Gjest lumina Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 Har lyst å kjøpe tørketrommel.. Men hva er best? Har hørt om flere typer, kondens, utlufting og ... ? Har også sett at noen har "hull" i veggen der det går et rør fra trommelen og ut.. det har vi ikke, og ikke anledning til å lage heller siden vi leier.. Litt rotete forklart men håper dere skjønner hva jeg mener... Hvilke merker er best? Mange av dere som har tørketrommel og bruker det mye? Er det nødvendig luksus, eller unødvendig plassbruk?
Gjest gjesta Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 Vi har plass til tørketrommel, og vi bruker den masse. Vi har kondenstørketrommel. Vannet samler seg i en beholder, som må tømmes. Veldig greit.
Gjest lumina Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 takk for svar Må den tømmes ofte? Kan du ha tørketrommel oppå vaskemaskina?? Og hva i alle dager er utluftingstrommel da?? Masse spørsmål..
Gjest gjesta Skrevet 17. november 2005 #4 Skrevet 17. november 2005 Jeg har tørketrommelen oppå vaskemaskinen. Hvor ofte den må tømmes kommer ann på hvor mye du bruker den det. Forskjellige maskiner har sikkert forskjellig kapasitet.
India Skrevet 17. november 2005 #5 Skrevet 17. november 2005 Vi har kondenstørketommel og det er kjempe fint. Den vi har må vannet tømmes etter hver gang den er brukt. Kjempe enkelt. Ville aldri gått tilbake til å henge opp klær,er jo noen klær som man likevel må henge opp men. Men med barn i barnehagen er dette kjempe godt å ha siden det blir en del klesvask. Men det blir ganske klamt og varmt av å bruke den, så et vaskerom er nok bedre enn badet, iallefall ha god utluftning.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. november 2005 #6 Skrevet 17. november 2005 takk for svar Må den tømmes ofte? Kan du ha tørketrommel oppå vaskemaskina?? Og hva i alle dager er utluftingstrommel da?? Masse spørsmål.. ← Jeg har ikke trommel nå, men har hatt tilgang til det tidligere, både kondens- og utluftningstrommel. Forskjellen er at på en kondenstrommel så samles vannet i den beholderen som er omtalt her, og ved utluftning så går vannet/dampen rett ut gjennom det røret. Jeg har alltid tømt både beholderen og rengjort filteret etter hver gang den har vært brukt, det tar kanskje 20 sekunder ekstra. Tørketrommel kan fint stå oppå vaskemaskinen, men kjøp slike gummiknotter til å ha mellom, så står den mer stødig.
Nella Skrevet 17. november 2005 #7 Skrevet 17. november 2005 Hvor mye vann og hvor ofte du må tømme kommer ann på mengde tøy og hastighet på senterifuga di på vaskemaskinen, høyere senterifuge, mindre vann. Utlufting er det med hull i veggen. Kondens er enten med beholder, eller så på endel følger det med slange som du kan feste der vannet renner ned fra og dra slangen til vask/sluk. Da trenger du aldri å tømme Så har du elektroniske og mekaniske. Elektroniske stopper når tøyet er tørt og er mest strømbesparende og best for tøyet. En mekanisk stiller du på tid og så går den ut tia si. Finnes i både utlufting og kondens.
Gjest gjest1 Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 takk for svar Må den tømmes ofte? Kan du ha tørketrommel oppå vaskemaskina?? Og hva i alle dager er utluftingstrommel da?? Masse spørsmål.. ← Har du ikke mulighet for utløp gjennom veggen MÅ du ha kondenstrommel, ellers får du masse fukt inne. Det har jeg prøvd, veldig irriterende, og sikkert ikke bra heller. Den trommelen jeg har nå betalte jeg rundt fire og et halvt for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå