Gjest Warrior Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Liker ikke å innrømme det men jeg er blitt en sjalu person. Spesielt fra 2020 har jeg blitt mer og mer sjalu på andre om alt mulig. Den minste lille ting. - Jeg er sjalu på folk som virker så lykkelig og ser ut som aldri har problemer eller sliter med noe. Innerst inne vet jeg jo at jeg ikke kan vite hva andre sliter med. Nye folk jeg møter og som ikke kjenner meg vet jo ikke at jeg sliter med forskjellig og folk kan ikke se det på meg. Så jeg skjønner ikke hvorfor sjalusien kommer og jeg vil jo at folk skal være lykkelig. - Jeg blir sjalu på søsken, til og med barn til søsken, for de får mer oppmerksomhet og er glade og ingen problemer å tenke på. Hvorfor blir jeg sjalu på barn? Jeg kan ikke forvente å få alt oppmerksomhet. Barn er barn og det er naturlig at barn får mest oppmerksomhet. - Blir sjalu når venner spesielt nærmeste bestevenn når hun snakker med andre/er venn med andre. Er redd for å miste henne. Jeg prøver jo å tenke at det er jo ikke bare jeg som har lov å være med andre og snakke med andre. - Blir sjalu når folk som tidligere har gjort meg vondt/mobbet når jeg ser hvor glade de er, har bra jobb, noen har fått egen liten familie som de bor med og de virker så smilende og lykkelige. Mens jeg er mest sint, sjalu, og trist og sliter med forskjellig. Det er bare noe jeg er/blir sjalu på og jeg blir så lett sjalu på den minste lille ting. Jeg vet ikke hvorfor. Om det kan komme av det jeg sliter med eller hva. Jeg vet bare at det er plagsomt og jeg kan ikke bli sjalu på alt mulig. Andre som også blir lett sjalu? Hvordan kan jeg få bort sjalusien?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Har sett i en del tråder fra deg at du har slitt tungt psykisk. Da synes jeg ikke det er så rart at du er sjalu på de som ikke sliter like tungt som deg. Jeg sliter også tungt psykisk og jeg er den i familien som er uten jobb og som ikke har stiftet familie. Jeg er sjalu på mange i min familie. MEN jeg vet også at mange av dem har sine egne problemer. De har kanskje ikke like store problemer som meg(jeg blir regelmessig innlagt), men de har fortsatt problemer og livet deres er absolutt ingen dans på roser. Det hjelper meg litt. Jeg ønsker selvsagt ikke at de skal ha det vondt, men det å ikke rosemale livene til familiemedlemmer gjør at jeg blir mindre sjalu. Anonymkode: 0dc94...f34 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Warrior skrev (6 timer siden): Liker ikke å innrømme det men jeg er blitt en sjalu person. Spesielt fra 2020 har jeg blitt mer og mer sjalu på andre om alt mulig. Den minste lille ting. - Jeg er sjalu på folk som virker så lykkelig og ser ut som aldri har problemer eller sliter med noe. Innerst inne vet jeg jo at jeg ikke kan vite hva andre sliter med. Nye folk jeg møter og som ikke kjenner meg vet jo ikke at jeg sliter med forskjellig og folk kan ikke se det på meg. Så jeg skjønner ikke hvorfor sjalusien kommer og jeg vil jo at folk skal være lykkelig. - Jeg blir sjalu på søsken, til og med barn til søsken, for de får mer oppmerksomhet og er glade og ingen problemer å tenke på. Hvorfor blir jeg sjalu på barn? Jeg kan ikke forvente å få alt oppmerksomhet. Barn er barn og det er naturlig at barn får mest oppmerksomhet. - Blir sjalu når venner spesielt nærmeste bestevenn når hun snakker med andre/er venn med andre. Er redd for å miste henne. Jeg prøver jo å tenke at det er jo ikke bare jeg som har lov å være med andre og snakke med andre. - Blir sjalu når folk som tidligere har gjort meg vondt/mobbet når jeg ser hvor glade de er, har bra jobb, noen har fått egen liten familie som de bor med og de virker så smilende og lykkelige. Mens jeg er mest sint, sjalu, og trist og sliter med forskjellig. Det er bare noe jeg er/blir sjalu på og jeg blir så lett sjalu på den minste lille ting. Jeg vet ikke hvorfor. Om det kan komme av det jeg sliter med eller hva. Jeg vet bare at det er plagsomt og jeg kan ikke bli sjalu på alt mulig. Andre som også blir lett sjalu? Hvordan kan jeg få bort sjalusien? Du har skrevet mange tråder her inne der du skremmer både barn og voksne med sinne og raseri. Og har tunge psykiske vansker. Du sammenligner deg selv med andre og føler du kommer til kort, og blir sjalu. Du fikser ikke ting andre fikser og blir sjalu. Dette handler om selvbildet ditt. For å få bort sjalusien må du jobbe med eget selvbilde. For at du skal ha det bra i relasjoner med andre mennesker må du gi av deg selv, være positiv og ha kontroll på følelsene dine. Mister du relasjoner blir du enda mer ensom. Alle kan kjenne på sjalusi, men da må en gå inn i seg selv. Du er voksen og du trenger ikke oppmerksomhet hele tiden. Alt handler ikke om deg. I relasjoner der alt handler om deg går folk lei Anonymkode: 4446c...0b3 1
Gjest Warrior Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 (endret) Takk for svar. Jeg har alltid synes selv jeg har godt selvbilde. Alltid vært fornøyd med den jeg er, kropp, utseendet osv. Eneste jeg ikke er fornøyd med er den psykiske helsa, det jeg sliter med, og at jeg blir lett sint og sjalu. Så ja kanskje det har noe med selvbilde/at jeg sliter psykisk å gjøre. Håper jeg får bort sjalusien for det er plagsomt både for meg selv og for andre. Endret 14. juli 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 19 hours ago, Warrior said: Takk for svar. Jeg har alltid synes selv jeg har godt selvbilde. Alltid vært fornøyd med den jeg er, kropp, utseendet osv. Eneste jeg ikke er fornøyd med er den psykiske helsa, det jeg sliter med, og at jeg blir lett sint og sjalu. Så ja kanskje det har noe med selvbilde/at jeg sliter psykisk å gjøre. Håper jeg får bort sjalusien for det er plagsomt både for meg selv og for andre. Den psykiske helsa er det viktigtste. Hjelper ikke å se ut som en gresk gud om man sliter psykisk, blir lett sint og sjalu. Anonymkode: aa5a8...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå