AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Har gått rundt med en konstant svimmelhet i over en uke nå. Er ikke sånn krystallsyke hvor svimmelheten er i anfall, men den kommer når jeg går eller står og er der hele tiden. Ikke like ille når jeg sitter og merker den ikke når jeg ligger. Har jeg tatt en dusj f.eks. blir jeg meget svimmel og må sette meg ned å hvile etter dusjen for da kommer svimmelheten veldig. Hadde corona for nesten fjorten dager siden, men vet ikke om dette er en senvirkning av den. Er sykt guffent å gå rundt og føle seg småbrisen hele tiden og klarer ikke å fungere ordentlig med svimmelheten. Føles ut som jeg har vært i en karusell hele dagen. Var hos legen forrige uke og tok blodprøver, så venter enda på svar på disse om jeg kan mangle noen vitaminer. Andre som har slitt med en sånn vedvarende svimmelhet? Hva var problemet? Noen tips og råd for å klare å bli kvitt den slik at jeg kan begynne å fungere normalt? Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Mest sannsynlig post- covid. Eller det kan være virus på balansenerven, men dette må en lege konstantere. Da er du så svimmel at du spyr, og klarer omtrent ikke gå.... Anonymkode: 6245b...89e
Duff Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Hvis det kom i forbindelse med korona så er det nok forklaringen. Puster du tungt eller er det som før korona? Jeg ble svimmel av korona pga at jeg ikke fikk nok oksygen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Duff skrev (1 minutt siden): Hvis det kom i forbindelse med korona så er det nok forklaringen. Puster du tungt eller er det som før korona? Jeg ble svimmel av korona pga at jeg ikke fikk nok oksygen. Det dukket opp samme dag jeg fikk en negativ korona test og siden har den vært på plass. Puster ikke tung og det er som før korona. Legen tok sjekk av lungene mine og de hørtes helt fine ut. Han sa jeg hadde litt høyt blodtrykk, men trodde det var fordi jeg var litt stresset på legekontoret. Er bare den svimmelheten som er der konstant og hemmer meg fordi jeg blir sliten av å gå rundt sånn hele tiden. Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 Stiv nakke gir svimmelhet. Anonymkode: 14df5...68e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mest sannsynlig post- covid. Eller det kan være virus på balansenerven, men dette må en lege konstantere. Da er du så svimmel at du spyr, og klarer omtrent ikke gå.... Anonymkode: 6245b...89e Hmm er heldigvis ikke så ille at jeg spyr. Blir bare forferdelig sliten av svimmelheten så jeg ofte må sette meg ned og hvile. Begynner å bli smågal av å gå rundt sånn hele tiden. Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 Har du tatt vaksinen mot Corona? Jeg vet det er mange som sliter med svimmelhet som bivirkning. Anonymkode: 2d894...b90
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har du tatt vaksinen mot Corona? Jeg vet det er mange som sliter med svimmelhet som bivirkning. Anonymkode: 2d894...b90 Ja alle tre dosene. Tok siste i januar så merkelig at svimmelheten skulle komme 7 mnd etter. Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja alle tre dosene. Tok siste i januar så merkelig at svimmelheten skulle komme 7 mnd etter. Anonymkode: 27b6a...4f9 Det er nok viruset som ligger bak her evt bekymringer,- de kan også gjøre en svimmel. Jeg svimler mye pga det. Anonymkode: 94b72...d78
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 Kan det være jernmangel? Jeg sliter mye med det, og da blir jeg svimmel. På det verste så har jeg blitt sliten av å ta håret opp i strikk, eller har måttet sette meg ned i dusjen fordi jeg ikke klarer å stå oppreist. Anonymkode: ae18e...61e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja alle tre dosene. Tok siste i januar så merkelig at svimmelheten skulle komme 7 mnd etter. Anonymkode: 27b6a...4f9 Bivirkninger kan komme lenge etterpå. Senskader kalles det. Anonymkode: 2d894...b90
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan det være jernmangel? Jeg sliter mye med det, og da blir jeg svimmel. På det verste så har jeg blitt sliten av å ta håret opp i strikk, eller har måttet sette meg ned i dusjen fordi jeg ikke klarer å stå oppreist. Anonymkode: ae18e...61e Venter enda på svarene på blodprøvene jeg tok forrige torsdag, så kanskje de viser noe, men har enda ikke hørt noe fra legesenteret. Er ofte sliten, utmattet og nå konstant svimmel, så kan være at det helt klart er noen mangler. Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er nok viruset som ligger bak her evt bekymringer,- de kan også gjøre en svimmel. Jeg svimler mye pga det. Anonymkode: 94b72...d78 Ja enig i den. Har hørt om flere som har fått svimmelhet som senvirkning etter korona infeksjon. Hadde jo ikke svimmelhet konstant før jeg ble smittet og var første gang jeg ble smittet, så reagerte ganske kraftig på korona. Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja enig i den. Har hørt om flere som har fått svimmelhet som senvirkning etter korona infeksjon. Hadde jo ikke svimmelhet konstant før jeg ble smittet og var første gang jeg ble smittet, så reagerte ganske kraftig på korona. Anonymkode: 27b6a...4f9 Jeg har vært svimmel i et halvt år nå. Ikke når jeg sitter og ligger, men når jeg går. Har bedre og dårligere dager. Jeg har blitt utredet, de finner ingenting, og mener det må være ettervirkninger av corona. Det er veldig slitsomt. Heldigvis har jeg bra dager også nå og jeg klarer å gå normalt. Må av og til stoppe litt bare. I begynnelsen klarte jeg nesten ikke å gå. Var delvis sykemeldt en stund. Er i jobb igjen nå. Har ferie akkurat nå. Jeg har nesten blitt vant til det nå, så jeg lever på en måte bare med det. Håper bare det gir seg en gang. Anonymkode: f8019...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært svimmel i et halvt år nå. Ikke når jeg sitter og ligger, men når jeg går. Har bedre og dårligere dager. Jeg har blitt utredet, de finner ingenting, og mener det må være ettervirkninger av corona. Det er veldig slitsomt. Heldigvis har jeg bra dager også nå og jeg klarer å gå normalt. Må av og til stoppe litt bare. I begynnelsen klarte jeg nesten ikke å gå. Var delvis sykemeldt en stund. Er i jobb igjen nå. Har ferie akkurat nå. Jeg har nesten blitt vant til det nå, så jeg lever på en måte bare med det. Håper bare det gir seg en gang. Anonymkode: f8019...cfd Uff! Kjedelig at man må slite med dette så lenge. Vi får håpe og krysse fingrene at det går seg til igjen. Du sier noe der, man må jo nesten bare bli vant til det siden det ikke går seg vekk. Får håpe at man en dag våkner opp og svimmelheten er helt borte. Ønsker deg god bedring! Anonymkode: 27b6a...4f9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 Sjekk om du mangler B12 også ❤️ Anonymkode: 9bc3b...faf
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 20.52): Uff! Kjedelig at man må slite med dette så lenge. Vi får håpe og krysse fingrene at det går seg til igjen. Du sier noe der, man må jo nesten bare bli vant til det siden det ikke går seg vekk. Får håpe at man en dag våkner opp og svimmelheten er helt borte. Ønsker deg god bedring! Anonymkode: 27b6a...4f9 Takk❤ Anonymkode: f8019...cfd
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Sjekk om du mangler B12 også ❤️ Anonymkode: 9bc3b...faf Ja, det er sjekket, men takk❤ Anonymkode: f8019...cfd
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 Ménières sykdom eller virus på balansenerven? Har du prøvd øvelsene for å sjekke? Er du mer svimmel når du ser mot ene siden enn den andre, opp eller ned? Kan også være blodtrykksfall. Selv har jeg opplevd svimmelhet i forbindelse med angst, uten at jeg selv visste det var angst på daværende tidspunkt. Hvis du har stram muskulatur kan du oppleve svimmelhet, da kan en kiropraktor/osteopat hjelpe, de kan hjelpe på Ménières sykdom også. Godt å lese at du har tatt prøver hos lege og blir tatt vare på, god bedring! Anonymkode: 955bb...fe5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #20 Skrevet 16. juli 2022 Kan være alt fra jernmangel til aneurisme, så vedvarer det må du sjekke det opp. Anonymkode: 685b8...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå