Gå til innhold

Sprikende vaksineråd fra fastlege og Corona sykepleier

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Min nabo er spesialsykepleier og jobber med innlagte Corona pasienter på  sykehus.

Han måtte avbryte ferien sin nå fordi han ble innkalt til å jobbe, pga stor økning i innlagte pasienter.

Jeg har 2 vaksiner og i vinter fikk jeg Corona infeksjon som jeg fremdeles sliter med.

Min nabo sa at siden det snart var 6 måneder siden infeksjon, måtte jeg ta en ny Corona vaksine.

Jeg kontaktet fastlegen og hun sier det motsatte. Hun sier at gjennomgått Corona infeksjon teller som den tredje vaksinen, og at jeg ikke trenger noe mer fordi jeg ikke er i risikosonen.

Fastlegen sier at det min nabo sier er feil.

Har noen av dere fått lignende beskjed fra fastlegen?

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ikke hele tiden vært at gjennomgått infeksjon teller som en dose? Og du det er ikke noe som heter må.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 time siden):

Har det ikke hele tiden vært at gjennomgått infeksjon teller som en dose? Og du det er ikke noe som heter må.

Jo gjennomgått Corona infeksjon teller som en dose, men virkningen av vaksinene og Corona infeksjon varer ikke evig, og de Corona versjonene som surrer rundt i samfunnet nå er ikke den Omikron eller Delta varianten som vi ble vaksinert for i fjor.

Utpå sensommeren/ høsten ble det nok aktuelt å vaksineres igjen, men da med en annen type vaksine, sa legen.

Jeg vet selvfølgelig at det er frivillig å vaksinere seg, og jeg ventet i det lengste med å vaksinere meg derfor rakk jeg bare å ta to vaksiner før jeg ble syk.

Hadde jeg ikke tatt noen vaksiner hadde jeg nok havnet i respirator, for jeg ble veldig syk med 2 vaksiner, og sliter fremdeles kognitivt og med fatigue.

Ts 

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tråden er stengt i henhold til rommets retningslinjer, les mer her:

Lomvi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.