AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Hvordan skjuler dere atopisk eksem i ansiktet? Eller dropper dere alt utenom hudkrem og reseptbelagte salver? Kjenner på et visst stress pga rødligheten. Er ikke så ille nå på sommeren, men på høst/vinter blir det verre og trenger noen tips for å bli kvitt den om dere har noen. Anonymkode: 4ff0e...da0
flusa Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Har du prøvd canoderm? Jeg får den på blå resept av legen. Ellers bruker jeg mye Elizabeth Arden eight hour cream protectant. Den er helt magisk♡
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Eneste som virker på meg er protopic. Og jeg har prøvd det meste. Da slipper jeg å ha eksem i ansiktet. Anonymkode: 5e159...145
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 5 hours ago, flusa said: Har du prøvd canoderm? Jeg får den på blå resept av legen. Ellers bruker jeg mye Elizabeth Arden eight hour cream protectant. Den er helt magisk♡ 4 hours ago, AnonymBruker said: Eneste som virker på meg er protopic. Og jeg har prøvd det meste. Da slipper jeg å ha eksem i ansiktet. Anonymkode: 5e159...145 Takk for tips! Bruker Canoderm morgen og kveld i tillegg til en ansiktskrem fra Clinique (Redness reduction). Har ikke brukt den så lenge enda så håper den også kan gi resultater. Bruker dere primer/foundation osv i tillegg eller dropper dere slike produkter? Anonymkode: 4ff0e...da0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Hvis du leter etter mild og lett sminke som demper rødhet kan jeg anbefale dr jart cicapair tiger grass color correcting, den er super til å jevne over huden samt roe ned og gi fukt. Ser veldig naturlig ut, og jeg bygger den faktisk litt også ved å legge litt ekstra der jeg er mer rød. Sitter hele dagen. Og er kjapp å legge. Tar bare en liten mengde ut som jeg gnir mellom hendene også trykker jeg produktet med hendene på ansiktet, 20 sek så ferdig 😀 omtrent som å ta på seg en vanlig krem. Anonymkode: d5a2c...571
flusa Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for tips! Bruker Canoderm morgen og kveld i tillegg til en ansiktskrem fra Clinique (Redness reduction). Har ikke brukt den så lenge enda så håper den også kan gi resultater. Bruker dere primer/foundation osv i tillegg eller dropper dere slike produkter? Anonymkode: 4ff0e...da0 Bruker minst mulig produkter i ansiktet. Bruker nuxe sin tørrolje som serum,før solkrem. Sminker meg litt hver dag. Men minst mulig foundation og slikt som dekker for mye. Syns det tetter igjen porer og gir mere utslett. Bruker bronzer i kinn,panne,nese og hake.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du leter etter mild og lett sminke som demper rødhet kan jeg anbefale dr jart cicapair tiger grass color correcting, den er super til å jevne over huden samt roe ned og gi fukt. Ser veldig naturlig ut, og jeg bygger den faktisk litt også ved å legge litt ekstra der jeg er mer rød. Sitter hele dagen. Og er kjapp å legge. Tar bare en liten mengde ut som jeg gnir mellom hendene også trykker jeg produktet med hendene på ansiktet, 20 sek så ferdig 😀 omtrent som å ta på seg en vanlig krem. Anonymkode: d5a2c...571 Takk for tips Har det noe å si hvilken hudtone man har? "Tilpasser" den seg hudtonen man slik at det ikke virker kunstig? Anonymkode: 4ff0e...da0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 9 hours ago, flusa said: Bruker minst mulig produkter i ansiktet. Bruker nuxe sin tørrolje som serum,før solkrem. Sminker meg litt hver dag. Men minst mulig foundation og slikt som dekker for mye. Syns det tetter igjen porer og gir mere utslett. Bruker bronzer i kinn,panne,nese og hake. Takk for tips flusa og skal definitivt prøve Elizabeth Arden eight hour cream protectant etterhvert Anonymkode: 4ff0e...da0 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 18.25): Takk for tips Har det noe å si hvilken hudtone man har? "Tilpasser" den seg hudtonen man slik at det ikke virker kunstig? Anonymkode: 4ff0e...da0 Den tilpasser seg huden, nå på sommeren er jeg veldig brun, har en hud som tar lett farge, så da blir jeg noe lysere enn vanlig, men tar bare litt mindre på 🙂 Anonymkode: d5a2c...571
pia mater Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 Jeg sliter med atopisk eksem, spesielt i ansikt. Har prøvd mye forskjellig og har endelig den siste tiden funnet et regime som fungerer noenlunde. Har brukt en del steroidesalver før i ansiktet (betnovat, elocon) men har endt opp med tynn hud og linjer enkelte steder, så har droppet alt av slikt i ansikt. Nå vasker jeg ansiktet stort sett med kun vann, gjerne en klut. Bruker Cosmica ansiktsrens eller Sco spotless toner et par ganger i uka (har periodevis kviser). Bruker La roche Posay øyekrem da jeg ofte også har eksem på øyelokk. Hudkremen er fra samme merke, en Rosaliac krem som skal skjule rødhet (kremen er grønn, og har solfaktor så det er bonus). Bruker også en rynkekrem for de linjene jeg har fått pga steroidesalver. Som avslutning slenger jeg på Canoderm, som jeg også tar på litt ekstra av gjennom dagen på de stedene eksemen er verst. Jeg har også god erfaring med diverse kremer av Ole Henriksen, spesielt den lilla hudkremen er veldig god. Den bruker jeg stort sett om kvelden, i tillegg til canoderm og en øyekrem. Å skjule eksemen i det daglige har jeg "gitt opp". Føler at alle forsøk på å skjule gjør det mer hissig. Får også lett kviser av sminke. Ellers bruker jeg en billig primer og setting spray fra makeupmekka under sminke som funker knall så jeg unngår at den tørre huden synes gjennom.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 On 7/15/2022 at 10:01 PM, pia mater said: Jeg sliter med atopisk eksem, spesielt i ansikt. Har prøvd mye forskjellig og har endelig den siste tiden funnet et regime som fungerer noenlunde. Har brukt en del steroidesalver før i ansiktet (betnovat, elocon) men har endt opp med tynn hud og linjer enkelte steder, så har droppet alt av slikt i ansikt. Nå vasker jeg ansiktet stort sett med kun vann, gjerne en klut. Bruker Cosmica ansiktsrens eller Sco spotless toner et par ganger i uka (har periodevis kviser). Bruker La roche Posay øyekrem da jeg ofte også har eksem på øyelokk. Hudkremen er fra samme merke, en Rosaliac krem som skal skjule rødhet (kremen er grønn, og har solfaktor så det er bonus). Bruker også en rynkekrem for de linjene jeg har fått pga steroidesalver. Som avslutning slenger jeg på Canoderm, som jeg også tar på litt ekstra av gjennom dagen på de stedene eksemen er verst. Jeg har også god erfaring med diverse kremer av Ole Henriksen, spesielt den lilla hudkremen er veldig god. Den bruker jeg stort sett om kvelden, i tillegg til canoderm og en øyekrem. Å skjule eksemen i det daglige har jeg "gitt opp". Føler at alle forsøk på å skjule gjør det mer hissig. Får også lett kviser av sminke. Ellers bruker jeg en billig primer og setting spray fra makeupmekka under sminke som funker knall så jeg unngår at den tørre huden synes gjennom. Hei pia mater! Takk så mye for at du delte rutinen din og produkter du bruker. Veldig nyttig siden jeg ikke helt har funnet metoden ennå. Anonymkode: 4ff0e...da0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå