Gå til innhold

Mye slim ved trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et problem som begynner å bli nokså irriterende. Hvis jeg er på treningssenter og virkelig pusher meg selv hardt på tredemøllen, så vil det alltid, etter ca 10 - 15min med intensiv trening, oppstå slim i halsen.  Det kan bli så ille at jeg nesten ikke får puste og må avbryte treningen for å prøve å harke det ut. 

Dette skjer aldri ved mild til moderat intensitet. Og skjer kun ved hard trening på tredemølle. 

Det eneste jeg har hatt i meg før trening er kaffe med melk og kanskje en banan, om det har noe av betydning. 

Hva kan hjelpe mot dette? Føler jeg ikke får trent så hardt som jeg vil.

Anonymkode: 3dbfe...0ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikk mer vann

Anonymkode: 6f27e...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg du kan ta opp med legen din. 

Anonymkode: a1a68...8b7

Skrevet

Anstrengelsesutløst bronkospasme/anstrengelsesutløst astma?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TheAtl skrev (20 minutter siden):

Anstrengelsesutløst bronkospasme/anstrengelsesutløst astma?

Har sett på det, men eneste symptom jeg har er det slimet. Jeg hoster ikke eller noe av det andre som sto der. Kan det da allikevel være anstrengelsesutløst astma?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har sett på det, men eneste symptom jeg har er det slimet. Jeg hoster ikke eller noe av det andre som sto der. Kan det da allikevel være anstrengelsesutløst astma?

Tror kanskje det kan være en mild form for det. Opplever det veldig likt selv i dag, symptomene mine var dog mye verre da jeg var yngre. Jeg er ikke kvalifisert til å diagnostisere noe eller noen, men kanskje er det en hypotese det kan være verdt å ta opp med fastlegen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har et problem som begynner å bli nokså irriterende. Hvis jeg er på treningssenter og virkelig pusher meg selv hardt på tredemøllen, så vil det alltid, etter ca 10 - 15min med intensiv trening, oppstå slim i halsen.  Det kan bli så ille at jeg nesten ikke får puste og må avbryte treningen for å prøve å harke det ut. 

Dette skjer aldri ved mild til moderat intensitet. Og skjer kun ved hard trening på tredemølle. 

Det eneste jeg har hatt i meg før trening er kaffe med melk og kanskje en banan, om det har noe av betydning. 

Ta det opp med legen slik at du får gjennomført spirometri eller helst en test for anstrengelsesutløst astma 😊

Mange flinke folk her, men diagnostisering av dette tror jeg ikke vi får til over internett. Det blir bare spekulasjoner 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 12.41):

Ville kuttet ut melken før trening. 

Jeg har anstrengelsesutløst astma og har samme opplevelse. Å kutte melkeprodukter (spesielt før trening) hjelper litt. 

Anonymkode: cf4c0...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...