Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk melding for et par dager siden fra dama om at hun ikke er fornøyd med forholdet om dagen, og at dro ut fordi hun trengte litt avstand. Jeg svarte at dersom det er ting som plager henne, kan vi prate om det, men at jeg ikke gadd å ta det over melding. 

Da hun kom tilbake, sa hun ingenting, men har vært litt stille og kald siden. 

Hvordan tolke dette? Har vært med henne hver dag siden. Vi bor ikke sammen, men er mye med hverandre, og har vært sammen i 3 år.

Anonymkode: e6973...d0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg tatt initiativ til en prat med henne.

Si at nå har du lyst til en prat for å høre hva som plager henne. Det verste du kan gjøre er å late som ingen ting, hun har jo prøvd å ta opp noe som er et problem for henne, men hun oppfatter det nok som at du overser eller bagatelliserer det.

Lytt til henne uten å avbryte, og vis at du har lyst til at dere løser problemer sammen. Det dummeste du kan gjøre, er å virke overbærende og kverulere på det hun har å si, prøv å se det fra hennes side før du sier din mening.

Anonymkode: 59a1d...d10

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da ville jeg tatt initiativ til en prat med henne.

Si at nå har du lyst til en prat for å høre hva som plager henne. Det verste du kan gjøre er å late som ingen ting, hun har jo prøvd å ta opp noe som er et problem for henne, men hun oppfatter det nok som at du overser eller bagatelliserer det.

Lytt til henne uten å avbryte, og vis at du har lyst til at dere løser problemer sammen. Det dummeste du kan gjøre, er å virke overbærende og kverulere på det hun har å si, prøv å se det fra hennes side før du sier din mening.

Anonymkode: 59a1d...d10

Men er det ikke litt rart at hun da ikke sier noe? Jeg tenker at er det noe som plager henne, er det naturlig at hun tar initiativ til samtalen? 

Eller kan det være at hun bare hadde en dårlig dag, og at det ikke var noe likevel?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men er det ikke litt rart at hun da ikke sier noe? Jeg tenker at er det noe som plager henne, er det naturlig at hun tar initiativ til samtalen? 

Eller kan det være at hun bare hadde en dårlig dag, og at det ikke var noe likevel?

ts

Hvis hun ikke gjør rare ting, så er hun ikke kvinne, og du ville ikke bedt om hjelp til å tolke.  Kvinner kommuniserer gjennom hinting, og du har fått et klart og tydelig hint om at noe er galt.  Nå ligger det på deg, å ta initiativ til samtalen.  

Anonymkode: c4cd6...4f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har prøvd å ta initiativ til samtale, du sa du ikke ville ta den der og da (over melding) no venter hun på at du tar opp tråden. 

Anonymkode: 5d256...93f

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir dumt å ta ting over melding når vi kan snakke med hverandre ansikt til ansikt. At hun ikke tar opp tråden videre, tolker jeg som at det kanskje ikke var så viktig likevel. 

Hun er tidvis deprimert, så det at hun er stille og oppfattes som litt kald, kan også være fordi hun er deprimert. Er med andre ord ikke uvanlig. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det blir dumt å ta ting over melding når vi kan snakke med hverandre ansikt til ansikt. At hun ikke tar opp tråden videre, tolker jeg som at det kanskje ikke var så viktig likevel. 

Hun er tidvis deprimert, så det at hun er stille og oppfattes som litt kald, kan også være fordi hun er deprimert. Er med andre ord ikke uvanlig. 

ts

Tro meg, det er nok fortsatt viktig. Sånn jeg ser det bør du ta initiativ til samtalen uansett. Hvis det viser seg at det ikke var viktig likevel, så viser du at du bryr deg. Hvis det fortsatt er viktig, så er det helt essensielt å snakke om det. Hvis du ikke tar initiativ, viser du at du ikke bryr deg, og det blir feil uansett om saken fortsatt er viktig for henne eller ei. Du kan kun vinne på å ta det opp, og kun tape på å ikke ta det opp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette går ingen veier. Og dette blir bare en emosjonell berg og dalbane fremover. Styr unna galskapen. Stay single!

Og om du knekker koden på å tolke kvinner så si fra. Er nok 2-3 milliarder menn som er intr i hvordan. 

Anonymkode: 1d5f3...190

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette går ingen veier. Og dette blir bare en emosjonell berg og dalbane fremover. Styr unna galskapen. Stay single!

Og om du knekker koden på å tolke kvinner så si fra. Er nok 2-3 milliarder menn som er intr i hvordan. 

Anonymkode: 1d5f3...190

Hva mener du? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fått et råd om å snakke med henne, ts, og det er det hun har spurt deg om. Hvorfor gjør du ikke det???

Anonymkode: eea31...9c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har jo fått et råd om å snakke med henne, ts, og det er det hun har spurt deg om. Hvorfor gjør du ikke det???

Anonymkode: eea31...9c8

Fordi jeg ikke vil lage noe ut av ingenting. Jeg mener at om hun hadde hatt noe viktig å prate om, hadde hun tatt det opp. Vi har som sagt vært sammen siden hun sendte meldingen, så da tolker jeg det som at hun kanskje bare hadde en dårlig dag, men får vel ta det opp om hun fortsetter å være stille/kald.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du gadd ikke å ta det over melding.......?

Der hadde du en mulighet til å kommunisere med henne, men du skjønte kanskje ikke at hun er ukomfortabel med å snakke om ting, men ville heller skrive om det?

Anonymkode: b7e4e...1fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Der hadde du en mulighet til å kommunisere med henne, men du skjønte kanskje ikke at hun er ukomfortabel med å snakke om ting, men ville heller skrive om det?

Jo, jeg vet at hun ikke liker å snakke om ting og er flinkere til å uttrykke seg skriftlig enn muntlig, men når vi skulle møtes kort tid etterpå, tenkte jeg det ble mye mer naturlig å eventuelt prate om det hvis det var noe for å unngå misforståelser og lignende. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Da spør du om det.

»Du, det her forleden. Var det fordi du hadde en dårlig dag, eller trenger du at vi snakker om det nå?»

Anonymkode: 38e93...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg mener også at om det er noe, får hun klare å ta den samtalen ansikt til ansikt, fremfor å melde frem og tilbake. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da spør du om det.

»Du, det her forleden. Var det fordi du hadde en dårlig dag, eller trenger du at vi snakker om det nå?»

Anonymkode: 38e93...ecb

Det kan jeg eventuelt gjøre neste gang jeg treffer henne. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat lik. Jeg formulerer meg best skriftlig, og vil helst ta opp vanskelige ting skriftlig. Jeg har sjeldent guts nok til å begynne den samtalen etterpå, men her har mannen lært at hvis jeg har tatt det første initiativet, må han følge opp senere. Han er nemlig lik deg, og vil helst ikke ta ting over melding. 

Hun har bedt om å få kommunisert rundt temaet, du "avslo" forsøket hennes, og da er det du som må ta det opp igjen.. hun er sikkert redd for at du vil avvise henne hvis hun prøver si noe, og at du da ikke har tid/lyst. Så, ballen ligger hos deg nå.

Anonymkode: 6434c...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, jeg vet at hun ikke liker å snakke om ting og er flinkere til å uttrykke seg skriftlig enn muntlig, men når vi skulle møtes kort tid etterpå, tenkte jeg det ble mye mer naturlig å eventuelt prate om det hvis det var noe for å unngå misforståelser og lignende. 

ts

Du snakker stadig om dine behov når du vet hvordan hun er- også etter at hun prøver å ta opp noe med deg skriftlig.

Hvorfor lytter du ikke?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Når du vet disse tingene, og fortsatt avviser henne, for så å lure på hvorfor hun er stille og kald, så lurer jeg på hva du tenker med? Hvorfor ikke følge hennes initiativ og ta samtalen over melding, når det er det hun er komfortabel med? 

Jeg er som dama di, og eksmannen min ga meg samme beskjed. Det føltes som en enorm avvisning, og jeg ble både såra og skuffa over at han krevde facetoface samtale selv om han visste at det er ekstremt vanskelig for meg. Det endte med mindre og mindre kommunikasjon mellom oss, og skilsmisse, fordi han avviste mine initiativ. 

Hun er antagelig taus og kald fordi hun er såra. Kvinner trenger å "snakke" ut (les: eller ta det på melding) om ting, ellers blir det liggende som et sår inni oss. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dama brøt plutselig ut i går når jeg mente vi skulle prate sammen, og at hun ikke føler jeg ikke bryr meg når jeg «ignorerer» det hun skrev. 

Sa da hva jeg mener om å ta ting på melding, og at jeg mener det er opptil henne å starte en samtale om det er noe, og at jeg trodde det ikke var noe siden hun aldri sa noe.

Nå er hun sur og anklager meg for å være lite forståelsesfull..

Er det virkelig normalt å sitte og ta ting over melding når man er så mye fysisk sammen?

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...