Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 #1 Del Skrevet 14. juli 2022 Hei. Er det noen som har blitt veid ved første konsultasjon siden de vil at bmi skal være under 33 for vurdering av IVF? Jeg er nysgjerrig bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. juli 2022 #2 Del Skrevet 14. juli 2022 Det kommer helt an på, men du må belage deg på å bli veid. Noen leger har veid meg, andre bare spurt om vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 14. juli 2022 #3 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg ble veid ved første konsultasjon og de anbefalte å gå ned 5 kilo før jeg startet første forsøk. Ble ikke veid igjen dagen jeg skulle sette igang, så tror det kommer helt an på hva legen føler for 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juli 2022 Neutral90 skrev (6 timer siden): Det kommer helt an på, men du må belage deg på å bli veid. Noen leger har veid meg, andre bare spurt om vekt. Takk for svar. Kan jeg spørre hvilke klinikk/sykehus dette var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juli 2022 Deseo skrev (1 time siden): Jeg ble veid ved første konsultasjon og de anbefalte å gå ned 5 kilo før jeg startet første forsøk. Ble ikke veid igjen dagen jeg skulle sette igang, så tror det kommer helt an på hva legen føler for 🤷♀️ Takk for svar. Ja, da har det vel mye å si på legen man får.. Kan jeg spørre hvilken klinikk/sykehus dette var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. juli 2022 #6 Del Skrevet 14. juli 2022 Frøken_lurepave skrev (2 timer siden): Takk for svar. Kan jeg spørre hvilke klinikk/sykehus dette var? St olavs. Kan forøvrig skrive det at jeg ble veid ved kontroll før innsett og veide 3 kg for mye (tror jeg det var, om det ikke var mindre) og ble sendt hjem igjen med avlyst innsett, hjem er 5 t med bil unna. Reiste dit i ens ærend for å se når innsett var mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 14. juli 2022 (endret) Neutral90 skrev (24 minutter siden): St olavs. Kan forøvrig skrive det at jeg ble veid ved kontroll før innsett og veide 3 kg for mye (tror jeg det var, om det ikke var mindre) og ble sendt hjem igjen med avlyst innsett, hjem er 5 t med bil unna. Reiste dit i ens ærend for å se når innsett var mulig. I all verden, kan de være så strenge for kun et par kg😱 Endret 14. juli 2022 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Del Skrevet 14. juli 2022 Dere blir nok veid. Anonymkode: bc43d...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. juli 2022 #9 Del Skrevet 14. juli 2022 Frøken_lurepave skrev (33 minutter siden): I all verden, kan de være så strenge for kun et par kg😱 Ja, den svei på flere måter, altså 😬 så best å forberede seg på å bli veid og bli avvist dersom du veier for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. juli 2022 #10 Del Skrevet 14. juli 2022 Neutral90 skrev (6 minutter siden): Ja, den svei på flere måter, altså 😬 så best å forberede seg på å bli veid og bli avvist dersom du veier for mye. Det er faktisk det sjukeste jeg har hørt……altså, de gjennomførte uttak og fordi du var 3 kg tyngre (som kan være syklusbasert!) så ble du avvist? Det høres jo bare regelrett diskriminerende ut. Veide de deg før innsettet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. juli 2022 #11 Del Skrevet 14. juli 2022 DundreMilfin skrev (33 minutter siden): Det er faktisk det sjukeste jeg har hørt……altså, de gjennomførte uttak og fordi du var 3 kg tyngre (som kan være syklusbasert!) så ble du avvist? Det høres jo bare regelrett diskriminerende ut. Veide de deg før innsettet? Altså jeg veide jo over så helt greit, men det var faktisk argumentet mitt også: Jeg varierer nok +÷ 2 kg ila en syklus, rent naturlig. Er heller ikke veid på en morgen som jeg gjør hjemme, men gjerne etter lunsj engang. Det var skikkelig kjipt, men jeg hadde lite å stille opp mot da BMI er ren matematikk og tallene talte mot at de kunne tilby innsett. Det skal sies at ved neste syklus så ble jeg ikke veid før innsett. Tror legen hadde en dårlig dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg syns helt ærlig at når man forventer at staten skal betale i dyre dommer fordi man har et behov for å reprodusere seg selv, så kan man gjøre den lille innsatsen å gå ned i vekt for å øke sjansen for å lykkes og minimere risikoen under svangerskapet. Hvis man ikke engang gidder det, hvorfor skal da staten bruke penger på deg? Du har hatt laaaaang tid å gå ned i vekt før det er aktuelt med IVF, det er kun din egen skyld at du er for feit. Anonymkode: 583e3...890 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. juli 2022 #13 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg syns helt ærlig at når man forventer at staten skal betale i dyre dommer fordi man har et behov for å reprodusere seg selv, så kan man gjøre den lille innsatsen å gå ned i vekt for å øke sjansen for å lykkes og minimere risikoen under svangerskapet. Hvis man ikke engang gidder det, hvorfor skal da staten bruke penger på deg? Du har hatt laaaaang tid å gå ned i vekt før det er aktuelt med IVF, det er kun din egen skyld at du er for feit. Anonymkode: 583e3...890 Digg å få ut fettfobien din? 😅🤷♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns helt ærlig at når man forventer at staten skal betale i dyre dommer fordi man har et behov for å reprodusere seg selv, så kan man gjøre den lille innsatsen å gå ned i vekt for å øke sjansen for å lykkes og minimere risikoen under svangerskapet. Hvis man ikke engang gidder det, hvorfor skal da staten bruke penger på deg? Du har hatt laaaaang tid å gå ned i vekt før det er aktuelt med IVF, det er kun din egen skyld at du er for feit. Anonymkode: 583e3...890 Ingen som ba om DIN meningen som bare er dritt som kommer ut av kjeften din. Du aner ikke hvor mye jeg har gått ned i vekt hittil, hvor ekstra tøft det er når jeg har en diagnose som gjør at jeg går ned som sirup kontra en som ikke har den, og hva det gjør med psyken min når jeg heletiden må tenke på den forbannede vekta som I tillegg til alt det andre som psykisk får deg ned pga prøvingen! Lille innsatsen med å gå ned? Hva f*** vet du om hvor vanskelig det er for meg, hvor mye jeg må ned og hvor laaaaaaang tid jeg har hatt på meg?! Så hold kjeften din og finn deg en bolle å spise på din frekke ******! Du er vel tynn som flis og modell i Oslos gater! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 14. juli 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Digg å få ut fettfobien din? 😅🤷♀️ Spyr av slike folk her på KG🤢🤢🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 14. juli 2022 DundreMilfin skrev (3 timer siden): Det er faktisk det sjukeste jeg har hørt……altså, de gjennomførte uttak og fordi du var 3 kg tyngre (som kan være syklusbasert!) så ble du avvist? Det høres jo bare regelrett diskriminerende ut. Veide de deg før innsettet? Helt utrolig og skremmer vette ut av meg mer enn før😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #17 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg måtte ned i vekt før innsett. Presset kroooen ned i vekt. La på meg mye når jeg ble gravid, da måtte jeg jo spise igjen.. Ble veid ja. De er sykt nøye på det. Anonymkode: ac957...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #18 Del Skrevet 14. juli 2022 Frøken_lurepave skrev (4 minutter siden): Ingen som ba om DIN meningen som bare er dritt som kommer ut av kjeften din. Du aner ikke hvor mye jeg har gått ned i vekt hittil, hvor ekstra tøft det er når jeg har en diagnose som gjør at jeg går ned som sirup kontra en som ikke har den, og hva det gjør med psyken min når jeg heletiden må tenke på den forbannede vekta som I tillegg til alt det andre som psykisk får deg ned pga prøvingen! Lille innsatsen med å gå ned? Hva f*** vet du om hvor vanskelig det er for meg, hvor mye jeg må ned og hvor laaaaaaang tid jeg har hatt på meg?! Så hold kjeften din og finn deg en bolle å spise på din frekke ******! Du er vel tynn som flis og modell i Oslos gater! ❤ Til deg. Vet hvor vondt og urettferdig det føles! Jeg klarte ikke å gå ned på mange år. Først med hjelp fra fastlegen klarte jeg det. Og da fikk jeg mye hjelp. Jeg ble 40 år før jeg kunne prøve å lage søsken til barnet mitt. Og aldersforskjellen er nå stor fordi jeg ikke klarte å gå ned. Det er sinnsykt vanskelig for noen. Gode tanker til deg, og jeg synes det er diskriminerende at de som er litt større ikke skal få hjelp ❤ Anonymkode: ac957...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #19 Del Skrevet 14. juli 2022 De har en grense, og 3 eller 10 kg for mye er spiller ingen rolle når veltgrensen er passert. Anonymkode: 0a6a1...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #20 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg ble spurt om vekt og høyde, og de noterte svaret mitt uten å sjekke at det stemte. Jeg visste heller ikke hva jeg veide nøyaktig på kiloen, så jeg sa at det var et omtrentlig tall. Anonymkode: 08975...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå