AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Jeg er ferdigutdannet siv.ing fra NTNU og har jobbet i oljebransjen i snart ett år. Jeg har prøvd å spare så godt jeg kan ila det året, men som vi alle vet så er det ganske vanskelig å kjøpe leilighet i Oslo uten store midler. Min bror har jobbet en del og har kjøpt leilighet for noen år siden. Han er mer en villig til å bidra. Samme med mine foreldre. Spørsmålet er om det er mulig å ha et slags ''felleslån'' fra banken som jeg deler med mine foreldre og søsken der jeg er ansvarlig for mesteparten av gjelda, men at de bidrar på dette? Tipper at det ikke er noe problem å få støtte fra de mtp egenkapital, men er usikker på lån? Anonymkode: fa4a8...fa5
newman01 Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 De kan jo være medlåntakere, men blir jo et salig styr om de skal være med på nedbetalinga... Skal de eie deler av leiligheten, eller bare betale ned lånet ditt? Hva om du mister jobben og banken går på familiemedlemmer for å få pengene tilbake?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 De kan være medlåntakere, men da blir de solidarisk ansvarlig for lånet. Det innebærer at dersom du misligholder lånet, kan banken gå direkte på dem. De må også i utgangspunktet være reelle betalere, slik at det skal påvises en jevn pengestrøm fra dem til deg. Det siste vet jeg ikke hvor strenge de er på. Anonymkode: 05125...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå