AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Hei! jeg har tatt isotretinoin nå i nesten 2,5 måneder. Tok P-piller samtidig som jeg fikk av legen siden jeg aldri hadde gått på P piller før det. Merket litt forskjell med at mengden kviser som kom sank, men håpet på bedre resultater etter at jeg hadde lest om andres erfaringer. Sluttet på P-pillene for rundt to uker siden nå siden jeg fant ut at jeg ikke trenger de mer (vet man burde gå på pilla men jeg vet jeg ikke kommer til å ha samleie før jeg er ferdig med kuren). Rett før jeg sluttet på P-pillene hadde jeg veldig lite kviser så jeg trodde det var på bedringens vei. Men etter at jeg sluttet på pillene har kvisene mine bare poppet opp. Akkurat nå har jeg 12 veldig synlige kviser, og jeg er så lei! Har slitt med kviser i nesten 8 år nå og trodde virkelig jeg skulle bli kvitt dem nå. Men så måtte disse pillene fucke det til.. Kan heller ikke kontakte legen før om tre uker pga ferie. Tror og håper isotretinoin fungerer, men at kvisene kom pga pille slutt. Jeg tok Loette som jeg i ettertid har hørt fører til kviser etter at du slutter å ta dem. Er det noen som har opplevd det samme med isotretinoin og p-piller? Hva gjorde dere for å bli kvitt kvisene etter pille slutt? Anonymkode: 97406...dfc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 sluttet på mercilon og fikk et monsterutbrudd i ansiket og ryggen, 2 år etterpå er jeg ikke kvitt dem. huff for ei smørje Anonymkode: 757a5...95c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): sluttet på mercilon og fikk et monsterutbrudd i ansiket og ryggen, 2 år etterpå er jeg ikke kvitt dem. huff for ei smørje Anonymkode: 757a5...95c Tok du isotretinoin også, og du sliter fortsatt med kviser? Anonymkode: 97406...dfc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Gi det tid, tenker du har en reaksjon nå pga du sluttet på pillene, du vet de sier det tar en 3 mnd før bivirkninger av prevansjon roer seg? Min erfaring er at det tar litt tid etterpå når en slutter og, før kroppen kommer seg Anonymkode: ec3fb...8d4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 nei jeg AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tok du isotretinoin også, og du sliter fortsatt med kviser? Anonymkode: 97406...dfc Nei jeg brukte ikke isotretion da. Jeg hadde egentlig fin hud da jeg gikk på pillene , men da jeg sluttet fikk jeg et voldsomt kviseutbrudd. Jeg gikk på antibiotika . Nå har jeg fått isokur av hudlege da jeg har fått rosacea og all slags jævelskap ! men jeg er så redd for den medisinen. Jeg kommer iallefall ikke til å bruke noe prevensjon under kuren fordi jeg får jo kviser av p piller og spiral og da er det jo ingen vits !? får man mindre porer av iso ? Anonymkode: 757a5...95c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Gi det tid. Roaccutane kommer til å hanskes med alt. Jeg har gått på medisinen i to omganger (fikk tilbakefall etter åtte år, mye mildere, men tok en kort kur til) og det er den beste beslutningen jeg har tatt. Livsendrene. Anonymkode: f783b...caf
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gi det tid, tenker du har en reaksjon nå pga du sluttet på pillene, du vet de sier det tar en 3 mnd før bivirkninger av prevansjon roer seg? Min erfaring er at det tar litt tid etterpå når en slutter og, før kroppen kommer seg Anonymkode: ec3fb...8d4 3 mnd!? Nei det visste jeg ikke. Gikk på pillene i 2 mnd og fant ut at jeg ikke hadde trengt dem i det hele tatt og nå må jeg holde ut med disse kvisene i noen måneder til.. jaja finnes verre problemer😅 Anonymkode: 97406...dfc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): nei jeg Nei jeg brukte ikke isotretion da. Jeg hadde egentlig fin hud da jeg gikk på pillene , men da jeg sluttet fikk jeg et voldsomt kviseutbrudd. Jeg gikk på antibiotika . Nå har jeg fått isokur av hudlege da jeg har fått rosacea og all slags jævelskap ! men jeg er så redd for den medisinen. Jeg kommer iallefall ikke til å bruke noe prevensjon under kuren fordi jeg får jo kviser av p piller og spiral og da er det jo ingen vits !? får man mindre porer av iso ? Anonymkode: 757a5...95c Litt usikker på hva isotretinoin gjør, vet bare at den tørker ut kvisene. Anonymkode: 97406...dfc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gi det tid. Roaccutane kommer til å hanskes med alt. Jeg har gått på medisinen i to omganger (fikk tilbakefall etter åtte år, mye mildere, men tok en kort kur til) og det er den beste beslutningen jeg har tatt. Livsendrene. Anonymkode: f783b...caf Ble huden din helt bra igjen etter første omgang (før tilbakefallet)? Eller fikk du fortsatt noen kviser av og til? Og fjernet den arrene etter andre kviser eller er det noe som går bort med tiden? Anonymkode: 97406...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå