Gå til innhold

Ønsker å være barn for alltid - er det asperger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg var barn likte jeg ikke å leve, og jeg følte meg gal i hodet, og jeg ville aldri bli voksen. Eneste jeg likte var de tingene jeg var veldig god og begavet i, og mine hobbyer og interesser. 

Jeg likte å være en jente, og hadde det fint med det, og hadde noen favorittklær, men da jeg kom i puberteten ble det veldig vanskelig for meg. Jeg likte ikke at jeg utviklet meg til kvinne og jeg ville ikke ha mensen. Jeg var så glad for at jeg fortsatte å være høy og tynn langt uti tenårene, og jeg var glad for at jeg fikk mensen ikke før jeg var 15 år. Hadde små pupper, men de kom etterhvert som jeg gikk på vgs. Jeg husker hvor sjokkert jeg ble da jeg fikk hofter og pupper og lår, men var glad jeg fortsatt var slank, og jeg var glad for at jeg hadde passe små pupper. 

Jeg har slitt med å leve i kvinnekropp siden den gang, og jeg har store problemer med formene mine. 

Jeg vil presisere at jeg ikke ønsker å bli en mann, men jeg vil ikke være kvinne heller. Jeg ønsker å være barn for alltid... 

Fikk diagnosen asperger for ikke så lenge siden, og lurer på om det kan ha en sammenheng med mine problemer i forhold til kropp? 

Anonymkode: 2e012...f0a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har asperger. Er voksen, men kan ikke si at jeg skulle ønske jeg var et barn igjen. MEN jeg er så å si på nivå med et barn, dvs jeg har null utdanning fikk egentlig ikke fullført ungdomsskolen en gang, er jomfru selvom jeg er 35år.

Anonymkode: 87420...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har asperger. Er voksen, men kan ikke si at jeg skulle ønske jeg var et barn igjen. MEN jeg er så å si på nivå med et barn, dvs jeg har null utdanning fikk egentlig ikke fullført ungdomsskolen en gang, er jomfru selvom jeg er 35år.

Jeg er også jomfru og er 41 år. Har ingen utdannelse, men jeg har fullført vgs og har prøvd å studere, men det gikk dårlig pga det sosiale. 

Jeg likte å være barn, men syns det var vanskelig å få voksen kropp. Jeg skulle ønske jeg var barn for alltid.

Er du uføretrygded? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er også jomfru og er 41 år. Har ingen utdannelse, men jeg har fullført vgs og har prøvd å studere, men det gikk dårlig pga det sosiale. 

Jeg likte å være barn, men syns det var vanskelig å få voksen kropp. Jeg skulle ønske jeg var barn for alltid.

Er du uføretrygded? 

Ja jeg er ufør. Har aldri jobbet. 

Hva er det du liker ved å skulle være et barn da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg er ufør. Har aldri jobbet. 

Hva er det du liker ved å skulle være et barn da? 

Jeg klarer ikke alt ansvaret ved å være voksen. Syns det var veldig vanskelig å være voksen og leve som en voksen. 

Når man er barn får man være barn, og man slipper å ta ansvar for ting. Det er også veldig stressende å være voksen. 

Jeg er uføretrygded selv, nå. Det er jeg glad for, men skulle ønske jeg kunne fungert normalt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er studier som viser til at mennesker med autisme ofte har et annerledes forhold til kjønnsidentitet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eg har Aspergers og føler det akkurat som deg. Ville ikkje bli vaksen, ville ikkje bli kvinne. 

Anonymkode: 8d663...b87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blod skrev (4 minutter siden):

Det er studier som viser til at mennesker med autisme ofte har et annerledes forhold til kjønnsidentitet.

Husker du hun dama som ville være barn for alltid og hadde anoreksia. Hun oppførte seg som et barn og var veldig syk. Hun var fotograf og døde for ikke så lenge siden. 

Har ofte tenkt på om hun kunne ha asperger. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eg har Aspergers og føler det akkurat som deg. Ville ikkje bli vaksen, ville ikkje bli kvinne. 

Hvordan gikk det med deg i tenårene og i voksenlivet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Jeg vil heller ikke være voksen siden det er så mye ansvar. Og forpliktelser og krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Novalie skrev (4 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen. Jeg vil heller ikke være voksen siden det er så mye ansvar. Og forpliktelser og krav.

Har du asperger også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan gikk det med deg i tenårene og i voksenlivet? 

Tenåra var kaotisk, vart misforstått masse. Sleit masse sosialt og var deprimert, har blitt verdensmester i å fake ting. Har oppskrifter på alt sosialt som gjer at det går mindre feil. Lyge veldig mykje for å passa inn. Folk aner ikkje at eg er autist. Folk veit lite om jenter med autisme, det er på ein måte berre hankjønn som er besatt av tog som har utfordringer. Satt på spissen. Lever eit normalt liv idag, har ein toppstilling, villa, biler, katt. Betaler mykje skatt og trivest godt der eg er i livet nå. Sleit mest som barn og tenåring, det var vondt å få kjeft for ting eg ikkje forstod konstant. Eg merke godt at eg er annerledes fungerande, men det er greitt. Er ikkje open om diagnosen, synest det er privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann, vil for så vidt være voksen. Men ansvar og forpliktelser stresser meg enormt. Kan aldri ha partner og barn, tror jeg.. Jeg har jobb, men det er mer enn nok.

Anonymkode: bff21...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenåra var kaotisk, vart misforstått masse. Sleit masse sosialt og var deprimert, har blitt verdensmester i å fake ting. Har oppskrifter på alt sosialt som gjer at det går mindre feil. Lyge veldig mykje for å passa inn. Folk aner ikkje at eg er autist. Folk veit lite om jenter med autisme, det er på ein måte berre hankjønn som er besatt av tog som har utfordringer. Satt på spissen. Lever eit normalt liv idag, har ein toppstilling, villa, biler, katt. Betaler mykje skatt og trivest godt der eg er i livet nå. Sleit mest som barn og tenåring, det var vondt å få kjeft for ting eg ikkje forstod konstant. Eg merke godt at eg er annerledes fungerande, men det er greitt. Er ikkje open om diagnosen, synest det er privat. 

Har du partner eller barn? 

Ja, føler selv at folk ser på meg som tilbakestående om jeg sier jeg har asperger. Mange forstår ikke kvinner og jenter med asperger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er mann, vil for så vidt være voksen. Men ansvar og forpliktelser stresser meg enormt. Kan aldri ha partner og barn, tror jeg.. Jeg har jobb, men det er mer enn nok.

Anonymkode: bff21...5cd

Hva jobber du med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også Asperger, og kjenner meg veldig igjen i dette.

Jeg trives ikke i kroppen hvis jeg ikke er tynn, og jeg har barnlige interesser.

Jeg liker barneprogrammer, drømmer meg bort i barneavdelingen på H&M og det hender jeg bare må kjøpe bamser og dukker.🙈

Og jeg føler jeg har bevart en barnlig entusiasme over små ting. 

Jeg lengter etter et liv uten ansvar og forpliktelser, og har bare lyst til å leve et angstfritt liv.

Anonymkode: f06e3...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jon Are

Det har vi alle. Ingen liker å være tjukke og voksen med enormt ansvar . Det er klart det er lettere å være et barn. Kunne tenkt meg det selv. Har ikke asbergers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres spesielt ut. Som barn er man jo nesten bare tilskuer i sitt eget liv, det er først når man blir voksen at man kan begynne å følge egne drømmer og ideer! :) Man har frihet til å spise det man vil, bo der man vil, kle seg som man vil, jobbe med det man vil, og generelt bestemme over seg selv og sitt eget liv. Opplever du dette som skremmende?

Håper du får hjelp fra en god psykolog, slik at du lærer deg å nyte livet som voksent, selvstendig menneske!

Anonymkode: 738f8...bcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da jeg var barn likte jeg ikke å leve, og jeg følte meg gal i hodet, og jeg ville aldri bli voksen. Eneste jeg likte var de tingene jeg var veldig god og begavet i, og mine hobbyer og interesser. 

Jeg likte å være en jente, og hadde det fint med det, og hadde noen favorittklær, men da jeg kom i puberteten ble det veldig vanskelig for meg. Jeg likte ikke at jeg utviklet meg til kvinne og jeg ville ikke ha mensen. Jeg var så glad for at jeg fortsatte å være høy og tynn langt uti tenårene, og jeg var glad for at jeg fikk mensen ikke før jeg var 15 år. Hadde små pupper, men de kom etterhvert som jeg gikk på vgs. Jeg husker hvor sjokkert jeg ble da jeg fikk hofter og pupper og lår, men var glad jeg fortsatt var slank, og jeg var glad for at jeg hadde passe små pupper. 

Jeg har slitt med å leve i kvinnekropp siden den gang, og jeg har store problemer med formene mine. 

Jeg vil presisere at jeg ikke ønsker å bli en mann, men jeg vil ikke være kvinne heller. Jeg ønsker å være barn for alltid... 

Fikk diagnosen asperger for ikke så lenge siden, og lurer på om det kan ha en sammenheng med mine problemer i forhold til kropp? 

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette! Har slitt med spiseforstyrrelser og depresjon i hele mitt voksne liv. Hater former på kroppen og vil bare miste mensen (vil ikke ha barn uansett). Takler ikke noe som helst form for ansvar det stresser meg ut.

Ville ikke bli voksen, og slitt med alt av voksen ting. Forhold, vennskap, jobb, utdanning og generelt fungere i hverdagen. Har laget min egen standard på voksenlivet noe som fungerer til en viss grad. Finner mye glede av leker, spill og barneserier. Jeg er kvinne med asperger.

Anonymkode: 551dc...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette! Har slitt med spiseforstyrrelser og depresjon i hele mitt voksne liv. Hater former på kroppen og vil bare miste mensen (vil ikke ha barn uansett). Takler ikke noe som helst form for ansvar det stresser meg ut.

Ville ikke bli voksen, og slitt med alt av voksen ting. Forhold, vennskap, jobb, utdanning og generelt fungere i hverdagen. Har laget min egen standard på voksenlivet noe som fungerer til en viss grad. Finner mye glede av leker, spill og barneserier. Jeg er kvinne med asperger.

Anonymkode: 551dc...e34

Ja, forstår deg godt. 

Elsker animasjon, dataspill og tegneserier jeg også. 

Fikk du noen gang hjelp med tilleggsvanskene dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...