! Du er den voksne, du har ansvaret! Mange ungdommer hadde aldri drukket om ikke foreldrene hadde gitt de alkohol. For ikke alle ungdommer drikker rett og slett! Å lære de at det er ok å drikke før de er 18, er ulovlig. Kjøpe,gi eller la de få før de er 18år er ulovlig. Noen foreldre er så korka i hodet at det ikke er mulig! Anonymkode: aa397...8fc Eh det normale er å forholde seg til lovene i det landet man er i Anonymkode: 970e1...565 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallo12345 Skrevet 15. juli 2022 #75 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 15.14): Sammen med foreldrene. "Han drikker uansett" "Det er bedre han øver seg med oss i trygge omgivelser" Forklaringene er mange, og velkjente. Greit eller ikke? ( Jeg mener nei.) Anonymkode: c9b22...abe Totalt uaktuelt. De (mine) får bare se til å vente til de fyller 18/21! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #76 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eh det normale er å forholde seg til lovene i det landet man er i Anonymkode: 970e1...565 Så i India eller andre land der barn er barnebruder så forholder du deg til det og da eller? Eller andre syke lover å regler som virkelig ikke er ok? Om ett land lar rn 10åring drikke så hadde du latt din 10åring drikke? Ingen logikk..! Du kan fremdeles bli straffet her hjemme.. Og du lærer de at det er ok å holde på sånn.. Anonymkode: aa397...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #77 Del Skrevet 15. juli 2022 Jeg tror jeg synes det er greit at en 17-åring som blir 18 samme år kan få smake, men ikke noe sterkere enn vin. Jeg har yngre barn da, så usikker på hva jeg kommer til å tenke når de blir litt eldre. Anonymkode: 6aa6f...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #78 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så i India eller andre land der barn er barnebruder så forholder du deg til det og da eller? Eller andre syke lover å regler som virkelig ikke er ok? Om ett land lar rn 10åring drikke så hadde du latt din 10åring drikke? Ingen logikk..! Du kan fremdeles bli straffet her hjemme.. Og du lærer de at det er ok å holde på sånn.. Anonymkode: aa397...8fc Nei jeg kan ikke bli straffet her hjemme for det 🙄 Anonymkode: 970e1...565 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #79 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ble servert champagne (ikke alkoholfri) som elleveåring i syden med foreldrene mine. De gav F. Min unge får IKKE røre noe som helst alkohol før lovlig alder. Er selv avholds, syns alkohol er unødvendig til så unge mennesker hvor hjernen er i utvikling… Anonymkode: 5019b...056 Det er jo helt høl i huet! Stor forskjell på 11 og 17 år. Anonymkode: 6aa6f...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 15. juli 2022 #80 Del Skrevet 15. juli 2022 Spørs hva man mener med å drikke? Å ta ett glass øl/vin til maten sammen med foreldre er helt greit når man er 17 etter mitt syn. Å drikke på pub sammen med pappa når de andre har tatt kvelden, er noe litt annet. 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå