Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva normal verdien på Trombocytter er? Var inne til utredning fordi jeg trodde det var noe galt med hjertet i forgårs, noe d ikke var. Men fikk vite at trombocyttene var litt lave, og med tanke på at jeg hadde leukemi for 12 år siden så burde jeg ta en ekstra blodprøve til uken igjen for å sjekke d. Han mente det mest sansynlig ikke var noe grunn til bekymring, at de kanskje vare lave pga et virus, da jeg ikke er helt i form. Var hos legen i dag, og han sa de låg på 114. Skal ta blodprøve igjen på tirsdag. Er veldig nervøs for at det er noe der igjen. Hadde trodd at etter 12 år og 7 år siden siste kontroll at det ikke skulle være noe fare for ny runde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Stril skrev (19 minutter siden):

Noen som vet hva normal verdien på Trombocytter er? Var inne til utredning fordi jeg trodde det var noe galt med hjertet i forgårs, noe d ikke var. Men fikk vite at trombocyttene var litt lave, og med tanke på at jeg hadde leukemi for 12 år siden så burde jeg ta en ekstra blodprøve til uken igjen for å sjekke d. Han mente det mest sansynlig ikke var noe grunn til bekymring, at de kanskje vare lave pga et virus, da jeg ikke er helt i form. Var hos legen i dag, og han sa de låg på 114. Skal ta blodprøve igjen på tirsdag. Er veldig nervøs for at det er noe der igjen. Hadde trodd at etter 12 år og 7 år siden siste kontroll at det ikke skulle være noe fare for ny runde

Du kan jo se om du finner noe beroligende svar her: https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/trombocytter/ 

Legen din har rett i at du ikke bør bekymre deg for mye. Det er ikke alarmerende lavt og kan være pga. en infeksjon. Er vel sjeldent med tilbakefall av leukemi. 

Anonymkode: 016c9...78c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan jo se om du finner noe beroligende svar her: https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/trombocytter/ 

Legen din har rett i at du ikke bør bekymre deg for mye. Det er ikke alarmerende lavt og kan være pga. en infeksjon. Er vel sjeldent med tilbakefall av leukemi. 

Anonymkode: 016c9...78c

Brukte kalkulatoren der inne og lå inn verdi som er innenfor normal, og den jeg hadde. Fikk opp signifikant forskjell. Men tror jeg bør slutte å google dette og vente på reelle svar. Blir redd og gal i hodet av d

AnonymBruker
Skrevet

Med din erfaring, så skjønner jeg godt at du blir redd når noe oppleves som unormalt. 

Det er fint at legen din tar deg på alvor, og undersøker videre. Om du trenger noen å snakke med, så kan kanskje Kreftforeningen være til hjelp? 

Det er ikke mye du får gjort nå, enten det er kreft eller om det er noe helt annet - sjansen for begge deler er tilstede, men du får ikke vite noe mer før til uka igjen. Håper du snart føler deg bedre, og at det viser seg å være helt uskyldig. 🙂

Anonymkode: 17ec7...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Uff, ville bare si at jeg skjønner godt at du blir redd og at jeg håper det viser seg å være noe helt ufarlig! 

Hilsen en annen leukemi-overlever

Anonymkode: 5a4b1...8f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...