AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Vi har to små barn på 1 og 2. År. Kona har mye bedre fantasi enn meg når det gjelder å finne ut hva alle kan gjøre sammen. Derfor er det som oftest hun som organiserer slike aktiviteter. Jeg synes ofte det er stress å dra alle sammen , og liker best at vi deler oss. Da at jeg tar den største, siden den minste er så enormt mammadalt. Hun kommer ofte med forslag til aktiviteter jeg synes er altfor mye styr med to så små.. Så da sier jeg nei, så deler vi oss.. Men tilfeldigheter har det seg ofte med at jeg ender opp med å gjøre de tingene hun foreslo med den største alene når jeg drar med det barnet.. Nå er hun kjempe sur, og beskylder meg for å ikke ønske å være sammen med henne, og lurer på hva det er for noe med henne siden jeg ikke ønsker å finne på ting med henne. Hun mener jeg bare vil deles, og aldri kommer med forslag til felles aktiviteter. Jeg prøver å si at det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke klarer å komme på noe og at det er mye enklere å deles. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forstå dette? Anonymkode: bcf88...3eb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Du må si det du skrev her. Anonymkode: 78634...79c 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Du er tydeligvis lat med null tiltaksevne overhode. Så ønsker du å dele deg og kun være med det barnet som gir deg minst motstand. Gjør du noe sammen med hele familien i hele tatt? Forstår godt kona og de følelsene hun har. Tenker det det blir mye styr for deg når du blir skilt og må ha barna 50 prosent av tiden. For det er det du ender opp med om du fortsetter. Anonymkode: a3068...d2a 15 5
Blåjojo Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Prøv å gjøre aktiviteter sammen med kona og begge barna, i stedet for å tenke at der bare blir stress. Det er jo sånne ting som skaper minner for barna og gir samhold i familien. 9 1
Violetta Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Det er virkelig ikke så vanskelig. Gå en tur, reis på telttur, gå på en lekeplass, svømmehall, dyreparken, spill badminton, leke sisten, spise utendørs, gå på stranden, spille brettspill. Sånn, nå har du mange aktiviteter du kan foreslå. Slutt å dytte kona di foran deg som en unnskyldning for å ikke gjøre noe sammen. Mann deg opp og ta ansvar og initiativ. 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 Jeg har selv 3 små barn der to er tvillinger, så jeg skjønner at det kan være stress å dra alle sammen. Det synes vi å, det blir fort mas og sutring. Så når vi drar bare vi (uten hjelp av besteforeldre o.l) så må det være enkelt. Vi er heldige å har skogen nære så det kan være å gå 500 m inn i et skogholt og tenne bål og grille pølser/lette etter kongler/troll/bruk fantasien, dra i fjæra/på stranden og kaste stein i vannet/lete etter skjell, lekeland (de har ofte en egen avdeling for de minste barna også), dra til en barneskole eller barnehage i helgene så ungene kan springe og leke rundt, ta gjerne med sykler osv. Anonymkode: 22f3c...587 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 Om du har tenkt å få kona di til å prøve og forstå hva du mener eller å forklare henne noe så bare gi opp med engang. Hun kommer aldri til å se ting fra din side eller forstå hva du mener mens du forklarer det. Det kan muligens synke inn over tid mens hun grubler i timesvis på småting som damer ofte gjør, men at du kommer til å gi henne en A-ha opplevelse ved å forklare henne din side av saken er bare å glemme. Det enkleste er bare å gjøre som hun vil. Problemet da er at hun bare kommer til å bli værre og værre og kontrollere deg mer og mer. Til slutt vil hun si at det er lite tak og initiativ i deg. Tldr; du taper alltid. Anonymkode: aa18c...50e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 Jeg hadde blitt lei meg om mannen vil deles hele tiden, innimellom ja, men noe så stusselig å hele tiden være alene hver for seg. Man er da en familie. Anonymkode: 5b1bf...0da 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Så du er for lat til å være alle sammen, og du gidder ikke prioritere familien din men gjør det enklest mulig med den enkleste ungen i stedet. Jeg tror det er fin strategi for å bli raskt skilt. Anonymkode: 3a1a9...0b7 5 3
NiceOrNothing Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi har to små barn på 1 og 2. År. Kona har mye bedre fantasi enn meg når det gjelder å finne ut hva alle kan gjøre sammen. Derfor er det som oftest hun som organiserer slike aktiviteter. Jeg synes ofte det er stress å dra alle sammen , og liker best at vi deler oss. Da at jeg tar den største, siden den minste er så enormt mammadalt. Hun kommer ofte med forslag til aktiviteter jeg synes er altfor mye styr med to så små.. Så da sier jeg nei, så deler vi oss.. Men tilfeldigheter har det seg ofte med at jeg ender opp med å gjøre de tingene hun foreslo med den største alene når jeg drar med det barnet.. Nå er hun kjempe sur, og beskylder meg for å ikke ønske å være sammen med henne, og lurer på hva det er for noe med henne siden jeg ikke ønsker å finne på ting med henne. Hun mener jeg bare vil deles, og aldri kommer med forslag til felles aktiviteter. Jeg prøver å si at det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke klarer å komme på noe og at det er mye enklere å deles. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forstå dette? Anonymkode: bcf88...3eb Mulig hun trenger en annen mann å henge med, å finne på ting m barna med. Da du helt tydelig velger deg selv , å det som er best for deg. Trøst : en dag vil kona velge det som er best for seg, å det blir nok definitivt ikke deg. Lykke til . 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi har to små barn på 1 og 2. År. Kona har mye bedre fantasi enn meg når det gjelder å finne ut hva alle kan gjøre sammen. Derfor er det som oftest hun som organiserer slike aktiviteter. Jeg synes ofte det er stress å dra alle sammen , og liker best at vi deler oss. Da at jeg tar den største, siden den minste er så enormt mammadalt. Hun kommer ofte med forslag til aktiviteter jeg synes er altfor mye styr med to så små.. Så da sier jeg nei, så deler vi oss.. Men tilfeldigheter har det seg ofte med at jeg ender opp med å gjøre de tingene hun foreslo med den største alene når jeg drar med det barnet.. Nå er hun kjempe sur, og beskylder meg for å ikke ønske å være sammen med henne, og lurer på hva det er for noe med henne siden jeg ikke ønsker å finne på ting med henne. Hun mener jeg bare vil deles, og aldri kommer med forslag til felles aktiviteter. Jeg prøver å si at det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke klarer å komme på noe og at det er mye enklere å deles. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forstå dette? Anonymkode: bcf88...3eb Du klarer å gjøre aktivitetene hun foreslår alene, men ikke sammen. Kanskje ikke så rart hun tenker du ikke vil være med henne - også må du faktisk enten bli med på det hun foreslår om du ikke gidder å komme med ideer eller planlegge noe selv som dere kan gjøre. Anonymkode: bf0b1...5df 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 Syns ikke det er så rart, hadde følt det samme om min kjæreste alltid ville deles. Syns du skal prøve å være med på ting hun foreslår. I mitt forhold er det jeg som er "aktivitetssjefen", stort sett jeg som har ideene om hva vi skal finne på med barna. 😅 Og det er helt greit det, det viktigste er å være sammen av og til og skape gode minner. Om dette fortsetter vil nok ikke minste bli mindre mammadalt på en god stund vil jeg tro, og det kan gjøre det vanskeligere over tid.. 🤷♀️ Anonymkode: a9643...3d3 2
BobbySocks Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 Du gidder ikke være med begge ungene samtidig, du gidder ikke det kona forslår, men når du har dytta den ene over på henne drar du likevel med den andre på det du ikke ville? Er du mann eller tosk, lurer nå jeg på. 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 Om du blir alene må du både finne på alt selv, og gjennomføre det med begge barna samtidig. Anonymkode: 68da2...9ba 3
Snedig Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 Skjønner faktisk ikke problemstillingen din jeg. Dere er to voksne og to barn. Altså en voksen per barn, uavhengig av om dere deler dere eller drar sammen. Eller mener du konen overlater begge ungene til deg mens hun tar av i lekeland? 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 Herlighet, en 1-åring og en 2-åring har da ikke SÅ forskjellige interesser eller behov til at dere ikke kan gjøre felles aktiviteter. 🙄🤦♀️ Dersom det var snakk om en 1-åring og en 10-åring så hadde det vært helt forståelig, men med to jevnaldrende barn så er du faktisk helt på bærtur. 🙄 Dere er 2 voksne og 2 barn, så hvor vanskelig er det egentlig? 🙄🤦♀️ Skjerp deg! Anonymkode: 10310...507 5
Hactar Skrevet 14. juli 2022 #17 Skrevet 14. juli 2022 Hvis minste er mammadalt, er det vel nettopp dette barnet du burde styrke relasjonen til og være mer sammen med. Om du ikke orker å være med ettåringen på utflukt, kan du i det minste la kona du få opplevelsen med den eldste, så kan du og minste være sammen hjemme. Men kona di har jo rett, da. Prioriteringen din er at alt skal være lettest mulig for deg, og du gidder ikke yte litt ekstra energi slik at dere skal få opplevelser sammen. 2 3
Virrevirrevapp Skrevet 14. juli 2022 #18 Skrevet 14. juli 2022 Hun har jo helt rett i at du ikke vil gjøre ting sammen med henne/begge barna. Enig med alle over, dette lukter skilsmisse om du ikke alvorlig skjerper deg. 1
Majer Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 Du har ikke tilfeldigvis konsentrasjonsvansker og sliter å være "på" på flere ting enn jobben? Får litt inntrykket av at du blir overstimulert, men vet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå