Gå til innhold

Ble livet bedre etter vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser for meg at det meste i livet hadde vært bedre om jeg var slank... Men det kan jo være bare ønsketenkning.

Anonymkode: 3aa99...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk mindre sosial angst. Følte blikkene ikke var så dømmende. Nå har jeg gått opp igjen (høygravid) 

Skal ned igjen, kun fordi jeg ikke orker dømmende blikk, og fordi det er lettere å finne klær som passer og ser bra ut. 

Anonymkode: 354c1...bff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg gikk ned fordi jeg nærmet meg overvektig, men helsa mi er fortsatt dårlig (kronisk sykdom). Jeg er tynnere, men har det ikke bedre.

Anonymkode: 4246a...5ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt ja, blir behandlet bedre av andre og passer i vanlige klær, både M og L nå etter å ha brukt XXXL. Men synet på meg selv er ikke endret, jeg føler meg fortsatt enorm selv om jeg nå er innafor normalvekt på BMI. 

Jeg hadde ikke noe (merkbart) problem med helsa da jeg slet med fedme, så det merker jeg ikke noe til.

Anonymkode: 4d23a...3c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Men verdt det likevel.. For deler av livet ble bedre. Det var bare det at på veien så utviklet jeg noen psykiske problemer som sånn sett er verre enn ulempene jeg (foreløpig) hadde med fedme.

Anonymkode: 4e0b8...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk bedre selvtillit. Gått fra M til S, så ikke noen dramatisk vektnedgang(60-53kg), men er blitt mer fanatisk ifht mat og kalorier da, noe som ikke er helt bra🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 2b246...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tja. Føler meg bedre (til tider) og har gått ned en størrelse i klær og kan gå med ting jeg ikke hadde selvtilliten til å gå med før. Men i prosessen har jeg utviklet en spiseforestyrrelse og et dårlig forhold til mat så prisen å betale kan være høy

Anonymkode: dee98...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble behandlet bedre av kollegaer og andre da jeg ble tynnere. Synd at man som overvektig blir behandlet dårligere. 

Anonymkode: 4e1bd...d54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt liv er omtrent en million ganger bedre nå enn det var. Har gått ned 58 kg. Livet før var ikke verdt å leve. 

Anonymkode: 30617...e3c

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,har fått et nytt og bedre liv.

Har mindre angst.

Lettere å kjøpe klær og kle meg.

Enklere å gjøre hverdagslige ting. Som trene,gå tur,gjøre husarbeid osv.

Har fått generelt bedre livskvalitet og de fleste helseplagene er borte.

Har mer energi.

Sover bedre.

Er mere glad enn før.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, mye bedre... MEN, maten er litt vanskelig må spise så lite for å ikke gå opp igjen 

Anonymkode: e17a9...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det ble bedre. 

Bedre selvtillit. Bedre fysisk og psykisk helse. Får gjort mer i løpet av dagen. Mer energi. Bedre humør. Morsommere å shoppe, kle på meg og ta bilder. Enklere å trene. Får mer komplimenter. So on....

Anonymkode: 382cb...7d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er bare halvveis til mål, men føler meg allerede mye bedre. Én ting er det fysiske med at kroppen er lettere og at det er enklere å trene, det andre er at selvtilliten er mye bedre. Jeg begynner å trives i meg selv, skammer meg ikke over hvordan jeg ser ut. 

Anonymkode: 8b829...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, for min del ble det det. Mye bedre selvtillit, og langt bedre fysisk og psykisk helse. Var aldri veldig overvektig, så den fysiske helsa var ikke dårlig sånn sett. Men nå er jeg veldig godt trent.

Den psykiske biten var den viktigste for min del. Jeg gikk på antidepressiva i mange år. Men etter jeg begynte å trene har jeg ikke hatt behov for det de siste ti årene. Det er vel egentlig treningen som gjør det (fungerer rett og slett som min antidepressiva, er merkbart hvis jeg må ta et avbrekk for en periode), og ikke vekta i seg selv. 

Anonymkode: ad38e...8df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Absolutt. Jeg gikk ned masse. Fikk bedre selvtillit, følte jeg endelig fikk tilbake kroppen min og kunne glede meg over å kjøpe ny klær. Selv om andre utfordringer i livet som ikke hang sammen med overvekt var der var jeg i bedre fysisk og psykisk form til å stå i utfordringene og fikk en bedre helse. Mer overskudd og energi. 

Anonymkode: 09921...8e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned 22 kg på et år og livet er så mye bedre, jeg er utrolig takknemlig. Kroppen fungerer bedre, humøret er bedre, forholdet mitt til mat er i bedring. En enorm mestring som jeg aldri trodde jeg skulle få til. Men hodet følger ikke helt med, jeg føler meg fortsatt like stor og føler jeg ser lik ut i speilet. Håper det kommer seg.

Anonymkode: fdbe5...ad4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del så har jeg alltid vært slank, men begynte å spisere sunnere og gikk ned noen kilo. Jeg føler meg mye bedre, føler meg fin, og ble mer sosial. Før synes jeg ikke at jeg så fin ut i noe og ville ikke møte venner og slikt. 

Jeg føler meg bedre når jeg er sosial :) 

Anonymkode: 1ff6c...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte ting ble bedre. Med vektnedgang kom også treningsglede. Så alt i alt en bedre livssituasjon og bedre kondis og mer overskudd.

Det som er en bonus er at klær sitter pent, men dette er ikke det viktigste for meg. 

Anonymkode: 2b705...9be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...