Gå til innhold

Søvnproblemer om sommeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver sommer sliter jeg med søvnen… I natt har jeg ikke sovet noen ting… La meg rundt klokka ett som jeg pleier, og har ligget våken helt siden da… Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter så mye med søvnen om sommeren - ellers på året sover jeg som regel godt... Noen andre som har slitt/sliter med det samme? Har dere noen gode tips? Jeg blir så stressa når jeg ikke får sove, noe som bare gjør det enda vanskeligere... Jeg merker jeg gleder meg til sommeren er over!

Anonymkode: b5b87...63b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hver sommer sliter jeg med søvnen… I natt har jeg ikke sovet noen ting… La meg rundt klokka ett som jeg pleier, og har ligget våken helt siden da… Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter så mye med søvnen om sommeren - ellers på året sover jeg som regel godt... Noen andre som har slitt/sliter med det samme? Har dere noen gode tips? Jeg blir så stressa når jeg ikke får sove, noe som bare gjør det enda vanskeligere... Jeg merker jeg gleder meg til sommeren er over!

Anonymkode: b5b87...63b

Kan det være fordi det er for lyst? Fuglekvitter fra kl 03? Jeg bruker sovemaske og ørepropper om sommeren. Dvs egentlig året rundt fordi jeg jobber natt og sover dagtid☺️ Det funker uansett som godt hjelpemiddel her.

En annen mulig grunn til at du sliter med søvnen er kanskje at du har ferie og ligger lengre på morgenen? De fleste mennesker må helst være våkne og aktive i minst 15 timer før de kan klare å bli trøtt nok til å sovne igjen. Regn ut hvor mange timer de går fra du står opp til du sovner;)

Anonymkode: dbc2f...711

Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg våkner ofte tidligere ja. I dag var jeg vel oppe rundt 4.  Men nå er jeg våken, så da legger jeg meg ikke igjen. Får noen ekstra timer å bli klar for dagen da :) 

Legger jeg meg igjen nå, blir det bare hektisk, og jeg blir trøttere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 4.49):

Kan det være fordi det er for lyst? Fuglekvitter fra kl 03? Jeg bruker sovemaske og ørepropper om sommeren. Dvs egentlig året rundt fordi jeg jobber natt og sover dagtid☺️ Det funker uansett som godt hjelpemiddel her.

En annen mulig grunn til at du sliter med søvnen er kanskje at du har ferie og ligger lengre på morgenen? De fleste mennesker må helst være våkne og aktive i minst 15 timer før de kan klare å bli trøtt nok til å sovne igjen. Regn ut hvor mange timer de går fra du står opp til du sovner;)

Anonymkode: dbc2f...711

Så lenge er jeg aldri våken sammenhengende. Sovner i løpet av dagen enten jeg vil eller ikke. 

Anonymkode: 12692...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...