AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg var ute på byen med noen venner. Drakk kun 3 pils. For å komme meg hjem fra byen tok jeg en elsparkesykkel. Kjørte pent og pyntelig hjem og ble stoppet av politi, som ba meg blåse for promilletest. Fikk førerkortet beslaglagt. Er ikke det litt vilt? Jeg kjørte ikke bil, motorsykkel og annet kjøretøy som kan gjøre store skader. Men en liten jævla sparkesykkel. Og jeg kjørte veldig sakte på fortau. Dustenorge Anonymkode: 7a1eb...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 14. juli 2022 Vilt? Nei Bra at du blei tatt? JA! Anonymkode: 70094...f71 60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var ute på byen med noen venner. Drakk kun 3 pils. For å komme meg hjem fra byen tok jeg en elsparkesykkel. Kjørte pent og pyntelig hjem og ble stoppet av politi, som ba meg blåse for promilletest. Fikk førerkortet beslaglagt. Er ikke det litt vilt? Jeg kjørte ikke bil, motorsykkel og annet kjøretøy som kan gjøre store skader. Men en liten jævla sparkesykkel. Og jeg kjørte veldig sakte på fortau. Dustenorge Anonymkode: 7a1eb...665 Tviler på du kjørte sakte nok til å være innafor loven. 6 kmh er fartsgrensen på fortau. Men ikke derfor du mista lappen, da. Det er promillen. Jeg er glad for de nye reglene. Anonymkode: d66d4...45d 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 14. juli 2022 #4 Del Skrevet 14. juli 2022 Fra 15. juni kan du miste førerkortet ved fyllekjøring på sparkesykkel. Om du velger å risikere førerkortet for å ikke ta buss/trikk/t-bane/taxi hjem er opp til deg å vurdere. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Del Skrevet 14. juli 2022 Bra Anonymkode: d4e6d...1a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Del Skrevet 14. juli 2022 Det er ikke Norge som er dust. Det klarer du veldig godt selv å være. Å kjøre slike sykler i påvirket tilstand medfører tap av førerkortet, dog sikkert en litt mildere straff enn å kjøre bil påvirket. Les deg opp på reglene. De er kommet fordi det har vært så mange ulykker med slike. Anonymkode: 864ec...49a 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Del Skrevet 14. juli 2022 Bra. Anonymkode: c6752...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vilt? Nei Bra at du blei tatt? JA! Anonymkode: 70094...f71 Hysterisk. Hva blir det neste. Om jeg kommer med rulleski på beina så tar de førerkortet mitt på BIL? Anonymkode: 7a1eb...665 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Del Skrevet 14. juli 2022 Slik er reglene nå, bare å følge dem og ta konsekvensene når man bryter dem. Vi har alt for mange ulykker med disse dustesparkesyklene. Anonymkode: fb704...134 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg var ute på byen med noen venner. Drakk kun 3 pils. For å komme meg hjem fra byen tok jeg en elsparkesykkel. Kjørte pent og pyntelig hjem og ble stoppet av politi, som ba meg blåse for promilletest. Fikk førerkortet beslaglagt. Er ikke det litt vilt? Jeg kjørte ikke bil, motorsykkel og annet kjøretøy som kan gjøre store skader. Men en liten jævla sparkesykkel. Og jeg kjørte veldig sakte på fortau. Dustenorge Anonymkode: 7a1eb...665 Den lille jævla sparkesykkelen som du siterer tok livet at en kompis av meg i Stavanger tidligere i år. Når du ikke klarer å se konsekvensen av dine handlinger er jeg ekstra glad for at nettopp du ble stoppet. Anonymkode: 727ca...e71 27 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Del Skrevet 14. juli 2022 Kan man miste førerkortet hvis man sykler el-sykkel med litt promille eller er det bare ved bruk av sparkesyklene? Anonymkode: a9846...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 14. juli 2022 #12 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg har ei venninne som trynet saftig (i edru tilstand) og kunne ikke spise fast føde på tre mnd. Hun måtte også ut med flerfoldige tusen for nye tenner. Så jeg tror det å innføre promillegrense på sparkesykkel er jævlig lurt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Del Skrevet 14. juli 2022 Det er jo ikke akkurat verdens undergang, man kan jo fortsatt kjøre elsparkesykkel uten førerkort :) Anonymkode: 0c0b8...f4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Del Skrevet 14. juli 2022 10 av 16 elsparkesyklister tatt i promillekontroll https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/10-av-16-elsparkesyklister-tatt-i-promillekontroll.cQKaUejaM Quote Politiet har avholdt promillekontroll på førere av elsparkesykler i området Langkaia i Oslo sentrum, skriver de på Twitter. – Det ble kontrollert 16 førere. Ti av disse blir anmeldt for kjøring under ruspåvirkning. Tre førere har fått beslaglagt førerkortet. Høyeste promille var på 0,6. Dette skjer jo hver eneste gang det har vært kontroll etter at de nye reglene kom; et soleklart bevis på hvor mye elsparkesyklister bryr seg om lover og regler. Anonymkode: f6f96...887 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg er enig i at det er en overreaksjon å få billappen beslaglagt fordi man kjørte elsparkesykkel etter noen få øl. Om man ikke er idiot så klarer man helt fint å kjøre elsparkesykkel etter 2 øl. Å kjøre i 10-15-20 kmt med en liten sparkesykkel kan ikke sammenlignes med å kjøre i 40-60-80-100 med en svær maskin som veier et tonn eller mer. Anonymkode: 794a5...977 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 14. juli 2022 #16 Del Skrevet 14. juli 2022 Uff. Jeg har stor medfølelse med deg. Det føles nok litt urimelig og uvant. Skal man i retten og bli dømt for dette? På den andre siden så er dette demokratisk vedtatte regler. Det var nok på sin plass å lage regler for å få ned ulykkene. Vi får bare lære oss å følge de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 14. juli 2022 #17 Del Skrevet 14. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan man miste førerkortet hvis man sykler el-sykkel med litt promille eller er det bare ved bruk av sparkesyklene? Anonymkode: a9846...2e8 "For veitrafikkloven er klar: Promillegrensen på 0,2 gjelder uansett hva slags motorisert kjøretøy du velger." Så selv om du klipper gresset i egen hage med motorisert gressklipper kan du bli tatt. Tviler på om straffereaksjonen blir like streng som bilkjøring, men reglene er ikke til å misforstå. Så kan man mene som man vil om dette er dustete eller fornuftig. Og som AB over spurte om så gjelder ikke reglene for rulleski så lenge det ikke er motor på disse 😉 Endret 14. juli 2022 av 911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #18 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 10 av 16 elsparkesyklister tatt i promillekontroll https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/10-av-16-elsparkesyklister-tatt-i-promillekontroll.cQKaUejaM Dette skjer jo hver eneste gang det har vært kontroll etter at de nye reglene kom; et soleklart bevis på hvor mye elsparkesyklister bryr seg om lover og regler. Anonymkode: f6f96...887 Eller så kan det være at veldig mange føler at reglene er for strenge. Det fører som regel til at flere blåser i dem. Forøvrig teit å kategorisere alle elsparkesyklister under ett, som om alle kjører som de verste eksemplene. På samme nivå med de som klager ovet at "syklistene" eller "bilistene" er så plagsomme...Generalisering max. Jeg kjører elsparkesykkel selv og tar alltid hensyn og er oppmerksom i trafikken, slakker ned rundt hjørner der det ikke er oversiktlig, har aldri brutt trafikkreglene på sparkesykkel, verken nye, gamle, teite eller fornuftige. Anonymkode: 794a5...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #19 Del Skrevet 14. juli 2022 911 skrev (3 minutter siden): "For veitrafikkloven er klar: Promillegrensen på 0,2 gjelder uansett hva slags motorisert kjøretøy du velger." Så selv om du klipper gresset i egen hage med motorisert gressklipper kan du bli tatt. Tviler på om straffereaksjonen blir like streng som bilkjøring, men reglene er ikke til å misforstå. Så kan man mene som man vil om dette er dustete eller fornuftig. Så hvis jeg skal ut og ta et glass vin så bør jeg la el-sykkelen stå, men kan ta den vanlige trå sykkelen? Anonymkode: a9846...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #20 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg var ute på byen med noen venner. Drakk kun 3 pils. For å komme meg hjem fra byen tok jeg en elsparkesykkel. Kjørte pent og pyntelig hjem og ble stoppet av politi, som ba meg blåse for promilletest. Fikk førerkortet beslaglagt. Er ikke det litt vilt? Jeg kjørte ikke bil, motorsykkel og annet kjøretøy som kan gjøre store skader. Men en liten jævla sparkesykkel. Og jeg kjørte veldig sakte på fortau. Dustenorge Anonymkode: 7a1eb...665 Tror ikke på deg. Anonymkode: 0defb...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå