AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Hei! Som tittelen sier skal jeg reise til Spania med Norwegian. Er det noen som nylig har reist og kan fortelle hvordan det har gått med tanken på bagasje? Jeg har betalt for innsjekket bagasje, og må isåfall betale ekstra for håndbagasje med tanken på flykaoset som skjer nå. Kjenner jeg stresser litt ettersom da får jeg ikke tatt med meg alt. Hjelp Anonymkode: a8ef8...356
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Hvis ferie er så stress kan man velge å bli hjemme? Vilkårene for bagasje er avhengig av billettype. Anonymkode: 2f6cd...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Jeg skjønner ikke hva som er problemet ditt her. Man bestiller jo mengde bagasje man vil ta med seg når man kjøper billetten, eller legger til mer etterpå. Hvordan er dette endret av flykaoset? Anonymkode: 8f96d...080 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Fløy til Allicante for to dager siden. Med Norwegian. Var ikke noe problem, det som sto på billetten da vi kjøpte gjaldt nå også. Så vi hadde 23 kg innsjekket per pers, pluss en koffert på maks 10 kg inn i flyet per pers. Anonymkode: 1f1ef...901
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva som er problemet ditt her. Man bestiller jo mengde bagasje man vil ta med seg når man kjøper billetten, eller legger til mer etterpå. Hvordan er dette endret av flykaoset? Anonymkode: 8f96d...080 Senest i går var det på nyhetene at flyplassene rundt omkring ikke klarer å håndtere bagasjen fra alle reisende, så det hoper seg opp. Noen uheldige går uten bagasjen hele ferien, og en stund etter at de kommer hjem. Klart, det går jo bra for de fleste, men det er flere slike ulykkesfugler nå enn før. Har ingen gode råd, gitt. Pakk med deg et skift i håndbagasjen, "i tilfelle", og tenk at det meste kan kjøpes på nytt dit du skal. Anonymkode: 28796...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hei! Som tittelen sier skal jeg reise til Spania med Norwegian. Er det noen som nylig har reist og kan fortelle hvordan det har gått med tanken på bagasje? Jeg har betalt for innsjekket bagasje, og må isåfall betale ekstra for håndbagasje med tanken på flykaoset som skjer nå. Kjenner jeg stresser litt ettersom da får jeg ikke tatt med meg alt. Hjelp Anonymkode: a8ef8...356 Jeg ville betalt for koffert i hattehyllen. Det er ikke dyrt, og du får med deg MYE med 10 kg. Anonymkode: e114e...d75
anonym_20219 Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fløy til Allicante for to dager siden. Med Norwegian. Var ikke noe problem, det som sto på billetten da vi kjøpte gjaldt nå også. Så vi hadde 23 kg innsjekket per pers, pluss en koffert på maks 10 kg inn i flyet per pers. Anonymkode: 1f1ef...901 Ts- ok, det er godt å høre! Du fikk med alt? Og alt gikk fint når dere landet i Spania?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 Landet i Barcelona for en uke siden, 11stk i reisefølge og alle fikk bagasjen sin. Litt lenger ventetid ved bagasjebåndet her enn Gardermoen (før korona) men like «lang» tid som det pleier ta i utlandet syns jeg. Reiser hjem på mandag så har ikke info om returen igjen 😄 Anonymkode: d80c7...aff
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Ler av folk som drar på ferie i dette kaoset. Skyld dere selv. Anonymkode: 8c092...01b 1
Jacuzzi Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 Har reist i Frankrike og Tyskland i det siste. Norwegian og KLM. Sjekket inn bagasje hver gang, alt gikk bra. Kaoset er litt oppskrytt..? Men det spørs gjerne hvor man reiser til/fra. Norge - Spania med Norwegian bør være ganske safe. Men jeg ville ikke plassert noe ekstremt verdifullt eller umistelig i den innsjekkede bagasjen uansett.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 Er ikke "kaoset" hovedsakelig på Heathrow når det gjelder bagasje? Jeg var i alle fall i Spania for et par uker siden og det var ikke noe problem der. Anonymkode: ce179...b64
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Er i Spania nå. Reiste ned for få dager siden, med Norwegian. Absolutt ingen problemer med noe på reisen. Har ikke engang merket noe til hetebølgen aviser har skrevet så mye om heller. Turen gikk fint, og her er det deilig og varmt, men ikke noe plagsomt varmt. God tur! Anonymkode: 0a16f...851
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Medienes skremselspropaganda denne sommeren har vært ekstrem.... Jeg har vært på ca 10 flyturer siste måneden. Flere med mellomlanding. Jeg og reisefølge har alltid fått bagasjen. Slenger et skift, bikini, og litt undertøy, i handbagasjen. Som alltid. Og sender heller ikke de dyreste og flotteste tingene jeg eier med fly. Som alltid. Det er forøvrig stille og rolig på de fleste flyplasser. Har knapt opplevd en eneste kø, selv på Schiphol. Anonymkode: b2910...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ler av folk som drar på ferie i dette kaoset. Skyld dere selv. Anonymkode: 8c092...01b Kaoset finnes hovedsakelig bare i avisene, og på Heathrow. Synd å falle såpass for dette at man velger 12 grader og regn i sommer... Her er det nydelige 25 grader i skyggen akkurat nå, og dagen skal brukes ved sjøen. Anonymkode: b2910...5ae 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaoset finnes hovedsakelig bare i avisene, og på Heathrow. Synd å falle såpass for dette at man velger 12 grader og regn i sommer... Her er det nydelige 25 grader i skyggen akkurat nå, og dagen skal brukes ved sjøen. Anonymkode: b2910...5ae Jepp. Har heller ikke opplevd noe kaos på mine 2 ferieturer så langt i år. Media overdriver selvsagt, fordi det da får flere klikk. De fleste flyplasser opererer akkurat som før. Anonymkode: ce179...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå