Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 ja, åpen og ærlig. Jeg hater julebord. Jeg har vert på noen da igjennom årene. velger heller å gå ut å kose meg igjennom hele året for så å droppe julebord. Hvorfor? Tja...etter som årene går så byr det meg mer og mer i mot. Man har det hyggelig på jobb. har sin krets og trives med det. På julebord dukker de opp de som du ikke har kontakt med ellers i året. De står der halvruset og forteller deg hvor hyggelig du er og bla bla bla. De aner jo knapt navnet ditt. Det drikkes og alle blir så hyggelige. helt til den drinken som ble akkurat for mye. Da det hele blir patetisk. Det skal drikkes og spises som om det var det siste måltid på jord. Så løses slips og skjorteflakene har komt på utsiden. På spinnesiden har sminken flyttet en etasje ned. løshår har flyttet seg, og det er blitt grini en skvett. Noen står på do og spyr. Så kommer det intime betroelser. Gud hvor skjønn du er....har tenkt å ringe deg....vet du hva? sjefen ,han du vet...bla bla Så får sjefen høre hvilke drittsekk han er. Sjefen går tidlig hjem. Skylder på at han skal tidlig opp for å rekke et fly. Så skal det danses. Han som er stillest på jobb er mest dritings...han er alene på dansegulvet...ser ut som han har danset hele livet. Vi ante ikke at han danset i det hele tatt. Så fikk jeg øyekontakt og han haler og sliter i armen din. F jeg hater å danse. Jeg kan det jo ikke engang. En tur på toalettet....der står tre fra spinnesiden og fikser sminken som har vert en tur opp og ned i heisen av snørr og tårer. De bryr seg ikke om at det kommer flere inn. Praten går uforstyrret. Mens du sitter der og får ut strålen, så hører du om snerpete fru Hansen og den kjekke mannen hennes som er på regnskapsavd. Ja, han har prøvd seg på meg flere ganger forteller hun. Mandagen kommer....hei alle sammen: Så hyggelig vi hadde det på lørdag. Litt mye vått,men du verden så hyggelig. Det er alle enig om. Så går det et år til neste gang du møter toppledelsen og de andre fra de andre avd. Ha en riktig fin julebordsesong alle sammen. Jeg kommer ikke i år.
Caramba Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 Ha ha, hvor jobber du hen, da? Vel, jeg jobber i et lite og svært skandalefritt firma så det blir vel like trivelig som i fjor, tenker jeg... Det er sikkert litt anderledes i store firma, men jeg har aldri vært på julebord som du beskriver over.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 Ha ha, hvor jobber du hen, da? Vel, jeg jobber i et lite og svært skandalefritt firma så det blir vel like trivelig som i fjor, tenker jeg... Det er sikkert litt anderledes i store firma, men jeg har aldri vært på julebord som du beskriver over. ← ja, det kan være mange der,men et skandalefritt firma. men ulebord er julebord. Det er ikke bare en myte,men det er om å gjøre å få i seg mest mulig av mat og drikke.så er det fritt frem for å drite seg ut. vi nordmenn vitser gjerne om grisefestene i Spania,men ulebord er et hakk verre.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #4 Skrevet 17. november 2005 Vi har veldig hyggelige julebord. Jeg gleder meg!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #6 Skrevet 17. november 2005 I vår bedrift oppfører de seg anstendig, høflig og hyggelig. Ledelsen og alle andre ser hverandre i hverdagen uansett, så det er ingen overgang akkurat. Jeg kjenner ikke til hvordan nordmenn er i Spania men de menneskene jeg jobber sammen med er hyggelige både i hverdagen og på julebord. Jeg ser fram til årets julebord, det blir moderat vegetarmat og ris samt masse rødvin litt dans og hyggelige folk å snakke med i baren, live-band og hygge.
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2005 #7 Skrevet 17. november 2005 Vi har veldig hyggelige julebord. Jeg gleder meg! ← Vi også, der jeg jobber nå. Men jeg har vært på lignende julebord som ble beskrevet av trådstarter, og slike julebord klarer jeg meg godt uten.
Gjest Melk Skrevet 17. november 2005 #8 Skrevet 17. november 2005 (endret) Har aldri vært på sånt julebord. Om det alltid var slik, ville jeg antakelig gått litt etter middag. Vi har god mat, underholdning og dans. Kjempehyggelig. Endret 17. november 2005 av Melk
Transe Skrevet 18. november 2005 #9 Skrevet 18. november 2005 Hei. Håper det ikke er regelen at julebord utarter seg slik. Jeg har vert på over 20 julebord og ikke opplevd det på mine. Var på ett hotell sammen med ett annet firma og der var det ille. Enig med trådstarter at om det utarter seg slik så er det best å vere hjemme.
momo Skrevet 19. november 2005 #10 Skrevet 19. november 2005 Jeg har vært på noen sånne julebord. Var på et på et hotell med bare folk fra utelivsbransjen, og det var helt utrolig hvordan de oppførte seg. De holdt jo på og ødelegge hele hotellet. Er verste jeg har vært med på noensinne. Ellers er julebordene på jobben til mannen sånn fyllebord, hva maten smaker driter vi i for her skal det drikkes. Har vært med en gang og vil ikke være med igjen, men ble jo nesten tvunget til og drikke alkohol hele tiden. Han skal på det i kveld og jeg skal være hjemme og kose meg med god mat, godteri og is og noen romantiske filmer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå