Gå til innhold

Elsparkesykkel og promille. Mistet lappen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
tdm900 skrev (26 minutter siden):

Når du likevel gjør slik, er du stokk dum!

Nei. Jeg har en ankelskade som gjør det veldig smertefullt å gå en km. Derfor veldig til hjelp å kunne ta i bruk en sparkesykkel. 

Anonymkode: 7a1eb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fått med meg noe endring i lovverk ja. Men det er kjedelig å gå den kilometeren hjem når man kan hoppe på en sparkesykkel og komme seg greit hjem. 

Taxi og uber finnes? Vi kom oss da hjem fra fylla før sparkesykler fantes også

Anonymkode: 5965d...ea9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Taxi og uber finnes? Vi kom oss da hjem fra fylla før sparkesykler fantes også

Anonymkode: 5965d...ea9

For langt til nærmeste taxistand. Prøvde å bestille taxi via app og tlf. De kunne ta en tur om 1 time. Virket ikke som taxiselskapene var hypp på så korte turer. Skjønner de godt. Ikke mye penger å tjene på 1 km turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For langt til nærmeste taxistand. Prøvde å bestille taxi via app og tlf. De kunne ta en tur om 1 time. Virket ikke som taxiselskapene var hypp på så korte turer. Skjønner de godt. Ikke mye penger å tjene på 1 km turer..

Uber? Jeg ble plukka opp på løkka klokka 3 om natta av en uber i desember med minimal ventetid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var ute på byen med noen venner. Drakk kun 3 pils. For å komme meg hjem fra byen tok jeg en elsparkesykkel. Kjørte pent og pyntelig hjem og ble stoppet av politi, som ba meg blåse for promilletest. Fikk førerkortet beslaglagt.
Er ikke det litt vilt? Jeg kjørte ikke bil, motorsykkel og annet kjøretøy som kan gjøre store skader. Men en liten jævla sparkesykkel. Og jeg kjørte veldig sakte på fortau. Dustenorge

Helt på SIN PLASS.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har det stått masse om i forkant av lovendringen. 

Ikke på Tik Tok og Insta, men i nyhetene.

Anonymkode: e883d...25e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
rundtfingern skrev (3 minutter siden):

Uber? Jeg ble plukka opp på løkka klokka 3 om natta av en uber i desember med minimal ventetid.

Stoler ikke helt på über. Har inntrykk det er endel jalla-sjåfører som prøver å svindle en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke helt på über. Har inntrykk det er endel jalla-sjåfører som prøver å svindle en. 

Jeg er jente og ble plukka opp sørpe full. Og du betaler jo gjennom appen. Du hadde faktisk greid å finne alternativer til sparkesykkel om du faktisk ville.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår at du er ergerlig på det! Er bare det at det har kommet nye regler om sånne sparkesykkel, og da er det du ble utsatt for en av dem! 

Forstår også at det har blitt sånne regler, for altfor mange har kjørt helt vilt med dem, og mange nesten kjørt ned...- ikke bedre i "fylla"! 

Så nok en gang...- noen har ødelagt for alle... 

Anonymkode: 9da5e...6ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rundtfingern skrev (2 minutter siden):

Jeg er jente og ble plukka opp sørpe full. Og du betaler jo gjennom appen. Du hadde faktisk greid å finne alternativer til sparkesykkel om du faktisk ville.

Du lever farlig. Du setter deg ikke inn i en taxi alene sørpe full som jente i Oslo. Har du lyst til å bli voldtatt?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever farlig. Du setter deg ikke inn i en taxi alene sørpe full som jente i Oslo. Har du lyst til å bli voldtatt?

Nå skjerper du deg. Nå er du bare vanskelig og vrang. 

Jeg bor ikke i Oslo og jeg skal heller aldri bo i området. Du har mistet lappen fordi du var idiot og ikke valgte alternative måter. Det er det du som må leve med, ikke jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rundtfingern skrev (1 minutt siden):

Nå skjerper du deg. Nå er du bare vanskelig og vrang. 

Jeg bor ikke i Oslo og jeg skal heller aldri bo i området. Du har mistet lappen fordi du var idiot og ikke valgte alternative måter. Det er det du som må leve med, ikke jeg.

Men du sa du ble plukket opp fort? Er en viss forskjell hvor du bor. Jeg bor i Oslo. Du bor? Jeg måtte ha ventet en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sa du ble plukket opp fort? Er en viss forskjell hvor du bor. Jeg bor i Oslo. Du bor? Jeg måtte ha ventet en time. 

Har du tenkt på at jeg var på besøk i området? Hvor jeg bor er helt irrelevant. Dette var på Løkka. Jeg skulle til Oslo s. Det tok få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
rundtfingern skrev (5 minutter siden):

Har du tenkt på at jeg var på besøk i området? Hvor jeg bor er helt irrelevant. Dette var på Løkka. Jeg skulle til Oslo s. Det tok få minutter.

Da hadde du kanskje flaks akkurat da. Du som var på besøk kjenner ikke taxinæringen i Oslo inngående..ikke når du bare er gjest. Jeg bor her!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du kanskje flaks akkurat da. Du som var på besøk kjenner ikke taxinæringen i Oslo inngående..ikke når du bare er gjest. Jeg bor her!

Ja, kos deg videre uten førerkort du! Sikkert kjekt å bli kjent med taxinæringen nå som du ikke kan kjøre selv.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rundtfingern skrev (7 minutter siden):

Ja, kos deg videre uten førerkort du! Sikkert kjekt å bli kjent med taxinæringen nå som du ikke kan kjøre selv.

Den var fin. Om jeg mister lappen lenger enn 6 mnd mister jeg jobben og må gå på NAV.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var fin. Om jeg mister lappen lenger enn 6 mnd mister jeg jobben og må gå på NAV.  

Igjen, det er heller ikke mitt problem. Det er du som har satt deg selv i den situasjonen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hysterisk. Hva blir det neste. 

Forhåpentligvis en form for rullestolvennlige fartsdumper på fortau.

Anonymkode: f67b4...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rundtfingern skrev (1 minutt siden):

Igjen, det er heller ikke mitt problem. Det er du som har satt deg selv i den situasjonen.

Men du burde ha mer medfølelse for min situasjon. Jeg synes du er hard. Hvilken straff synes du jeg fortjener? 10 piskeslag på torget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du burde ha mer medfølelse for min situasjon. Jeg synes du er hard. Hvilken straff synes du jeg fortjener? 10 piskeslag på torget?

Absolutt ikke, men du visste om loven før du kjørte den sparkesykkelen. Det er selvfølgelig kjipt at du har mistet lappen, men det er konsekvensen. Det finnes metoder for å komme seg hjem som ikke gjør at man sitter med skjegget i postkassa i ettertid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...