AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Vurderer å skaffe meg printer. Har funnet noen på Finn til en billig penge. Men før det, må patroner være av samme merke? Hvis jeg skaffer feks Canon, må blekk/fargepatroner også være Canon? Hva er forskjell på laser og blekkskriver? Hvordan får jeg skrevet ut med farge? Finnes det patron med alle farger eller må jeg skaffe alle farger? Anonymkode: 8c049...f9f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Mitt første råd er å ikke kjøpe en brukt printer på finn. Hva skal du bruke printeren til? Du må ha riktig blekk/toner til akkurat den modellen printer du har. Ingenting i den verdenen går om hverandre mellom ulike modeller. To Canonprintere av nesten samme modell f.eks har mest sannsynlig ikke like blekkpatroner / tonerkassetter. Anonymkode: 5bffc...113 1
Gjest Suzanne Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vurderer å skaffe meg printer. Har funnet noen på Finn til en billig penge. Men før det, må patroner være av samme merke? Hvis jeg skaffer feks Canon, må blekk/fargepatroner også være Canon? Hva er forskjell på laser og blekkskriver? Hvordan får jeg skrevet ut med farge? Finnes det patron med alle farger eller må jeg skaffe alle farger? Anonymkode: 8c049...f9f Sjekk prisen på blekkpatronene før du bestemmer deg for hvilken printer du vil ha.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 2 minutter siden, Suzanne said: Sjekk prisen på blekkpatronene før du bestemmer deg for hvilken printer du vil ha. Godt råd! Man kan finne veldig billige printere, men likevel totalt betale mer pga. pris på bruk. Noen maskiner er også langt mer effektive når det kommer til blekkbruk enn andre, så det er også noe som er verdt å sjekke opp. Det er mange ting å tenke på. Hva skal du bruke den til, og hvor mye skal den brukes, og hvor ofte? Mitt problem er at jeg bruker blekkprinteren så sjeldent at patronene tørker. Har en laserskriver som står for det meste av utskriftsjobb (sort-hvitt), som er langt billigere å bruke. Eksempelvis har kjøpet av laserskriver vært veldig økonomisk for meg, kontra å bruke blekk. Jeg skriver kun ut dokumenter, og sort-hvitt holder. Den skriveren betalte jeg 700 kroner for i 2016, og har kun byttet toner (som er det laserskrivere bruker) én gang, kostet 450 kroner. Telleren viser nesten 2500 ark skrevet ut. Skal man skrive ut bilder blir situasjonen helt annerledes, og du må se etter andre kvaliteter. Da vil ikke laser være fornuftig med mindre du skal skrive ut MYE, fordi investeringskostnaden går veldig opp. Anonymkode: 3a4e2...3a1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Du må ha riktig blekk/toner til akkurat den modellen printer du har. Ingenting i den verdenen går om hverandre mellom ulike modeller. To Canonprintere av nesten samme modell f.eks har mest sannsynlig ikke like blekkpatroner / tonerkassetter. Anonymkode: 5bffc...113 Dette er rett og slett feil. Det finnes en del skrivermodeller som deler patroner. Om du stiller tvil ved det, så les på en patroneske neste gang, og se listen over modeller som er støttet. Den er ofte lang - selvsagt innenfor samme merke. I tillegg finnes det "kopier", altså ikke-originale blekkpatroner. Inkclub er et eksempel der man kan kjøpe slike, noe som kan lønne seg i en del tilfeller. Anonymkode: 3a4e2...3a1
Gjest Suzanne Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er rett og slett feil. Det finnes en del skrivermodeller som deler patroner. Om du stiller tvil ved det, så les på en patroneske neste gang, og se listen over modeller som er støttet. Den er ofte lang - selvsagt innenfor samme merke. I tillegg finnes det "kopier", altså ikke-originale blekkpatroner. Inkclub er et eksempel der man kan kjøpe slike, noe som kan lønne seg i en del tilfeller. Anonymkode: 3a4e2...3a1 Det er alltid unntak fra hovedregler 😀. Selvfølgelig har du rett mht til noen "universalmodeller", og billigere kopier av originalmerker. Tror ikke det er så relevant for ts i første omgang.
skrue Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 (endret) Jeg har etter mange år med blekkskriver (farge) byttet til en laserskriver (svart/hvit). Orket tilslutt ikke maset mer med blekkpatroner som er tomme eller tette (men med fortsatt blekk i dem) fordi jeg ikke har brukt skriveren ofte nok. Så tenk igjennom hva du skal bruke maskinen til og hvor ofte. Man kan få pene utskrifter med blekkskriver og slike maskiner er ofte ganske billige, men det kan koste å holde dem i brukbar stand. Laserskrivere er generelt dyrere, de finnes også som fargeskrivere, men med ikke like god kvalitet som blekkskrivere synes jeg. Men, de har ry på seg for å bare virke i årevis uten å kreve utskiftning av pulver - laserskrivere bruker moduler med fargepulver for å lage utskrifter og slike degraderes nesten ikke slik blekkpatroner kan. Endret 18. juli 2022 av skrue
Maskinfører Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 Veldig glad i min Canon TR4550 kjøpt hos Netonnet anbefales Canon PIXMA TR4550 EUR BLACK | NetOnNet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå