AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Altså, varen ligger i en eske hvor det var plastemballasje over. Den tok jeg vekk, og var misfornøyd med kvaliteten på varen etter å ha prøvd den. Det går fint an å bytte varen selv om? Plastemballasjen får jeg jo ikke på igjen, men alt ligger fint i eska. Anonymkode: 0be6f...3a5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Er snakk om en elektronisk vare, forresten. Anonymkode: 0be6f...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Anonymkode: 837a4...d35 Man må da ha visse rettigheter når varen er udugelig? Anonymkode: 0be6f...3a5
Mt3 Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 Du kan så klart levere den tilbake og klage på kvaliteten etter at emballasjen er brutt, om kvaliteten på produktet ikke står til prisen en betalte for varen eller forventet kvalitet ut i fra produsentens beskrivelse. En kan derimot ikke levere inn en hvilken som helst vare kun fordi en angrer kjøpet, eller fordi en fikk flere av samme om emballasjen er brutt. Men hos noen butikker/kjeder kan en også gjøre det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Mt3 skrev (13 minutter siden): Du kan så klart levere den tilbake og klage på kvaliteten etter at emballasjen er brutt, om kvaliteten på produktet ikke står til prisen en betalte for varen eller forventet kvalitet ut i fra produsentens beskrivelse. En kan derimot ikke levere inn en hvilken som helst vare kun fordi en angrer kjøpet, eller fordi en fikk flere av samme om emballasjen er brutt. Men hos noen butikker/kjeder kan en også gjøre det. Det står åpent kjøpt i 365 dager på min kvittering.. Anonymkode: 0be6f...3a5 1
Million Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det står åpent kjøpt i 365 dager på min kvittering.. Anonymkode: 0be6f...3a5 Men det gjelder bare hvis varen tilbakeleveres i en slik stand at de kan selge den igjen som ny. Har du fjernet emballasje, så kan den jo ikke det. Noen vil reagere på det, og påstå at varen er "brukt". 2 2
TBergh Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Hei. Hvis varen er embalert på en slik måte at det ikke er mulig å avgjøre varens kvalitet eller annet enn at man må bryte embalasjen, så ja. F.eks. du kjøper en CD eller film som er plastembalert. Når du har brutt embalasjen og skal spille en av produkten så oppdager du at du ikke får spillt Ce-en eller filmen. Med vennlig hilsen TBergh 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Kjøpt på nett eller i butikk? Butikk. Var bare et enkelt plastomslag rundt esken. Får det ikke på igjen på samme måte. Anonymkode: 0be6f...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 TBergh skrev (10 minutter siden): Hei. Hvis varen er embalert på en slik måte at det ikke er mulig å avgjøre varens kvalitet eller annet enn at man må bryte embalasjen, så ja. F.eks. du kjøper en CD eller film som er plastembalert. Når du har brutt embalasjen og skal spille en av produkten så oppdager du at du ikke får spillt Ce-en eller filmen. Med vennlig hilsen TBergh Måtte bryte emballasjen for å vurdere produktet, ja. Er snakk om en trådløs duppedings som ikke fungerer som den skal her, mens jeg vil bytte i den som har ledning. Anonymkode: 0be6f...3a5
Drizzt Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Måtte bryte emballasjen for å vurdere produktet, ja. Er snakk om en trådløs duppedings som ikke fungerer som den skal her, mens jeg vil bytte i den som har ledning. Anonymkode: 0be6f...3a5 Er det mangel ved produktet, må du tilbake til butikken og reklamere. Men hvis produktet funker som det skal, får du ikke byttet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 Jeg har ofte byttet produkter med sånn emballasje, åssen ellers skal en finne ut om det fungerer? ALLTID fått bytte eller pengene igjen. Anonymkode: 4976c...434 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 Det må da gå fint. Anonymkode: 01102...ca6
BerntHulken Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 (endret) - Endret 3. april 2023 av BerntHulken
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Spørs helt hvilken butikk du skal bytte hos. Mange opererer med fornøyd-garanti, og lar deg derfor bytte selv om det er åpnet og prøvd. Andre, der jeg jobber inkludert, har ikke denne fornøyd-garantien, og tar ikke inn varer uten originalemballasje. Dette med angrekjøpsloven i ryggen. Angrerett er ikke angrerett overalt, det er opp til hver enkelt butikk/kjede hvordan de velger å løse dette. Anonymkode: 8b6aa...18e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 Ja, selvfølgelig kan du det. Har ofte returnert varer helt uten emballasje. Anonymkode: a02a0...50b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #18 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har ofte byttet produkter med sånn emballasje, åssen ellers skal en finne ut om det fungerer? ALLTID fått bytte eller pengene igjen. Anonymkode: 4976c...434 Det er forskjell på å bytte noe som ikke fungerer (da er det reklamasjon) og å returnere noe bare fordi man ikke vil ha det likevel. TS skriver bare at hun var "misfornøyd", ikke at den ikke fungerte, i sitt hovedinnlegg. Anonymkode: 8ff5e...72e 1
Snublefot62 Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 æøå* skrev (8 timer siden): Hvorfor skulle det være problem? Angrerett er angrerett. Om du snakker om angrerett via angrerettloven så gjelder ikke den i vanlige butikker. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, selvfølgelig kan du det. Har ofte returnert varer helt uten emballasje. Anonymkode: a02a0...50b Hvorfor er det en selvfølge? 1
Mt3 Skrevet 14. juli 2022 #20 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det står åpent kjøpt i 365 dager på min kvittering.. Anonymkode: 0be6f...3a5 🤣🤣🤣åpent kjøp i 365 dager, den var ny. Hvilken butikk er dette, der vil jeg handle. Men bare ta med produktet tilbake sammen med kvitteringen du så ordner det seg nok⛱☀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå