Gå til innhold

Hvorfor er karriere så viktig? Jeg bryr meg ikke. Syns de som jager karriere er slitsomme mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare la de holde på, konkkurrere seg imellom for å komme inn på "prestisjestudier" usunt jag mener jeg det er. Slike mennesker er jeg glad jeg ikke har i min familie eller vennekrets.

Hva er de rareste kommentarene du har hørt om studier og karriere?

Trist liv å skal hele tiden jage noe. Hele tiden prestere. Se hvor det fører deg om 10 år. Da får du ikke lnnen din fra arbeidsgiver for å si det sånn.

Statusjaget i Norge er så kvalmt!!!

Anonymkode: dedb2...431

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du synes ikke det er viktig at det finnes mennesker som har mål i livet?

Anonymkode: 91ce6...89e

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke når det blir så usunt at ungdommer på ungomsskolen har psykiske problemer og de på VGS "gråter" over karakteren 5, fordi da kommer de ikke inn på "drømmestudiet" kom ikke her å fortell at det jaget er sunt. Trenger ikke å være psykolog for å forstå det

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mål om nirvana holder vel?

Anonymkode: 98dae...f8a

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS- hvis alle var som deg, hvor hadde verden da vært? Hadde du da hatt en smart-telefon å bruke til klaging på KG tror du? All fremgang er gjort av folk med ambisjoner. 

Endret av Kaffemonsteret
Skrivefeil
  • Liker 18
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker er konkurranseinnstilt. Vi trenger slike mennesker for å drive samfunnet videre. Utvikling. 
Men vi trenger også slike som deg, som tar til takke med den man får, ikke gidder å kjempe og hopper over der gjerdet er lavest.

Anonymkode: b7a4d...75a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker er konkurranseinnstilt. Vi trenger slike mennesker for å drive samfunnet videre. Utvikling
Men vi trenger også slike som deg, som tar til takke med den man får, ikke gidder å kjempe og hopper over der gjerdet er lavest.

Hva er utvikling? Mer forbruk? Mer forurensing? Mer plast i havet? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er utvikling? Mer forbruk? Mer forurensing? Mer plast i havet? 

Kan faktisk være det fullstendig motsatte!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Bare la de holde på, konkkurrere seg imellom for å komme inn på "prestisjestudier" usunt jag mener jeg det er. Slike mennesker er jeg glad jeg ikke har i min familie eller vennekrets.

Hva er de rareste kommentarene du har hørt om studier og karriere?

Trist liv å skal hele tiden jage noe. Hele tiden prestere. Se hvor det fører deg om 10 år. Da får du ikke lnnen din fra arbeidsgiver for å si det sånn.

Statusjaget i Norge er så kvalmt!!!

Antakelig dette innlegget. Om ikke rareste, så kanskje dummeste

Anonymkode: 2a0b4...044

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg sliter egentlig mer med å forstå de som tross alt skal bruke så store deler av livet sitt i arbeid og ikke har noen ambisjoner. De fleste av oss må arbeide uansett, hvorfor ikke prøve å lykkes godt? Da blir det ofte også mer givende. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For mange er det eneste veien til å få dame. Særlig gjelder det lave menn og de med dårlig hårvekst. 

Anonymkode: 81e41...1ed

Skrevet

Flott at du synes det!:klappe:

Vi trenger folk som deg til å gjøre alle de dårlig betalte jobbene som vi andre ikke vil ha.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke har mål og ambisjoner i livet, er heller ikke de skarpeste knivene i skuffen. Men det er min mening. 

Jeg kunne ikke ha levd med en partner som ikke har mål i livet sitt. Å ha ambisjoner gjennomspeiler på mange måter hvordan en person reflekterer over verden og menneskene rundt seg. 

Anonymkode: 83a0d...017

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke har mål og ambisjoner i livet, er heller ikke de skarpeste knivene i skuffen. Men det er min mening. 

Jeg kunne ikke ha levd med en partner som ikke har mål i livet sitt. Å ha ambisjoner gjennomspeiler på mange måter hvordan en person reflekterer over verden og menneskene rundt seg. 

Det kan godt være. Vil helst jobbe deltid og få noe støtte av NAV. Men må jobbe 100% noen år til så jeg får betalt boliggjeld og sånt. Har en flott jobb og enkel jobb som ikke sliter meg ut, men vil jobbe mindre helst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man kan ha tusen mål og ambisjoner på ting utenom jobb. 

Anonymkode: 85657...ee4

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg ikke de som bare tenker jobb og karriere forstår. Tror heller ikke de forstår av livet ikke bare handler om jobb og "suksess"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette. Jobb interesserer meg ikke utover at jeg trenger en slik at jeg kan betale regningene mine. Jeg har derimot et rikt liv utenom, og har nådd flere av mine største mål allerede.

Jeg opplever de fleste som er veldig opptatt av jobb som litt for kalde for min smak, empati og varme er viktigere enn kroner og øre.

Anonymkode: 387e8...af4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan godt være. Vil helst jobbe deltid og få noe støtte av NAV. Men må jobbe 100% noen år til så jeg får betalt boliggjeld og sånt. Har en flott jobb og enkel jobb som ikke sliter meg ut, men vil jobbe mindre helst.

Du vil forsørges av andre ja, de med ambisjoner og drive, da kanskje?

Anonymkode: f4899...362

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil forsørges av andre ja, de med ambisjoner og drive, da kanskje?

Anonymkode: f4899...362

Nei, av systemet (NAV)

Skrevet

Dette. Jobb interesserer meg ikke utover at jeg trenger en slik at jeg kan betale regningene mine. Jeg har derimot et rikt liv utenom, og har nådd flere av mine største mål allerede.

Jeg opplever de fleste som er veldig opptatt av jobb som litt for kalde for min smak, empati og varme er viktigere enn kroner og øre.

Anonymkode: 387e8...af4

Selvfølgelig finnes det andre mål i livet enn jobb. Men mange av de som har ambisjoner i livet jobber jo med noe som gir de mening, noe de syns er gøy. De jobber med det ikke bare for penger, men for å gjøre en forskjell. Mange av de verdiene er varme, empatiske vil jeg si. 

jeg kunne aldri jobbet med noe som jeg ikke engasjerte meg i, eller var interessert i. Jobber med noe jeg elsker og syns det er kjempegøy å få til nye ting og endre hvordan man ser på ulike tjenester osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...