Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte han hva som var inni hode mitt å han sa etterpå han ble redd får meg at jeg virket ustabil.. har dårlig samvittighet jeg gjorde ikke noe spesielt ville bare at han skulle være hardhendt under sex å fortalte han hva som var i hode mitt. Han dyttet meg bort resten av dagen å jeg ble redd tror ikke han merket at jeg var redd jeg vet ikke. Gikk å lå meg aleine får han sa han ville bare sitte litt i stua aleine. Gikk ut til han noen ganger å spurte om han ville komme eller om jeg kunne være med han men han ville jeg skulle legge meg. Han kom inn ettervært da. Men han sa det just at han ble redd å jeg virka ustabil nå har jeg dårlig samvittighet å føler meg drit. Hva kan jeg gjøre ? Prøvde å snakke om det på melding siden han sendte men han forsvinner bare 

Anonymkode: 9d1ad...658

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk så vidt prata med han men han vill egentlig bare prate om alt annet. Noen tips mot angsten? Å hvordan jeg kan takle ptsd nestegang? Skal værtfall aldri si hva som skjer i hode mitt 

AnonymBruker
Skrevet

Går du i terapi? Får han være med? 

Ptsd-symptomer kan virke skremmende på mange. Og han har såklart rett i at du er mindre stabil enn snittet, om du har en ptsd-diagnose. Han må jo få ordentlig forklart hva dette er. Og ta det opp med ham når dere ikke har sex.

Anonymkode: 83bc6...25a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Traumebehandling ❤️

Anonymkode: 5d18e...93e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går du i terapi? Får han være med? 

Ptsd-symptomer kan virke skremmende på mange. Og han har såklart rett i at du er mindre stabil enn snittet, om du har en ptsd-diagnose. Han må jo få ordentlig forklart hva dette er. Og ta det opp med ham når dere ikke har sex.

Anonymkode: 83bc6...25a

Gått i behandling i flere år men stoppet da det ikke så ut som det ble så mye bedre. Sjeldent jeg får sånne reaksjoner lengre men han er første mannen jeg har tørt å være aleine med på mange år så tror det gjør det værre i mens jeg kan se om han er grei.. alt bare ble feil tror ikke jeg sa noe akuratt mens mi hadde sex men rett før. Har dårlig samvittighet hva kan jeg gjøre får han? Føler jeg må gjøre noe får han sin del…   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fortalte han hva som var inni hode mitt å han sa etterpå han ble redd får meg at jeg virket ustabil.. har dårlig samvittighet jeg gjorde ikke noe spesielt ville bare at han skulle være hardhendt under sex å fortalte han hva som var i hode mitt. Han dyttet meg bort resten av dagen å jeg ble redd tror ikke han merket at jeg var redd jeg vet ikke. Gikk å lå meg aleine får han sa han ville bare sitte litt i stua aleine. Gikk ut til han noen ganger å spurte om han ville komme eller om jeg kunne være med han men han ville jeg skulle legge meg. Han kom inn ettervært da. Men han sa det just at han ble redd å jeg virka ustabil nå har jeg dårlig samvittighet å føler meg drit. Hva kan jeg gjøre ? Prøvde å snakke om det på melding siden han sendte men han forsvinner bare 

Mulig jeg misforstår, men kanskje du skulle snakket med han om dette på et litt annet tidspunkt enn under sex?

Anonymkode: a13e3...b41

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Psykologen min var enig at mi kunne avslutte da det var så god jeg ble , funker til værdags å sånn men henger tydeligvis mere der. Hva kan jeg gjøre får han? Han sier det går fint men jeg synes ikke det.. vill ikke at han skal føle seg utrygg hva kan jeg gjøre får han? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Psykologen min var enig at mi kunne avslutte da det var så god jeg ble , funker til værdags å sånn men henger tydeligvis mere der. Hva kan jeg gjøre får han? Han sier det går fint men jeg synes ikke det.. vill ikke at han skal føle seg utrygg hva kan jeg gjøre får han? 

Dette høres veldig merkelig ut, jeg ville forsøkt å fortsette behandling. Du har ting som fremdeles må jobbes gjennom. Forsøk med en annen psykolog? 

Og man kan alltid bli bedre, det er alltid mer å lære og du kan få et fullstendig fullverdig liv med emosjonell stabilitet ❤️ Det er en hard vei å jobbe seg gjennom, men det er SÅ verdt det! 

Hilsen ei som har vært der du er nå, og som nå har et fantastisk liv med et sunt forhold 

Anonymkode: f1961...5f9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig merkelig ut, jeg ville forsøkt å fortsette behandling. Du har ting som fremdeles må jobbes gjennom. Forsøk med en annen psykolog? 

Og man kan alltid bli bedre, det er alltid mer å lære og du kan få et fullstendig fullverdig liv med emosjonell stabilitet ❤️ Det er en hard vei å jobbe seg gjennom, men det er SÅ verdt det! 

Hilsen ei som har vært der du er nå, og som nå har et fantastisk liv med et sunt forhold 

Anonymkode: f1961...5f9

Skal høre om jeg kan få psykolog igjen. Jeg viste at det ville bli vanskelig å skulle stole på noen men ikke at det skulle bli sånn.. knuste meg litt at han følte seg utrygg jeg vill aldri at noen skal føle på det.. har snakka med han på melding å han sier at han vill fortsatt møtes men jeg vet ikke om jeg kan tro på det , hadde jeg vært han ville jeg ikke det.. han er en veldig oppegående person å jeg er værre en jeg trodde selv tilogmed å har aldri tenkt stort om meg selv akuratt

• Hjerte 1
Skrevet

Er bare rundt 50% av de med PTSD som blir merkbart bedre med behandling.

Samtidig bør man velge tidspunkt for hva man deler med partner nøye, samt hvordan man legger det fram.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Du ville ha hardhendt sex pga ptsd? 

I såfall skjønner jeg at det ble skikkelig turnoff for han. Hvem ville ønsket å bli brukt som selvskading 

Anonymkode: db219...647

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært på hans side av situasjonen ? Lurer på hva jeg kan gjøre får han? Bare gi det tid eller er det noe jeg kan gjøre? Har dårlig samvittighet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I såfall skjønner jeg at det ble skikkelig turnoff for han. Hvem ville ønsket å bli brukt som selvskading 

Men han vet jo jeg liker han 😳 føler ikke akuratt det er selvskading men jeg sliter med å slappa av under sex å da hjelper det på en rar måte 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men han vet jo jeg liker han 😳 føler ikke akuratt det er selvskading men jeg sliter med å slappa av under sex å da hjelper det på en rar måte 

Det virker rart hvis du ikke takler normal nærhet ja. Tror heller dere bør ta det veldig rolig og nærme dere forsiktig når dere har sex og så tåle de følelsene som kommer. 

Anonymkode: ce726...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker rart hvis du ikke takler normal nærhet ja. Tror heller dere bør ta det veldig rolig og nærme dere forsiktig når dere har sex og så tåle de følelsene som kommer. 

Takler normal nærhet takler jo å kose å sånne ting å liker jo sex men blir fort litt anspent bare.. 

AnonymBruker
Skrevet

Takler normal nærhet takler jo å kose å sånne ting å liker jo sex men blir fort litt anspent bare.. 

Ja og hvis du skal bli kvitt anspentheten må du kanskje tørre å kjenne på den. Når kroppen blir urolig så er det jo noe den forsøker å si deg.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du har misforstått ordet "selvskading". Selv-delen er essensiell. Om man ønsker andre skal "skade" deg under sex, så er vi over på noe helt annet.

Men jeg og kan forstå at det ble en rar reaksjon. Både fordi jeg ikke ser sammenhengen med diagnosen, men også fordi tidspunktet valgt for å fortelle om dette var særdeles uheldig.

Anonymkode: 36ec6...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har misforstått ordet "selvskading". Selv-delen er essensiell. Om man ønsker andre skal "skade" deg under sex, så er vi over på noe helt annet.

Men jeg og kan forstå at det ble en rar reaksjon. Både fordi jeg ikke ser sammenhengen med diagnosen, men også fordi tidspunktet valgt for å fortelle om dette var særdeles uheldig.

Anonymkode: 36ec6...a46

Ja det var ikke riktig tidspunkt i det heletatt det bare ble sånn.. mista hode helt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...