Gå til innhold

Stortingspolitikere får tilbud om privat psykolog på felleskapets regning etter skattesakene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aftenposten og Fædrelandsvennen skriver om dette nå. (FVN sin artikkel er bak betalingsmur)

Kort oppsumert:

Stortingspolitikere som har blitt kontrollert av skatteetaten, i forbindelse med pendlerboligsaken, kan få privat psykolog på skattebetalernes regning, i regi av Stortinget.

De slipper mest sannsynlig ventetiden på 40 dager+ som er gjennomsnittet hos det offentlige, hvis man søker psykisk helsehjelp.

Hva synes dere om dette? 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenker at vi endelig har fått en politikerelite som fullstendig har mistet kontakten med det virkelige liv, vanlige folks hverdag og som bare i svært begrenset grad forstår det 'systemet' de selv har skapt og 'utvikler' videre på jobb.

Om velgerne ikke bruker neste valg til å kreve en fullstendig nullstilling av dette systemet, med en ny start med helt blanke ark så gir jeg opp.

Da er håpet ute.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Og så kaller vi ungdommen snowflakes som må til psykolog for ingenting… 

• Liker 24
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja en voldtekt, pyttsann. Angst? ta deg sammen. Skattesnyting derimot, må jo være ekstremt traumatiserende. Ny diagnose: Selvpåført Skatteangst.

• Liker 27
  • Hjerte 2
Skrevet
stine40 skrev (8 timer siden):

Ja en voldtekt, pyttsann. Angst? ta deg sammen. Skattesnyting derimot, må jo være ekstremt traumatiserende. Ny diagnose: Selvpåført Skatteangst.

Ikke bare det, men i andre sammenhenger i arbeidslivet, ville man fått sparken hvis man snoket til seg ting man ikke hadde krav på. Det sier litt om "oss og dem" etter min mening.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke greit. Overhodet.

Politikerne jobber iherdig for å få politikerforakten til å nå nye høyder.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Dette synes jeg er helt uhørt for å si det mildt. Her skal altså politikere som har jukset til seg penger, få tilbud om gratis bistand med minimal til ingen ventetid. Tenk på alle de andre med virkelige problemer her i landet. De lider en langt verre skjebne enn friske politikere, som har blitt litt i overkant husvarme på Stortinget. 

Mannen i gata må gjerne vente i lange tider på hjelp, om en i det hele tatt får noen, og kvaliteten på tilbudet trenger heller ikke være udelt positivt. Det har man hørt mange historier om. Vil politikerne unngå å gjøre seg fullstendig til latter/ergrelse ovenfor velgerne, tror jeg tiden er inne for en kraftig kursendring. 

Skrevet

De har gjort noe bevisst ulovlig for å spare skattekroner og får psykolog? Mens mannen i gata får fengsel. Ingen ting forbauser meg lenger når det gjeldet politikere. De er ute etter å mele sin egen kake - kanskje også noen i familien og venner med all kameraderiet. Og så skal de få kjapp psykolog i tillegg 😂

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er bare nok et eksempe på at politikere flest er virkelighetsfjerne broilere uten skamvett, moral eller dømmekraft, men enda med en usvikelig tro på at de er høyt hevet over almuen.

Likevel mener visst folk flest at disse er mennesker man bør stole på og adlyde, da visstnok alt de gjør, sier og bestemmer er til fellesskapets beste, aldri for egen vinning.

Jeg håper i det minste at disse psykolgene kan få dem til å jobbe med de narsissistiske trekkene sine.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Flere av disse er også imot privatisering i  helsevesen, men har tydeligvis ingen problemer, når det gavner dem selv.  

Listen begynner å bli lang på særordninger og goder de gir til seg selv. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
Skrevet

Først utfører de skattesvindel, og nå skal de altså trumfe i køa foran terrorofre også?

Har de mista HELT bakkekontakten disse her, eller??

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva kan man si?  Personlig blir jeg ordløs.  Kanskje er det administrasjonen som har sørget for dette?  Så langt er jeg ikke blitt imponert over administrasjonens behandling av verken etterlønn, pensjoner, pendlerboliger eller reiseregninger. 

Vi får de politikerne vi fortjener, heter det.  Jeg tror at vi velgere må bli flinkere til å avsløre dem som er ute personlig suksess framfor fellesskapets.  Det starter i kommunevalget.  Stryk alle de du mistenker å mele sin egen kake.  La de med engasjement for folk flest bli stående.  

• Liker 9
Skrevet

Jeg orker ikke. Politikerne nå til dags er kun innvalgt for å mele sin egen kake. De har mulighet på mulighet til å stå frem og si "Hei, dette her er faktisk ikke ok", men nei, de er stille fordi de antageligvis er delaktig i tullballet selv. Hva er det som skal til for å snu denne trenden med politikere som kun har erfaring som politiker med millionlønn, særavtaler, inn og ut av lobbyfirmaer med evigvarende tilgang til maktens korridorer?

Jeg har i hele mitt liv stemt mot midten, men nå er jeg ikke alene om å stemme rødt for å få et røsk i gutteklubben grei på Stortinget. At de etablerte partiene ikke klarer å rydde opp selv er antageligvis dødsstøtet for flere av dem.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

nå nå, etter valget er det jo de som er "Vanlige folk" og det er "deres tur nå" sier Støre og Co 😄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Callisto83 skrev (16 timer siden):

Ikke bare det, men i andre sammenhenger i arbeidslivet, ville man fått sparken hvis man snoket til seg ting man ikke hadde krav på. Det sier litt om "oss og dem" etter min mening.

Ja, lurer på hvilket svar arbeidsgiver hadde gitt en ansatt som etter å ha svindlet arbeidsplassen etterlyste psykologhjelp på arbeidsgivers regning: "Å bli tatt for å gjøre noe ulovlig har vært veldig belastende for meg. Jeg ble så lei meg for å bli oppdaget, at jeg trengte hjelp. Vedlagt regning fra psykolog."

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
MorTil2 skrev (22 minutter siden):

Ja, lurer på hvilket svar arbeidsgiver hadde gitt en ansatt som etter å ha svindlet arbeidsplassen etterlyste psykologhjelp på arbeidsgivers regning: "Å bli tatt for å gjøre noe ulovlig har vært veldig belastende for meg. Jeg ble så lei meg for å bli oppdaget, at jeg trengte hjelp. Vedlagt regning fra psykolog."

Haha spot on👏

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (12 timer siden):

Jeg orker ikke. Politikerne nå til dags er kun innvalgt for å mele sin egen kake. De har mulighet på mulighet til å stå frem og si "Hei, dette her er faktisk ikke ok", men nei, de er stille fordi de antageligvis er delaktig i tullballet selv. Hva er det som skal til for å snu denne trenden med politikere som kun har erfaring som politiker med millionlønn, særavtaler, inn og ut av lobbyfirmaer med evigvarende tilgang til maktens korridorer?

Jeg har i hele mitt liv stemt mot midten, men nå er jeg ikke alene om å stemme rødt for å få et røsk i gutteklubben grei på Stortinget. At de etablerte partiene ikke klarer å rydde opp selv er antageligvis dødsstøtet for flere av dem.

Der er jeg også.  Jeg stemmer nå Rødt fordi jeg tror de er mer ærlig engasjert i folk enn andre politikere.  

Du spør om hva som skal til.  Aller først er det nødvendig at andre enn Stortingets administrasjon har ansvaret for stortingsrepresentantenes lønnsavregning.  Det bør en etat med avstand ta seg av, f.eks. NAV.  I tillegg bør det innføres rutiner hvor leder av partienes stortingsgrupper attesterer representantenes reiser.  Stortingets president eller presidenskapet bør anvise.  Det dreier seg uansett ikke om flere enn hva som er normalt å anvise for i en middels stor bedrift i Norge, og burde være overkommelig.   

Til syvende og sist dreier det som om holdninger.  En av mine FB-venner var statssekretær for Erna.  Han skrøt på FB over at flyruta fra Bodø til hans hjemsted i Vesterålen var uten subsidier.  Jeg la merke til at alle de som trykket "liker" var mennesker fra politikken som neppe hadde betalt sin egen flybillett noen gang. 

• Liker 10
Skrevet

Heretter blir det blank stemmeseddel.

• Hjerte 2
Skrevet
Justlooking skrev (På 14.7.2022 den 23.33):

De har gjort noe bevisst ulovlig for å spare skattekroner og får psykolog? Mens mannen i gata får fengsel. Ingen ting forbauser meg lenger når det gjeldet politikere. De er ute etter å mele sin egen kake - kanskje også noen i familien og venner med all kameraderiet. Og så skal de få kjapp psykolog i tillegg 😂

Noen ble urettmessig hengt ut i media og at de ble renvasket, skrives ikke om.

Det er kanskje dem psykologhjelpen rettes mot?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...