Gå til innhold

BERGEN - Hvor ville du ikke bodd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Lurer på hvor folk ikke vil bo i Bergen, strøk som er "belastede" og mye festing/støy?

Og hvor er det rolig og passe hyggelig, som ikke er for langt unna sentrum? (Max 20 min med buss)

Anonymkode: 3ba57...ec7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg unna nyere boligstrøk. De mangler sjel, føles veldig døde ut.

Anonymkode: 8b0f3...43f

• Liker 1
Skrevet

Holder meg veldig langt unna Loddefjord og Olsvik. Deler av Åsane som Toppe og Flaktveit er også uaktuelt, samme med Møhlenpris pluss andre siden av Puddisen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke bodd i Bergen.

Anonymkode: 6ee11...772

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Loddefjord 

Anonymkode: d2bbb...41c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngår Bergen. Trist sted, så utrolig grått vær 

Anonymkode: 4dc45...893

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, TheHairyToothfairy said:

Holder meg veldig langt unna Loddefjord og Olsvik. Deler av Åsane som Toppe og Flaktveit er også uaktuelt, samme med Møhlenpris pluss andre siden av Puddisen.

Bodde på Flaktveit i fem år, det var aldri noe problem. Rolig område og kort vei til bussen. Min mor bodde i Loddefjord i fem år, har en venninne som bor i Olsvik. Det er gjerne områder der gjennomsnittsinntekten er lavere, men de opplevde aldri områdene som spesielt belastet eller at det var mye festbråk.

Belastede strøk i sentrum er Vågsbunnen. Bodde i området selv, det var mye narkomane og mye studentfesting. Studentfesting kommer man nok ikke unna i store deler av sentrum uansett. 

Anonymkode: aeb12...153

AnonymBruker
Skrevet

Vågsbunnen og Nygårdshøyden. 
Ville egentlig ikke bodd i sentrum i det hele tatt. 

Det kommer også an på livssituasjonen din Ts.

Barn eller ikke?

Leilighet eller hus?

Anonymkode: 520c2...397

AnonymBruker
Skrevet

i sentrum ville jeg ikke bodd.

Anonymkode: 9f64d...91c

Skrevet

Ville ikke bodd i Arna, Åsane, Olsvik eller Loddefjord. 

Foretrekker Fana

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville bod på Sotra 

Anonymkode: becc6...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Bergenser her. Jeg angrer på at jeg bosatte meg her. Nå kommer jeg meg ikke vekk. Jeg har barn, jobb, familie, hus osv. Været er helt grusomt. Det er ikke tull at det regner HELE TIDEN! 

Gjør noe smart, flytt til sørlandet/østlandet. 

Anonymkode: c5627...de7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Laksevåg, Loddefjord, Møhlenpris og Løvstakken er steder jeg ikke ville bodd pga belastede områder. Noen steder på landås er også belasted, mens andre steder på Landås er ok.
Danmarksplass ville jeg ikke bodd pga luftforurensing.

Anonymkode: 71bb2...68d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke liker buekorps, så er det også steder man bør unngå. Det er endel studenter som klager på buekorps hver vår.
Da har man endel steder i Sandviken.
Åja, ville ikke bodd endel steder i Sandviken da det også er veldig belastet.
Har bodd rett i nærheten av Bakkegaten selv, ikke Bakkegaten i seg selv som er det verste, det verste er feks Trevor Morley sitt kollektivhus der det bor mye rusmisbrukere, med mindre det er lagt ned da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ville bod på Sotra 

Anonymkode: becc6...0d1

Med mindre barn også? Forbinder Sotra med en eneste ting. Stikkord: vil du ha hamburger?

Anonymkode: 60431...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre barn også? Forbinder Sotra med en eneste ting. Stikkord: vil du ha hamburger?

Anonymkode: 60431...6d9

Ikke hamburger, men burger. 

Anonymkode: 9be37...0e9

Skrevet (endret)

Ville valgt Nordnes eller i en bakgate på Nøstet. Lite trafikkstøy og nære sentrum.

Om du skal jobbe i sentrum trenger du da heller ikke bil og har mer penger til overs for å bo sentralt.

Endret av Blizz1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om man ikke liker buekorps, så er det også steder man bør unngå. Det er endel studenter som klager på buekorps hver vår.
Da har man endel steder i Sandviken.
Åja, ville ikke bodd endel steder i Sandviken da det også er veldig belastet.
Har bodd rett i nærheten av Bakkegaten selv, ikke Bakkegaten i seg selv som er det verste, det verste er feks Trevor Morley sitt kollektivhus der det bor mye rusmisbrukere, med mindre det er lagt ned da.

Er det på grunn av de kommunale leilighetene? Er jo store kommunale boligkomplekser der, så vidt jeg vet. 

Ellers unngår jeg store deler av Åsane, Loddefjord, Fyllingsdalen, osv. Det blåser liksom en surere vind der. 

AnonymBruker
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (1 time siden):

Laksevåg og ut mot Lyngbø er veldig pent og rolig sted, og ut mot vestkanten. Ellers er det fint opp mot flyplassen og ved skjold. Er også bra rundt Haukeland. 

Sandviken er veldig idyllisk og kort vei til floyen. 

Så har vi neset, det er koselig. 

Anonymkode: b84b1...2c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det på grunn av de kommunale leilighetene? Er jo store kommunale boligkomplekser der, så vidt jeg vet. 

Ellers unngår jeg store deler av Åsane, Loddefjord, Fyllingsdalen, osv. Det blåser liksom en surere vind der. 

Hva skjedde med Bergen? 

Kanskje det er bedre på Arna? 

Anonymkode: b84b1...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...