Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt at ting ikke har vært så bra mellom meg og samboer. Til tider har det vært fint, men det er så opp og ned at jeg har begynt å lure. Derfor tok jeg det opp, ble lei meg så tårene triller. Sier hva jeg har følt og forteller hvorfor. Han sitter i en stol på andre siden, rikker seg ikke og sier at det ikke er noe. Jeg stiller fler spm utifra at det er alt jeg får. Legger til at jeg synes det er litt rart at han ikke i det hele tatt prøver å trøste eller noe når han ser hvor lei meg jeg er. Han blir irritert og får tilslutt frem at han ikke forstår hvorfor jeg blir lei meg og tenker slik jeg gjør. Da jeg prøver å forklare at det er vanskelig å forholde seg til noen som er varm og kald rett som det er, og at han ikke har noe sympati eller trøst i seg når han ser at dette er noe jeg synes er vondt. Ender med at jeg bare sier at det er greit slik at vi slipper å krangle. 

Tiden går, vi er litt fra hverandre (timer). Det blir ikke bedre stemning. Finner ut at han skal sette seg å game. Da sier jeg noe slikt som "altså, vil du dette her?". Det kjennes ikke ut som han ønsker at ting skal bli bedre. Jeg sier at det er rart at han skal spille hver kveld, 2-6 timer når jeg endelig har ferie. Da blir det jo helvette, for da skal vi gå hver vår vei. For jeg skal bestemme alt om hvordan han skal oppføre seg og være, osv. Dette tar han utifra at jeg sa han har vært annerledes mot meg de siste ukene, mindre fysisk kontakt, kjappe kyss, osv. Og at jeg ønsket han skulle trøste meg når jeg var så fra meg. 

Jeg blir helt tulling, for det jeg mente med å fortelle hva jeg tenkte på var jo bare at ting skulle avbekreftes. Og det ble det jo, men på en veldig kald måte. Slik at det var vanskelig å tro på om dere skjønner, derfor gravde jeg mer. 

Men nå har han stukket av, nekter å snakke, for går tydeligvis ikke. Kommer ingen vei mener han, for jeg vil bestemme for oss begge? 

Vanskelig å skjønne hvorfor det blir sånn, prøver så godt jeg kan å få han til å snakke, men får det ikke til. 

Ikke lenge siden det var slik som dette, han ville gå i fra meg. Jeg ville bare spørre om han faktisk ville det her, fordi det ikke virket slik. Da får jeg jo at det ikke er noe vits og at jeg er den som ikke vil, fordi jeg forventer for mye av han og at jeg i det hele tatt tar det opp. 

Så nå sitter jeg her alene. Aner ikke mine arme råd. Samme hva jeg gjør så blir ikke ting bra. Han tar det jeg sier i verste mening, samme hva. Det eneste jeg hadde trengt i dag var en god bekreftelse på at det virkelig ikke er noe i veien og at det er oss. Men her er jeg. Hva skal jeg gjøre? 😭

Anonymkode: 320e8...4fd

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn? Hvis ikke, avslutt dette forholdet. Det finnes bedre matcher der ute.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du klager jo bare på han.

Anonymkode: 810c9...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som eksen min 😒 åh Gud så glad jeg er som kom meg vekk fra det der. 

Mitt eneste råd er å ta vare på deg selv ❤️ 

Anonymkode: 9111c...e04

• Liker 7
Skrevet

Så trist TS. Det er kjipt når det knyter seg til på den måten. Du føler at du ikke får respons, og samboer vet ikke helt hvordan han skal respondere.

Tenker dere må få nøstet opp så fort som mulig. For som du skriver, det hjelper ikke å la det gå sin gang (noe det ikke burde gjøre uansett). Foreslår parterapi, eller hjelp fra tredjepart, hvis du VIRKELIG ikke har lyst til å gi slipp på han. Mener du det ikke er nødvendig, vel... Da tenker jeg du allerede vet at dette kanskje ikke går veien.

Lykke til

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Molly85 skrev (1 time siden):

Har dere barn? Hvis ikke, avslutt dette forholdet. Det finnes bedre matcher der ute.

Ikke barn 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du klager jo bare på han.

Anonymkode: 810c9...7c3

Jeg klager på han når jeg sier hva jeg har følt? Mener ikke at han har gjort noe galt, bare sier hva jeg har tenkt. 

Det med trøst er for meg helt vanlig hvis noen er lei seg. Sier bare jeg synes det er rart og at jeg skulle ønske han gjorde det. 

Mener du virkelig at det er klaging når man tar opp ting man tenker på?

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han høres ut som eksen min 😒 åh Gud så glad jeg er som kom meg vekk fra det der. 

Mitt eneste råd er å ta vare på deg selv ❤️ 

Anonymkode: 9111c...e04

Jeg prøver, men føler det er håpløst når han nå nekter å snakke med meg. Og istad når vi snakka litt, vrir han på det jeg har sagt til at han ikke gjør ting bra nok for meg. Absolutt ikke det jeg mente. Prøver å rette på det, men null respons, bare henger i at jeg har sagt det jeg har sagt, og at nå prøver jeg bare å glatte over det. Heerregud.. Han er da ikke perfekt han heller, sier unødvendige saker rett som det er, men det skal liksom ikke snakkes om, for da blir han sur og stikker. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som er følelsesmennesker. Og det er helt ok det. Men jeg tenker at de ikke har noe i et forhold å gjøre. Jeg skjønner godt at TS synes at dette er vondt. Det er normalt, synes jeg, å trøste noen man er glad i når de er lei seg.

Anonymkode: 7c5a0...ec9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Turtellure12 skrev (1 time siden):

Så trist TS. Det er kjipt når det knyter seg til på den måten. Du føler at du ikke får respons, og samboer vet ikke helt hvordan han skal respondere.

Tenker dere må få nøstet opp så fort som mulig. For som du skriver, det hjelper ikke å la det gå sin gang (noe det ikke burde gjøre uansett). Foreslår parterapi, eller hjelp fra tredjepart, hvis du VIRKELIG ikke har lyst til å gi slipp på han. Mener du det ikke er nødvendig, vel... Da tenker jeg du allerede vet at dette kanskje ikke går veien.

Lykke til

Takk, det er veldig trist og kjempevanskelig. Føler at jeg ikke får gjort noe for å ordne ting. Han låser seg fullstendig mtp å komme til en enighet. Vart i maaange timer nå. Vi blir ikke enige og er ingen vits sier han.. Så der er vi. Hvis vi får løst dette, så er det fordi jeg legger meg langflat. Og tviler sterkt på at han vil ha parterapi når han er villig til å avslutte det så raskt, samt reise vekk så raskt ting blir vanskelig eller han tar ting som kritikk.. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg klager på han når jeg sier hva jeg har følt

Dette er problemet i nøtteskall. Du tror du har overnaturlige egenskaper og kan "føle" om det er noe. Men i realiteten er du sannsynligvis en selvoppfyllende profitier. Fortsett slik og alt du "føler" vill bli til en realitet.

Anonymkode: a08ed...5ef

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en eks av meg. Jeg spiste middag alene, la meg alene, stod opp alene og gikk på jobb. Da kom han hjem, sov og stod opp rett før jeg kom hjem fra jobb kun for å dra ut igjen etter en halvtime. Forsøkte å snakke med han hundre ganger uten bedring, for han så ikke seg selv og hvordan han var mot meg. Jeg endte med å dumpe han og han kunne ikke skjønne hvorfor, ba på sine knær om en sjangse til - men det toget hadde gått. 

Det dere evt kan prøve er at du bruker ferien din på deg selv og ting du liker. Ta deg en uke eller langhelg hos venner/familie. Da får dere tid fra hverandre også og da kan du føle litt på hva du trenger av han og om du kanskje hadde hatt det bedre alene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som dere utrykker dere forskjellig. Han tenker at nårdu sier su ikke har det bra så er det fordi han har gjort noe galt. Du like bruke masse ord. han skjønner ikke noe av det og hører bare: du er ikke bra nok og må være anderledes. ja eller dette tror jeg.

Han reagerer så som en unge og blir vrang og tenker: hun mener alt er min feil oj ikke noe ved meg er bra da er det ikke noe vits med noe som helt. Og nei det er ikke noe vits å prate om det. kan hun ikke bare holde munn og ikke lage problemer hele tiden

Mulig dere ikke passer så bra sammen. jeg tror ikke han fikser at du sier hva du tenker og forklarer hva du føler. Han er en enkel sjel.  Klare ord: Du jeg føler meg alene i dag kan du ikke holde rundt meg. Sånt

Og aaaalt dette er bare ting jeg tror, og du må selv plukke og forkaste. Forhold er vanskelig. Tror dere snakker forbi hverandre.

Anonymkode: 2deb8...77a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke alle som er følelsesmennesker. Og det er helt ok det. Men jeg tenker at de ikke har noe i et forhold å gjøre. Jeg skjønner godt at TS synes at dette er vondt. Det er normalt, synes jeg, å trøste noen man er glad i når de er lei seg.

Anonymkode: 7c5a0...ec9

Takk, godt å høre. Føler jeg bare har gjort feil her, men prøvde ikke å skape noe, bare formidle hva jeg følte på.. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er "pågående" i stil, og han "unnvikende". 

Jeg og sambo er også motsatte slik. "Løste" det ved at jeg har blitt flinkere til å bli pågående og han mindre unnvikende...

Anonymkode: d85b3...2b7

AnonymBruker
Skrevet

❤️

AnonymBruker
Skrevet
GulSitron skrev (2 minutter siden):

Høres ut som en eks av meg. Jeg spiste middag alene, la meg alene, stod opp alene og gikk på jobb. Da kom han hjem, sov og stod opp rett før jeg kom hjem fra jobb kun for å dra ut igjen etter en halvtime. Forsøkte å snakke med han hundre ganger uten bedring, for han så ikke seg selv og hvordan han var mot meg. Jeg endte med å dumpe han og han kunne ikke skjønne hvorfor, ba på sine knær om en sjangse til - men det toget hadde gått. 

Det dere evt kan prøve er at du bruker ferien din på deg selv og ting du liker. Ta deg en uke eller langhelg hos venner/familie. Da får dere tid fra hverandre også og da kan du føle litt på hva du trenger av han og om du kanskje hadde hatt det bedre alene.

Vi bor så nærme familie og venner, men ellers godt tips! Må ihvertfall prøve å bruke det på meg selv, for dette går jo ikke. Han er så sinna.. 

Vil ikke dumpe han da han betyr så mye og jeg er så glad i han. Men dette er jo et gjentagende problem, så ser at det kan bli vanskelig hvis ikke endring skjer. Må nå vil jo ikke han mer, så er et valgt jeg kanskje ikke trenger å ta. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

❤️

❤️

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke kompatible. Ikke få barn i dette emosjonelle kaoset. 

Anonymkode: 5df96...b66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som du er "pågående" i stil, og han "unnvikende". 

Jeg og sambo er også motsatte slik. "Løste" det ved at jeg har blitt flinkere til å bli pågående og han mindre unnvikende...

Anonymkode: d85b3...2b7

Dette vi burde få til også! Er et ønske hos meg. Prøvd å foreslå at vi skal jobbe med det! Han er med på det i gode perioder, men funker ikke når ting blir vanskelig.. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...