AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Hei! Noen med tips til enkel mat å ha med på telttur / lage på primus. Vi skal være borte en uke, og har ikke tilgang på kjøleskap. Jeg tenker allerede at jeg skal ta med pannekakemiks for å lage pannekaker. Andre middagstips? Kan godt forbedre noe hjemme på forhånd. Anonymkode: eac04...991
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Rett i koppen-mat. Lite næringsrikt, men lett og billig. Frysetørret turmat; godt, men dyrt. Egg (i eggeholder) og bacon, pølser i lompe, osv. Havregrøt på vann. Ferdiglagete middager veier litt, siden det er væsken i maten som gir vekt. Anonymkode: bd5a9...3e3 1
Jadda123 Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Med tørr mel/ris/pasta/nudler/havre kan man lage ganske mye ved å bare tilsette litt vann og litt kjøtt/fisk/grønnsaker/krydder.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Skal dere gå hver dag, eller drar dere til et sted og setter opp leir? I siste tilfellet funker det fint med hermetikk. Skal dere gå i ei uke er vekta viktig, og en må få for tørrvarer og frysetørret. Det er litt mer ekstremsport, og egentlig ikke noe jeg vil anbefale om en er såpass uerfaren at en spør kg om råd. Tørrmelk, havregryn, litt sukker. Litt smør/olje. Potermos, betasuppe. Bland sammen så blir det en slags lapskaus. Hurtigkokt ris, div Toro-gryter. Nudler - de trenger ikke kokes, bare slå over kokende vann, dekk med lokk og la stå. Ikke velg ting som må kokes lenge, brensel veier også. Litt spekemat/spekepølse, gir både salt og protein. Skjær opp småbiter til lapskaus/gryte/nudler Anonymkode: 703fb...363
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Jeg og broren min skal på tur og vi har med oss: "frokostpose" med feks. Havregryn, frø, tørket frukt, hakkede nøtter, melkepulver eller proteinpulver. Blandes med vann. Proteinbar/proteinpulver, knekkebrød/polarbrød med porsjonspakker av leverpostei, makrell og laksepålegg. Tubeost, egg, sjokolade, salte nøtter, spekepølse, kaffe, kakao. Rett i koppen pastaretter, potetms og suppe. Vi skal også fiske sa så satser på å få litt fisk 🤗 Anonymkode: f6eee...896
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 Har du tilgang på vann/elv? Da kan mat legges i tette poser i vannet for å holde seg kjølig. Egg holder seg greit. Bruk slik matboks for egg så de ikke knuser. Du kan evt koke noen egg å ta med også. Holder seg fint første og andre dag. Bruk på brød/knekkebrød/polarbrød. Tomatbønner på boks fungerer fint med speilegg til frokost. Av pålegg er leverpostei og makrell i tomat ok. Eller smøreost på tube. Havregrøt (bruk vann eller tørrmelk), pannekaker (kan også kjøpes ferdig og varme), middagsposer med tørrmat, potetmos og pølse (evt spekepølser for salt smak, holder bedre), toro supper med brød/egg til. Nøtter, wasaknekkebrød med smak, kjeks, bananer og sjokolade er ok mellommåltider. Anonymkode: e02e9...4b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå