katdi Skrevet 14. juli 2022 #1 Del Skrevet 14. juli 2022 Hei, Tenkte jeg skulle strikke en ottogenser til baby i magen. Er ikke dødsflink til å strikke, men har strikket noen gensere med raglanfelling tidligere. Hvis noen har tips til noen enkle gensere eller annet enkelt babystrikk på store pinner (teppe har jeg allerede strikket), så legg gjerne inn link til oppskrift :) Nå har jeg såvidt begynt på ottogenser; https://gustavogberta.no/2020/03/25/gratisoppskrift-rillegenser/ men trenger litt hjelp fra flinke folk til å forstå hele oppskriften. Er det noen som kan forklare denne for dummys? Har lagt opp 41 masker og strikker rett frem og tilbake nå. Skjønner oppskriften til og med opplegging av nye masker for ermer. Men hvordan strikkes ermene? Hvis noen har tålmodighet til en fullstendig t-skje oppskrift så hadde jeg blitt skikkelig glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Del Skrevet 15. juli 2022 Du strikker frem og tilbake til arbeidet måler x antall cm, alt etter hvilken størrelde du strikker. Så legger du opp 5 masker i enden av strikketøyet, altså på slutten av pinnen, snur strikketøyet, strikker tilbake, legger opp 5 masker i slutten av pinnen (andre enden). Dette gjør du 3 ganger til på slutten av hver pinne. Du har da økt 5 masker i hver side 4 ganger, som blir 20 masker til ermer i hver side. Ermene strikkes x antall cm, etter hvilken størrelse du strikker. Anonymkode: 4065b...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå