Gå til innhold

Er du god på el-tester??

Haapefull

Anbefalte innlegg

Heei! 

Jeg og samboer er inne i siste prøveperiode før vi må ha hjelp på veien til en liten baby 👶🏼 Gynekologen anbefalte eggløsningstester som et hjelpemiddel, og dette har vi brukt de siste tre gangene. Denne perioden har det gått helt i hodet på meg 😂🤯

Siden dette er «siste prøveperiode» på egen hånd, begynte jeg å teste to dager tidligere enn vanlig (CD 14). Til vanlig har jeg eggløsning CD 18, noen ganger CD 17. I skrivende stund er jeg på CD 18, så egentlig burde eggløsningstesten ha slått ut positiv. Derfor begynner jeg å bli bekymret for at eggløsningen allerede har vært! 11/7 var streken en del sterkere enn de andre, så derfor er jeg bekymret for at denne prøveperioden har gått tapt… 🥺

Er det mulig at LH-toppen kan ha vært 11/7? Kan den virkelig være så kort? 🥺

Isåfall hadde vi samleie sent på kvelden 12/7, er det forsent?🙈

E7EEDE79-9644-4AB9-9C54-C830FD590259.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du sikker på at du har eggløsning av deg selv? 

Anonymkode: 652b2...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PCOS, så er blitt fulgt opp av gynekolog (som er spesialisert og forsker på PCOS) ift. oppstart av behandling mot tilstanden. Ved sist kontroll sa hun at hun så på eggstokkene at jeg hadde god effekt av medisiner og vektnedgang. Hun kunne se på ultralyd at eggløsning ville skje innen 2-3 dager, noe som stemmer ift. symptomer og syklusene. 

Jeg spurte gynekologen om det er sikkert at egget faktisk slipper, da svarte hun at hun var veldig sikker på det. Så da må jeg bare tro det 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på at dere orker å svare, tusen takk 🥰 Kan streken på eggløsningstestene svinge sånn i styrke? Er det normalt? 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Haapefull skrev (19 minutter siden):

Jeg spurte gynekologen om det er sikkert at egget faktisk slipper, da svarte hun at hun var veldig sikker på det. Så da må jeg bare tro det 🤷🏼‍♀️

har du hatt positive el-tester før ? for selvom egget slipper, så betyr det ikke at egget slipper denne mnd😅 siden disse el-testene er jo ikke positive i det hele tatt.

LH- kan svinge veldig i styrke frem til positiv test.

Anonymkode: 652b2...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du har hatt eggløsning med de testene der så ville heller  fortsatt og teste. Eggløsning kan forsinkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (4 timer siden):

Tror ikke du har hatt eggløsning med de testene der så ville heller  fortsatt og teste. Eggløsning kan forsinkes :)

Takk for svar! Det var det jeg var bekymret for 🙈 Vil så gjerne at det skal gå denne gangen 🥺❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...