Gå til innhold

Er jo glad i deg, men hadde nok ikke falt for deg som du er nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sa min mann til meg. Har lagt på meg, var lett overvektig da vi møttes men skolestress og et svangerskap senere er jeg altfor tung. Så... det er en ærlig sak det, det er forståelig nok. Men det er noe sårt med å høre det sagt rett ut: hadde vi møttes for første gang i dag så hadde han ikke sett to ganger på meg.

Og ja, jeg jobber jo med saken. Mest for min egen del og på grunn av helsa. Å vite at han ikke synes jeg er noe fin føles som ekstra press.

Anonymkode: c7724...f7f

• Liker 1
  • Hjerte 37
Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Noe så stygt å si, enkelte ting burde man holde for seg selv. Forstår godt du ble såret :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Sykt sårende ting å si. 

Svaret på "ser rumpa mi stor ut i denne" er alltid "nei, kjære".

Anonymkode: 8900b...758

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke noe kjekt å høre. Det der kunne han ha holdt for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykt sårende ting å si. 

Svaret på "ser rumpa mi stor ut i denne" er alltid "nei, kjære".

Han er alltid ærlig... Han sa, hadde det vært bedre om jeg løy og sa at du er fin som du er, når jeg foretrekker slankere kropp?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Når han vet at du jobber med det, så kan jeg ikke fatte at han sa det, noe burde man aldri si. Det er også noe man ikke kan si om, det vil du bære med deg dessverre. Han ødela noe magisk med å være kjæresten mener jeg

Anonymkode: 6c17a...70e

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er alltid ærlig... Han sa, hadde det vært bedre om jeg løy og sa at du er fin som du er, når jeg foretrekker slankere kropp?

Min mann nekter å si at jeg ser bedre ut på den ene eller andre måten, fordi han har koblet at det er ingenting godt å tjene på å være brutalt ærlig. 

Hvorfor er ærlighet viktigere enn følelsene til den du elsker? Dersom han ønsker at dere kommer i bedre form kan man oppnå det uten å såre folk. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å se han på samme måte etter en sånn kommentar. Å vite at dette var det som var fokuset, og ingenting i personligheten min? Det er ikke sånn jeg faller for mennesker, og jeg hadde ikke taklet å få vite at det var så jævlig enkelt for han den gang vi fant hverandre.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er også alltid ærlig, men selv om man er ærlig på alt man sier så er det noen ting man kan la være å si. 

Hva med å la være å si noe i det hele tatt hvis man ikke kan si noe pent? Syns det også er en grei leveregel. 

Anonymkode: 8d5fd...6c1

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sa min mann til meg. Har lagt på meg, var lett overvektig da vi møttes men skolestress og et svangerskap senere er jeg altfor tung. Så... det er en ærlig sak det, det er forståelig nok. Men det er noe sårt med å høre det sagt rett ut: hadde vi møttes for første gang i dag så hadde han ikke sett to ganger på meg.

Og ja, jeg jobber jo med saken. Mest for min egen del og på grunn av helsa. Å vite at han ikke synes jeg er noe fin føles som ekstra press.

Men hva ble sagt like før? Kom setningen ut av det blå, eller ba fu om en vurdering av utseendet ditt?

Anonymkode: 2b89f...5c3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det i det hele tatt kroppen din han pratet om ?

Anonymkode: 083a2...47f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen mener at de kan si nøyaktig hva de vil til hvem de vil, fordi de er da bare «ærlige».  Disse har virkelig misforstått.

Spurte du ham direkte, eller kom denne kommentaren ut av det blå?

Anonymkode: 23354...ba6

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

"Nei samme her, hadde ikke falt for deg nå heller".

Skulle likt å se responsen hans.

Anonymkode: 8cb13...187

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hva ble sagt like før? Kom setningen ut av det blå, eller ba fu om en vurdering av utseendet ditt?

Anonymkode: 2b89f...5c3

Det begynte med at jeg sa at jeg savnet å være gravid fordi da følte jeg meg fin og nyttig, at kroppen gjorde noe fantastisk og at det er eneste tilfelle hvor en mage faktisk ses på som fint. Så sa han at det er jo finere med gravidmage på en trent kropp. Ikke fint på en kropp som er enda større enn min for da viser det jo nesten ikke. Jeg ble stille, så spurte han om jeg syntes det er dumt at han snakker om vekta mi. Og derfra masse blabla om at han er glad i meg og tenner på meg på grunn av personlighet og alt det der, men at han skulle ønske at jeg var slankere og at han synes jeg var finere før. Og ja, at hadde vi møttes på byen i dag så er det ikke meg han hadde sjekket opp.

Må sies at han er ikke superfit selv, han er litt rund og utrent. Men jeg kommenterer aldri hans kropp på den måten, selv om jeg sikkert hadde syntes han var finere om han var sprek. Men han har en tankegang hvor det ikke er vits for han å bli trent hvis ikke jeg også blir det, for da har han liksom kastet det bort? Jeg skjønner ikke helt. Uansett kan vel det gå begge veier, hvorfor skal jeg gidde for hans skyld hvis ikke han gidder for meg.

Ts

• Liker 12
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert det glansbildet selv, som ikke har forandret seg noe siden dere møttes. 

Jeg har lagt på meg etter flere svangerskap, og da jeg og mannen snakket om at jeg ønsket å gjøre noe med det, svarte han "Ja, men jeg er stolt av deg ut uansett, og så må du huske at jeg er heller ikke 23 lengre". 

Hadde min mann svart som din, tror jeg dessverre det ville påvirket selvbilde mitt og der igjen sexlivet vårt veldig negativt. Han kan jo umulig forstå hvordan du oppfatter svaret hannes, ellers er det jo bare ondt gjort. Har du vurdert å ta det opp igjen,og forklare at det sårer?

Anonymkode: b22a4...c27

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om det hadde vært mer empatisk? Ja, det hadde det jo.

Problemet med den ærligheten er at det ødelegger noe i deg permanent. Det kan være synet på deg selv, men også på ham.

Sånne kommentarer pleier stort sett bare være cockblocking deluxe. Han tror ting blir bedre når du reduserer vekt.

Men det blir jo ikke det, for du husker den kjipe måten å «støtte» deg på. 

Har møtt et par menn generelt (ikke partnere) som sier sånt om andre, men jeg tenker jo i mitt stille sinn at «har du sett deg selv i speilet»? 🤷‍♀️

Det går an å svare «jeg elsker deg uansett, men ang kosthold og aktivitet så vil jeg jo gjerne at vi legger om litt sammen - det har blitt mye kos og nå har vi sklidd litt ut». 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det begynte med at jeg sa at jeg savnet å være gravid fordi da følte jeg meg fin og nyttig, at kroppen gjorde noe fantastisk og at det er eneste tilfelle hvor en mage faktisk ses på som fint. Så sa han at det er jo finere med gravidmage på en trent kropp. Ikke fint på en kropp som er enda større enn min for da viser det jo nesten ikke. Jeg ble stille, så spurte han om jeg syntes det er dumt at han snakker om vekta mi. Og derfra masse blabla om at han er glad i meg og tenner på meg på grunn av personlighet og alt det der, men at han skulle ønske at jeg var slankere og at han synes jeg var finere før. Og ja, at hadde vi møttes på byen i dag så er det ikke meg han hadde sjekket opp.

Må sies at han er ikke superfit selv, han er litt rund og utrent. Men jeg kommenterer aldri hans kropp på den måten, selv om jeg sikkert hadde syntes han var finere om han var sprek. Men han har en tankegang hvor det ikke er vits for han å bli trent hvis ikke jeg også blir det, for da har han liksom kastet det bort? Jeg skjønner ikke helt. Uansett kan vel det gå begge veier, hvorfor skal jeg gidde for hans skyld hvis ikke han gidder for meg.

Ts

Men Fyttihelvete for en idiotisk ufattelig DUM og slem måte å snakke til deg på 🫢

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hm, må nesten tenke at det kanskje er to slags forhold: de hvor man kan si oppriktig til hverandre at "du er fin som du er" - hele veien (!!!) - tenker det nærmest er et premiss i noen forhold ( og alle de jeg har vært i) og på den andre siden de hvor man med tiden begynner å tenke eller (huff!) SI at partneren gjerne kunne sett bedre ut...

Selv syns jeg kona bare er rådeilig med sin store mammakropp, men alle kan vel ikke være som meg, som slett ikke syns det er viktig at damen er slank...

Anonymkode: 98280...153

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis du spurte er det greit, ikke ellers.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Spurte du han rett ut, eller fortalte han det helt uoppfordret?

Det er ikke uærlig å ikke si høyt alt man tenker. Men om man spør, bør man tåle et ærlig svar.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...