Gå til innhold

Merkelig..

Anbefalte innlegg

Gjest Bhgtante
Skrevet

Hva er dette for tull? Jeg jobber i barnehage og igår på jobben så var det en liten gutt på 5-6 år som pekte på meg med en blyant og ropte "adeva kedavra" eller noe lignende. Hva var dette for noe? Han så så sint på meg mens han gjorde det også.... Hva betydde de ordene? Ingenting kanskje men likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abra kadabra? Kanskje han har sett Harry Potter?

Skrevet

:ler:

Ja, det høres ut som om han ville trylle deg bort!

Gjest lilletroll
Skrevet

Var nok ada kadabra trylleformel ja...ikke noe å bli redd for ;)

Skrevet

er ikke det den trylleformelen fra harry potter man bruker for å drepe noen da?! ikke for å trylle bort men å drepe noen???

Skrevet

Jo, det høres ut som "drepe-formelen" i Harry Potter. Nå har jeg bare lest den på engelsk, men det var noe lignende det der hvertfall. Liten sjarmør dette, høres det ut som...

Skrevet

Det var da helt sikkert ikke drepe-formelen, men en helt vanlig abakadabra! Sønnen min ser også skummel ut om han skal prøve slike ting fordi han føler seg tøff.

Skrevet

Ja alt galt nå om dagen kan sikkert spores tilbake til Harry Potter... :ironi:

Ærlig talt: vi sa da Abra Kadabra i barnehagen - og jeg er over 30 og sa dette før Harry Potter var "unnfanget"... :ler:

Mayamor ikke innlogget

Gjest Bhgtante
Skrevet

Jeg er da vitterlig sikker på at det var Adeva Kedavra han sa! Ikke avakadavra. For det sa jeg også når jeg var liten! Jeg har ikke sett HarryPotter-filmene men hvis det var en drepeformel så blir jeg litt nervøs og skal snakke med foreldrene hans i morgen.

Skrevet
Jeg er da vitterlig sikker på at det var Adeva Kedavra han sa! Ikke avakadavra. For det sa jeg også når jeg var liten! Jeg har ikke sett HarryPotter-filmene men hvis det var en drepeformel så blir jeg litt nervøs og skal snakke med foreldrene hans i morgen.

Nå er han jo et lite BARN da, de uttaler ikke alltid ting helt korrekt

Skrevet

Hvor gammel er dette barnet?

Skrevet
Hvor gammel er dette barnet?

5-6 år står det i hovedinnlegget... Jeg kjenner mange barn i den alderen, de sier ofte ting feil

Skrevet
5-6 år står det i hovedinnlegget... Jeg kjenner mange barn i den alderen, de sier ofte ting feil

Beklager, det fikk jeg visst ikke med meg.

Det er jo mulig dette barnet faktisk har sett / lest Harry Potter

Skrevet
Avada Kedavra

Aramaic phrase that means "may it be destroyed”. An Unforgivable Curse used to kill the victim. It famously produces a flash of green light.

Jaja, enda godt at han uttalte det feil, så du slapp å se (det grønne) lyset. :ler:

Skrevet

Kommer ikke dette litt på linje med gamle dagers "pang, du er død!"?

Skrevet
Kommer ikke dette litt på linje med gamle dagers "pang, du er død!"?

Jeg vil tro det... ;) Men for all del, trådstarter må jo gjerne hause opp ethvert ord disse barna ytrer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...