AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Trenger kloke tanker frå andre mødre/fedrer... Poden er snart 8 mnd, og har fått graut og diverse mos frå 4 mnd. Han har alltid vore var på konsistensen av mat, brødbiter fører til oppkast, og middag om den har biter. Men, no (den siste månaden) har han begynt å kaste opp av graut også! Det skjer dagelig, og eg begynner å bli litt bekymra... Er det berre å vente og sjå om det blir bedre? Vi har ikkje fått begynne med så mange typer mat enda, då alt må vere mos! Kan det skade spiserør/mage å kaste opp daglig over tid? Og sidan det har gradvis blitt verre, blir eg litt stressa for at det kan vere noko underliggande vi burde tenke på? Er det slik refluks funker? Anonymkode: 3c8a2...ad8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Dette tar du med lege. Anonymkode: 11a3b...569
Kakaoen Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Hadde samme problemet med ene barnet mitt. Han hadde reflux. Og for kort tungebånd, som sykehuset ikke mente var kort nok til å klippes. Som er tullete da dette garantert hadde en påvirkning. Han er ekstremt kresen på mat enda og brekker seg lett. Ta turen til fastlegen dersom helsestasjonen ikke hjelper deg.. Jeg fikk fastlegen til å henvise til barnelege på sykehuset, og så videre for å sjekkes for reflux. Tungebånde tenkte jeg ikke på før han ble 2-3 år og hadde dårlig språk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå