Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk positiv graviditetstest, gikk til ultralyd da jeg var 6-8 uker på vei. Der fant de ingenting, det var helt tomt. 

Jeg ble anbefalt å vente på mensen, at kroppen ryddet opp naturlig, fremfor å ta piller. For det sa lege gjorde vondt, noe jeg er enig i. Var sjukt vondt den ene gangen jeg måtte ta det. 

Uansett, så er det 3 uker siden UL. Og 2- 3 mnd siden jeg har hatt mensen. Lurer på om noen har hatt tilsvarende og hvor lang tid tok det før blødning kom? 

Jeg er fortsatt litt i tvil om jeg er gravid. Er sikkert ikke det, men. Får forresten ikke tatt blodprøver, da vi er på ferie. 

Anonymkode: 9b7ff...5af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du må ta deg en tur til legen igjen. Der vil du få råd om veien videre. 

Anonymkode: b4c52...e29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er 6 uker på vei kan det være at du ikke ser noe. Jeg var 8 uker på vei da innvendig ultralyd viste liten foster sekk med lite hjerte i.

Et du sikker på at du eventuelt ikke er korter på vei? 

Anonymkode: c0f15...d15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde MA oppdaget på UL i uke 10, fosteret sluttet utvikling i uke 6. så min kropp ordnet ikke opp selv. Jeg måtte ta abort. 

Anonymkode: 0a172...c40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite i uke 10 at det ikke var noe foster, mest sannsynlig aldri utviklet noe. Fikk piller,  men de virket ikke. Så jeg ventet litt. Kroppen ordnet opp selv i uke 14. Var ekstremt smertefullt, livmoren, fostersekken og morkake osv vokste nemlig selv om det ikke var noe foster 🫣

Anonymkode: 5944c...958

• 4 uker senere...
Skrevet

Ts her. Det gikk 13 uker, så kom det ut av seg selv. Ikke så smertefullt, men jeg blør og blør og blør. Det stopper ikke opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ts her. Det gikk 13 uker, så kom det ut av seg selv. Ikke så smertefullt, men jeg blør og blør og blør. Det stopper ikke opp. 

Oi, det var lenge. Men da er det jo ikke rart at du blør mye. Slimhinnene i livmor har bygd seg opp i 13 uker+. Håper du kommer i syklus igjen snart, er vondt å miste. ❤️

Anonymkode: 800fc...a36

Skrevet

Har su noen symptomer da eller bare postitiv test?

Skrevet
11 hours ago, Curlyme said:

Har su noen symptomer da eller bare postitiv test?

Nei, ingen symptomer. Kun utelatt mens og positiv test. Så det var sikkert ikke noe håp der fra begynnelsen av. Jeg har jo ventet på dette i flere uker. Så at blødning kom var ikke veldig stor overraskelse. Men man har jo alltids et lite håp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, ingen symptomer. Kun utelatt mens og positiv test. Så det var sikkert ikke noe håp der fra begynnelsen av. Jeg har jo ventet på dette i flere uker. Så at blødning kom var ikke veldig stor overraskelse. Men man har jo alltids et lite håp. 

Men kanskje du skal gå til en ny ultralyd? Har du tatt test nå er den positiv?

Skrevet
49 minutter siden, Curlyme said:

Men kanskje du skal gå til en ny ultralyd? Har du tatt test nå er den positiv?

Så mye som har kommet ut er jeg garantert ikke gravid. Det var helt klart annet som kom ut med blodet. Om det er vev eller hva. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg måtte ha utskrapning etter min første spontanabort. Jeg gikk til legen etter å ha blødd i tre uker og ble sendt rett på akutt mottaket av fastlegen og utskrapning i narkose midt på natta.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...