snagglepusnos Skrevet 17. november 2005 #1 Del Skrevet 17. november 2005 Hvordan bilde sender dere med søknaden om det står send søknad med bilde? Helfigur? kun ansikt? type fotoboks-bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 17. november 2005 #2 Del Skrevet 17. november 2005 Hvordan bilde sender dere med søknaden om det står send søknad med bilde? Helfigur? kun ansikt? type fotoboks-bilde? ← Da ville jeg sendt med et passfoto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 17. november 2005 #3 Del Skrevet 17. november 2005 Da ville jeg sendt med et passfoto. ← Enig! Men ville tatt det hos fotograf, ikke fotoboks. Er jo greit at det er litt ok kvalitet på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #4 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg har tatt et utsnitt av et vanlig bilde og limt på CV'n min. (altså gjort dette på data). Nå har jeg aldri blitt spurt om bilde på søknad da. Hvorfor i all verden skulle de ha det? Selgerjobb eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 18. november 2005 #5 Del Skrevet 18. november 2005 Enig! Men ville tatt det hos fotograf, ikke fotoboks. Er jo greit at det er litt ok kvalitet på det. ← Passfoto eller utklipp av vanlig bilde holder lenge, synes nå jeg. Hadde noen lagt ved et stæsjet fotograf-bilde i søknaden sin, hadde den muligens gått rett i søpla hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #6 Del Skrevet 21. november 2005 Passfoto tatt hos fotograf. Passfoto fra fotoboks er stort sett ikke flatterende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #7 Del Skrevet 22. november 2005 hadde aldri søkt på en job der de krever bilde i en søknad. det sier jo ganske mye om jobben. at du får den etter utseende tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snagglepusnos Skrevet 22. november 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 22. november 2005 hadde aldri søkt på en job der de krever bilde i en søknad. det sier jo ganske mye om jobben. at du får den etter utseende tenker jeg... ← Har aldri søkt på en slik jobb jeg heller, men sett at det har stått send søknad med bilde i stillingsannonser og slikt. gjerne i klesbutikker og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2005 #9 Del Skrevet 22. november 2005 I klesbutikker virker det ofte som om de ansatte skal være utstillingsdokker for klærne som selges, og det er vel derfor de forlanger bilde, for å sikre seg at den som eventuelt ansettes passer inn i "profilen". Samtidig, en venninne av meg søkte på jobb som analytiker i Statoil, og de forlangte også bilde. Til en kontorrotte-jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 22. november 2005 #10 Del Skrevet 22. november 2005 har vært med på en del ansettelser. Bilde i søknaden eller cv en er etterhvert ganske vanlig. Det blir brukt for å skille seg ut i mengden på kanskje så mye som 200 søkere. Det er ikke utseendet ditt som betyr noe, men bildet skal fortelle noe om deg og hvem du er som person. Det kan derfor være lurt med et fritidsbilde. Hva med et bilde tatt ute i naturen, i båten eller skibakken. Det må være et sannferdig bilde. Fotballdrakt er altså ikke tingen dersom du hater fotball. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #11 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har erfart at jeg legger bedre merke til søknader med bilder. Jeg husker personen også bedre etter et intervju siden jeg har "sett" personen 2 ganger. Jeg føler at jeg er litt mer forberedt før intervjuet. Mitt inntrykk er også at de som legger ved bilde har bedre selvtillit, og er ivrigerere etter å få jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå