Gå til innhold

IVF-Veies man ved første konsultasjon?

Frøken_lurepave

Anbefalte innlegg

Frøken_lurepave skrev (14 timer siden):

Takk for svar. 

Ja, da har det vel mye å si på legen man får.. Kan jeg spørre hvilken klinikk/sykehus dette var?

Dette var riksen. 

Er i gang med søskenforsøk nå, og denne gangen ble jeg ikke veid, kun spurt hvor mye jeg veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ble ikke veid, men har BMI på 21, så jeg regner med at de ikke trengte det? 🤷‍♀️

Anonymkode: afb66...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veid i Porsgrunn, måtte gå ned 6 kg før oppstart der. Ved spiren spurte de bare om hva jeg veide. Jeg selv har pcos og har kommet meg ned 10 kg på under 2 år, går tregt men ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøken_lurepave skrev (12 timer siden):

Ingen som ba om DIN meningen som bare er dritt som kommer ut av kjeften din. Du aner ikke hvor mye jeg har gått ned i vekt hittil, hvor ekstra tøft det er når jeg har en diagnose som gjør at jeg går ned som sirup kontra en som ikke har den, og hva det gjør med psyken min når jeg heletiden må tenke på den forbannede vekta som I tillegg til alt det andre som psykisk får deg ned pga prøvingen! Lille innsatsen med å gå ned? Hva f*** vet du om hvor vanskelig det er for meg, hvor mye jeg må ned og hvor laaaaaaang tid jeg har hatt på meg?!

Så hold kjeften din og finn deg en bolle å spise på din frekke ******! Du er vel tynn som flis og modell i Oslos gater! 

Buhu, det kreves viljestyrke for å gå ned i vekt. Syns at ikke bmi-grensen for ivf er satt ved 25. Ingen overvektige burde få graviditet sponset av staten. 

Anonymkode: bfff4...c15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Buhu, det kreves viljestyrke for å gå ned i vekt. Syns at ikke bmi-grensen for ivf er satt ved 25. Ingen overvektige burde få graviditet sponset av staten. 

Fy f.... For en idiot. Du er tydeligvis en ekkel mann som ikke unner noen å bli foreldre 

Anonymkode: 3495e...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fy f.... For en idiot. Du er tydeligvis en ekkel mann som ikke unner noen å bli foreldre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg er en kvinne med pcos som har vært gjennom ivf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da burde du virkelig visst hvor tøft det er å gå ned i vekt med pcos og hvor tung en ivf prosess er. Jeg selv har bmi på 28 og trenger ikke gå ned mer i følge klinikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da burde du virkelig visst hvor tøft det er å gå ned i vekt med pcos og hvor tung en ivf prosess er. Jeg selv har bmi på 28 og trenger ikke gå ned mer i følge klinikken 

Ja, det kreves viljestyrke. Man burde ta tak tidligere og ikke la seg forfalle med så mange kilo ekstra, men det er en annen sak. Når man først har blitt overvektig er det kun en ting å gjøre, ta seg sammen å gå ned i vekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det kreves viljestyrke. Man burde ta tak tidligere og ikke la seg forfalle med så mange kilo ekstra, men det er en annen sak. Når man først har blitt overvektig er det kun en ting å gjøre, ta seg sammen å gå ned i vekt. 

Du, det der handler ikke bare om viljestyrke. Jeg har en BMI på 22 med absolutt null innsats. Uansett hva jeg spiser eller ikke spiser, og uansett aktivitetsnivå, så er vekten min dønn stabil +/- noen veldig få kilo. 

Gjør det meg til et bedre menneske? Nei. Betyr det at jeg har mer viljestyrke? Absolutt ikke, jeg er den lateste personen jeg kjenner! Jeg var bare heldig i det store gen-lotteriet.

Det er naturlig nok flere IVF-pasienter med PCOS enn i befolkningen for øvrig og PCOS kan gjøre det ekstremt vanskelig å gå ned i vekt. Noen gang spurt deg selv om hvorfor flere og flere får PCOS? Hvorfor forskningen ikke har funnet løsningen? Jeg skal gi deg et hint: Kvinnesykdommer. 

Anonymkode: 5f82c...650

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da håper jeg inderlig at du ikke har fått barn. Stakkars barn som får/har deg til mor som diskriminerer alle og slenger dritt i trynet på dem før du har sagt hei!

Og forresten en ting til: Buuhuu tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så med andre ord er det like enkelt for deg å ta deg sammen og ikke være en drittsekk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

❤ Til deg.  Vet hvor vondt og urettferdig det føles! Jeg klarte ikke å gå ned på mange år. Først med hjelp fra fastlegen klarte jeg det. Og da fikk jeg mye hjelp. Jeg ble 40 år før jeg kunne prøve å lage søsken til barnet mitt. Og aldersforskjellen er nå stor fordi jeg ikke klarte å gå ned. Det er sinnsykt vanskelig for noen. 

Gode tanker til deg, og jeg synes det er diskriminerende at de som er litt større ikke skal få hjelp ❤

Anonymkode: ac957...e84

Tusen takk💕 jeg kan ikke skjønne at det finnes så fæle folk i verden. 

Det er absolutt ikke enkelt, men jeg gjør så godt jeg kan. Teller både kcal og karbo, beveger meg det jeg kan. Pga kroniske smerter, kan jeg ikke trene hard kondis eller drive med styrketrening som jeg gjorde før. Men ligger alltid i kcalunderskudd. 

Det med stor aldersforskjell kjenner jeg også veldig på, men hva skal man gjøre🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...