AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Jeg er helt rådvill nå. Jeg vil flytte for å ta en master, da jeg ikke trives i hjemmesituasjonen. Problemet er at jeg kom inn på laveste prioritet og takket ja. Samtidig så satt jeg meg på venteliste på høyere prioritet og kom inn. Dum som jeg er, takket jeg ja og dermed falt den andre bort! Jeg har vært i kontakt med skolen, men de sier at det er ingenting de kan gjøre og at hvis jeg vil gå det andre studiet så må jeg søke igjen neste år. Men jeg vil flytte vekk nå! Jeg bemerket meg etterpå at studiet av høyere prioritet som jeg nå kom inn på er samlingsbasert! Jeg vil ikke tro det er lurt å flytte til en ny by og være på skolen 3 dager i måneden. Hjelp, hva skal jeg gjøre?`? Hilsen fortvilet på 26 år. Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg er helt rådvill nå. Jeg vil flytte for å ta en master, da jeg ikke trives i hjemmesituasjonen. Problemet er at jeg kom inn på laveste prioritet og takket ja. Samtidig så satt jeg meg på venteliste på høyere prioritet og kom inn. Dum som jeg er, takket jeg ja og dermed falt den andre bort! Jeg har vært i kontakt med skolen, men de sier at det er ingenting de kan gjøre og at hvis jeg vil gå det andre studiet så må jeg søke igjen neste år. Men jeg vil flytte vekk nå! Jeg bemerket meg etterpå at studiet av høyere prioritet som jeg nå kom inn på er samlingsbasert! Jeg vil ikke tro det er lurt å flytte til en ny by og være på skolen 3 dager i måneden. Hjelp, hva skal jeg gjøre?`? Hilsen fortvilet på 26 år. Anonymkode: 9e6a1...0e4 Hvordan er dte mulig at et tilbud faller bort. Master foregår ved lokalt opptak. Du kan i prinsippet takke ja til alle tilbud du får gjennom sommeren, for så å bestemme deg 2 dager før oppstart. Anonymkode: f637a...c3b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan er dte mulig at et tilbud faller bort. Master foregår ved lokalt opptak. Du kan i prinsippet takke ja til alle tilbud du får gjennom sommeren, for så å bestemme deg 2 dager før oppstart. Anonymkode: f637a...c3b Ikke når tilbudene er ved samme skole.. Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Det er godt mulig at noen ikke møter til skolestart, eller slutter etter første uka - så alt håp er ikke ute for å få det du valgte bort😉 Anonymkode: b32eb...345
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Hvis det er det å flytte som haster, ikke det å studere noe spesielt, synes jeg bare du skal flytte. Du trenger ikke bli boende der du er bare fordi du takket ja til gal master. Anonymkode: 6256b...862 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er godt mulig at noen ikke møter til skolestart, eller slutter etter første uka - så alt håp er ikke ute for å få det du valgte bort😉 Anonymkode: b32eb...345 Ifølge skolen var er det det.. Har mistet ventelisteplassen og alt, studiet har falt bort for meg. Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er det å flytte som haster, ikke det å studere noe spesielt, synes jeg bare du skal flytte. Du trenger ikke bli boende der du er bare fordi du takket ja til gal master. Anonymkode: 6256b...862 Masteren er på stedet jeg skal/vil flytte. Men jeg er redd når det er så lite oppmøte at jeg kommer til å bli veldig ensom og slite med å få venner Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Masteren er på stedet jeg skal/vil flytte. Men jeg er redd når det er så lite oppmøte at jeg kommer til å bli veldig ensom og slite med å få venner Anonymkode: 9e6a1...0e4 Men dette gjør jo samtidig at du kan jobbe ved sidene av studiene der? Tjene litt penger, få erfaringer, få god tid til studiene osv. Hvor har du søkt deg til? En større by eller mindre sted? Anonymkode: e722a...c1c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dette gjør jo samtidig at du kan jobbe ved sidene av studiene der? Tjene litt penger, få erfaringer, få god tid til studiene osv. Hvor har du søkt deg til? En større by eller mindre sted? Anonymkode: e722a...c1c Det er en større by, ganske langt unna her jeg bor. Så da må jeg nok søke mange jobber da. Jeg er så usikker på om jeg tør dette. Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en større by, ganske langt unna her jeg bor. Så da må jeg nok søke mange jobber da. Jeg er så usikker på om jeg tør dette. Anonymkode: 9e6a1...0e4 Hopp i det! Det høres spennende ut! Ta det fra en som "bare" har bachelor, og som lever familielivet med bolig og hele pakka. Det er mye lettere å gjøre det i din alder og der du er i livet nå. Fint at du kan ta det over lengre periode også. "Leve" litt mens du fortsatt er ung! Jeg hadde gjort det. Uten tvil. Jobb får du garantert lett! Anonymkode: e722a...c1c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hopp i det! Det høres spennende ut! Ta det fra en som "bare" har bachelor, og som lever familielivet med bolig og hele pakka. Det er mye lettere å gjøre det i din alder og der du er i livet nå. Fint at du kan ta det over lengre periode også. "Leve" litt mens du fortsatt er ung! Jeg hadde gjort det. Uten tvil. Jobb får du garantert lett! Anonymkode: e722a...c1c Det er jo det jeg også tenker! Derfor det er så dumt at den masteren på som ikke er samlingsbasert forsvant.. Fordi da hadde jeg hatt mulighet til å være på skolen og bli kjent med nye mennesker. Det er bare 20 plasser på masteren som jeg kom inn på, og med så lite skole så blir jeg veldig bekymret over det sosiale. Jeg er veldig redd for å være ensom. Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ikke når tilbudene er ved samme skole.. Anonymkode: 9e6a1...0e4 Det er helt riktig, beklager, det tenkte jeg ikke på. Anonymkode: f637a...c3b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo det jeg også tenker! Derfor det er så dumt at den masteren på som ikke er samlingsbasert forsvant.. Fordi da hadde jeg hatt mulighet til å være på skolen og bli kjent med nye mennesker. Det er bare 20 plasser på masteren som jeg kom inn på, og med så lite skole så blir jeg veldig bekymret over det sosiale. Jeg er veldig redd for å være ensom. Anonymkode: 9e6a1...0e4 Du kan vel finne andre måter å få venner på enn kun skole? Melde deg på studentaktiviteter, eller fritidsinteresser? Anonymkode: f637a...c3b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan vel finne andre måter å få venner på enn kun skole? Melde deg på studentaktiviteter, eller fritidsinteresser? Anonymkode: f637a...c3b Det er mulig, jeg har aldri flyttet til et sted jeg ikke kjenner noen før Anonymkode: 9e6a1...0e4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er mulig, jeg har aldri flyttet til et sted jeg ikke kjenner noen før Anonymkode: 9e6a1...0e4 Når studiet utgjør en mindre del av livet ditt, må du fylle tiden med andre ting for å bygge nettverk - jobb, fritidsinteresser. Det kan godt være at dette ender opp med å bli helt supert for deg! Anonymkode: 845e5...2b7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er mulig, jeg har aldri flyttet til et sted jeg ikke kjenner noen før Anonymkode: 9e6a1...0e4 Skjønner, det kan være en krevende men ganske givende tid om du velger investere i det. Men, det krever jo at du våger å utfordre deg selv litt. Kanskje skaffe deg en liten deltidsjobb, om så bare noen timer her og der, kanskje melder deg på noen aktiviteter ved studiestedet osv Anonymkode: f637a...c3b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #17 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mulig, jeg har aldri flyttet til et sted jeg ikke kjenner noen før Anonymkode: 9e6a1...0e4 Det er skummelt og spennende på en gang! Du kommer til å vokse masse og å lære mye av deg selv om du gjør det. Lover Også er det der like skummelt for alle! Uansett alder. Anonymkode: e722a...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå