Gå til innhold

Brekker meg hver gang jeg pusser tennene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg pusser tennene så holder jeg nesten på å spy fordi jeg har tannbørsta inn i kjeften. Er lei av dette fordi jeg får ikke pusset tennene i mer enn 15 sekunder bare. Har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette? Merker også dette har vart i et par måneder. Hadde ikke det problemet før.

Anonymkode: 960c1...09f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overgrep?

Anonymkode: 3c371...ad8

Skrevet

Hva slags tannbørste har du? Det kan hjelpe å bytte til en mindre.

Har det skjedd noe i det siste som kan være årsaken til at det plutselig har blitt slik?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dette problemet og det har dessverre ført til dårlig tannhelse og tannkjøttbetennelse. Jeg blir kvalm etterpå bare av tannkremsmaken også. 

Jeg har kjøpt elektrisk tannbørste med mange innstillinger og skyller etterpå med Corsodyl. Det hjelper faktisk litt. 

Jeg har aldri blitt utsatt for overgrep. Men jeg har sterk brekningsrefleks og begynner fort å brekke meg bare jeg har slimhoste f.eks. 

Anonymkode: 90d41...23b

AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk og kan trenes bort. Men hvis det "bare" har vart et par måneder, vet du ikke om noen utløsende årsak? 

Anonymkode: 4f595...c96

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en mindre tannbørste, om så barnebørste. :) 

Anonymkode: 0c548...650

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stikk tannbørsten ned i halsen.

Anonymkode: 2e8f8...28b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det også sånn. Eneste som Halo var å gå over til elektrisk tannbørste. 

Anonymkode: dd920...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Det kan også hjelpe å bytte til en tannkrem som skummer mindre. Jeg får ihvertfall brekninger når munnen er full av skum.

Når du pusser tennene må du starte fremst, der det ikke fremkaller brekninger. Så blir ihvertfall noen tenner pusset. Deretter pusser du tennene bak rolig og kontrollert, mens du puster og tenker gode tanker. Jeg liker lydbok, da blir jeg distrahert.

Etterpå bør du bruke munnskyll. Helst corsodyl hvis du takler det.

På apoteket har de tyggegummi og pastiller som kan hjelpe med å rense tennene. Det er bedre enn ingenting, selv om det ikke er like bra som tannpuss.

Du bør vurdere en tur til legen, for å finne ut om det er noe fysisk, eller få behandling om det er psykisk.

Anonymkode: 2d946...02b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme. For meg hjelper det å bruke barnetannbørste, og bruker fluor til å skylle munnen. Må også si inni hodet at dette ikke er farlig, at jeg er trygg og jeg har kontroll

Anonymkode: 630ac...27c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd det. Altså, ikke slik som mange beskriver, at man får brekninger av tannkosten, men for meg så var det en reaksjon som kom når spytt med tannkrem skled gjennom "proppen", og ned i halsen. Det har stoppet for en periode nå, men jeg har problemer med make/tarm og svelget, så det er trolig noe som er knyttet til dette. Legene utreder fortsatt, men nye medisiner har gjort dette mye bedre.

Anonymkode: 2f269...433

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde det også sånn. Eneste som Halo var å gå over til elektrisk tannbørste. 

Anonymkode: dd920...0d1

Men du bruker vel tannkrem på den .

Anonymkode: 7e35d...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...